عربستان: ما و کل جهان اسلام آماده‌ایم رابطه خود را با اسرائیل عادی کنیم

 عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان مللعبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل گفت که در صورت پذیرش و اجرای طرح صلح پیشنهادی عربستان این کشور و ٥٧ کشور مسلمان دیگر آماده هستند مناسبات خود را با اسرائیل عادی کنند.

طرح صلحی را که عربستان در سال ٢٠٠٢ پیشنهاد کرد خواستار تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی با پایتختی بیت المقدس شرقی و همچنین خروج اسرائیل از بلندی‌های جولان است.

عبدالله المعلمی در اظهارات امروز خود گفته است که اگر این خواسته‌ها متحقق شوند، نه فقط عربستان بلکه کل جهان مسلمان و ٥٧ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت و مناسبات خود را با آن عادی خواهند کرد.

طرح صلح پیشنهادی عربستان در سال ٢٠٠٢ به تصویب اتحادیه عرب رسید. این طرح به رسمیت شناختن اسرائیل را توسط اعضای این اتحادیه به ایجاد دولت مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال ١٩٦٧ و خروج اسرائیل از بلندی‌های جولان مشروط کرده است.

اظهارات عبدالله المعلمی همزمان است با آغاز نشست شورای همکاری خلیج فارس در عربستان که در اصل نمایش اتحاد شش کشور عرب عضو این شورا در مقابل جمهوری اسلامی ایران و نگرانی‌هایی است که برنامه اتمی و اقدام‌های تهران در خاورمیانه برمی‌انگیزند. رسانه‌های عربستان با اشاره به سفرهای ولیعهد عربستان به شش کشور عرب منطقه که پیش از آغاز نشست سالانه شورای همکاری خلیج فارس انجام شد، نوشتند : این سفرها بر اتحاد کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همزمان با مذاکرات جهانی بر سر برجام و ابهام فزاینده درباره نقش آمریکا در منطقه تأکید داشتند.
+114
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    و این سخن نماینده عربستان یعنی یک مشت محکم دیگر بر دهان آخوندهای شیعه خودمان.😀😀
    8
    60
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    به امید روزی که ما هم. دست از دشمنی بیهوده با تمام دنیا بر داریم. و این جرثومه فساد در ایران مافیا ضد اسراهیل و خلق و ملت مظلوم فلسطین را. به زباله دان تاریخ فرستیم. ولی از پوتین و روسیه گذشت نکنیم. اربابان .سیدان ما. لطمه که این‌ها به ما زدند. قابل گذشت نیست. چه در زمان فتنه چپ. از ۹۱ سال پیش و تشگیل گرو ۴۱ نفر.و آغاز حزب کمونیست ایران. تا به امروز .که از سردار ،رهبر، امت بسیج ما.غلام حلقه به گوش کرده. نمی‌‌دانم چرا نام خود را .خود کلب علی‌. یا سگ رقیه می‌‌گزارند. کلب پوتین یا سگ آلینا .بهتر نیست؟
    10
    32
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    آره اسراییل هم گفت بیدخت! چون یک بینام حالا دارای بمب و حمایت شده و میگن شاهدمونم کتابیه که خودمون نوشتیم که عرض موعودمونه. طرف از دهاتهای اوکراین با موهای بلوند و چشم آبی پاشده اومده اونجا میگه اینجا خانه منه و گور بابای همه بومیها از هر نوع (مسیحی دروزی یزیدی مسلمان صبیها نزاراتها و...). خنده دار ماجرا اینه که هیچ یهودی سفاردی و میزراهی یهودیهای ایران و عراق و ایران و کل خاور میانه و آفریقا رو هم یهودی نمیدونند که اصیلترینها هستند! دولت اسراییل یک دولت آپارتاید نژادی و مذهبیه (اول هم برای یهودیها) و هیچ فرقی هم با ملاهای ایران نداره هنوز زنان یهودی نمیتونند در دیوار بیت المقدس دعا کنند حق ارث ندارند حق نام فامیل ندارند حق مقام مذهبی ندارند. من مشکلی با هیچ دین و مذهبی ندارم ولی متاسفانه این مردم بی نام به کثیفترین نوع خود را صاحب چیزی میدانند که هیچ کس حتی بسیاری از مردم خودشان نمیپذیرد.
    22
    15
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن
    طرح دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی و خارج شدن نیروهای اشغالگر از بلندی‌های جولان از خطوط بقول معروف قرمز اسرائیل و غیر قابل قبول هست ! مگر اینکه عرعرستان از این درخواست صرفنظر کنه و در خفا با صهیونیستها عشقبازی کنه ! اونهم صرفاً بخاطر وحشت از رژیم منفور جمهوری اسلامی !!
    18
    12
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    Shahrokh-86 - تهران، ایران
    اسراییلم حتما قبول میکنه
    4
    16
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    منتظر الزورو - کپنهاگ ، دانمارک
    حالا این جهان اسلام کدوم گوری هست که هر الاغی ادعای نمایندگیش رو داره؟
    4
    23
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::romano - تهران، ایران::]. هنوز توی عالم خلق و ملت مظلوم فلسطین هستید؟ دنیا را آب برده. شما را خواب برده.سال ۵۷ تمام شد. دیگر این شعار‌ها خریدار ندارد.گذشت. آن زمان با چپیه فلسطینی و ته ریش.و آور کت نظامی خلبان‌ها امریکاهی. آن زمان هم درک نمی‌‌کردم چرا اینقدر ضد امپریالیست .ولی در میدان توپخانه تهران. دنبال اور کت نظامی امریکاهی بودید؟ مد شده بود.با یک چپیه عربی‌. قمپز در می‌‌کردید. و خود را چگورا ایرانی می‌‌دانستید. گذشت عزیز گذشت. بها سختی پرداختیم.هی‌ ادا در اورید.حراف ۵۷ اتی. روشنفکر عوام. روشن ریش.و هنوز هم دست بر نمی‌‌دارید.این کلام را که می‌‌شنوم. که این خلق فلسطین. شما با آخوند یا بی‌ آخوند. چه ذلتی به این سرزمین آورد. فقط باید سر تکان داد. حیران زده و با دهان باز. فریاد زد، یا الا مگر می‌‌شود؟ بعد از ۴۲ سال؟ اگر دارو برا درمان حماقت کشف می‌‌کردم. نمی‌‌فروختم در ایران ما. مجانی بین ۵۷ اتی‌ها قسمت می‌‌کردم
    6
    17
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    مموتی و علی گدا تحویل بگیرند.
    3
    19
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    پنجاه و هفت - ریو، برزیل
    مشکل اسراییل و فلسطین با این درخواست هرگز حل نخواهد شد، به نظر من اگر امریکا تمام فلسطینی ها رو از آن منطقه به عنوان مهاجر به امریکا وارد کنه و تمای امکانات رو در اختیارشون بگذارد،فکر میکنم که مشکل حل میشه.امریکا به هر حال سالانه چندین هزار گرین کارت برای مهاجران در خارج از کشور صادر میکنه.چرا از فلسطینی ها استفاده نمیشه.
    5
    8
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    عربستان و کل نوچه های اطرافش کشورهای تعیین کننده ای نیستند ولی در واقع باید در دنیا یک حکومت یهودی هم باشه که در سرزمینهای مقدس خودشون حاکم باشند و این کاملا عادلانه هستش و عربهای فلسطینی هم صاحب حق هستند ولی باید بدونیم عربها با جنگ بر یهودی ها مسلط شدند و این فلسطینی ها نمیتونند ادعای خاک بکنند. نمونه اش جنگ خیبر هستش که حضرت علی یهودی ها رو بیرون میکنه از عربستان و . همینطور عربها در ایران و مصر و سوریه با جنگ مسلط شدند وگرنه مصری هاسوری ها و حتی عراقی ها عرب نبودند ولی عرب زبان شدند عراق امروز اصلا عرب و بخشی از جزیره عرب نبود ولی بعد از شکست ایران و افتادن تیسفوت پایتخت ساسانیان که دقیقا نزدیک بغداد امروزی یاخود بغداد بود که اسمش رو عوض کردند مثل داستان شهر استانبول(هنوز آثار تاریخی ایرانیان اونجاست مثل ایوان خسرو یا طاق کسری به عربی و کلا تمام آثاری تاریخی عراق مال ایران و ایرانی هاست)آنها دست به تخریب زدند و شهر رو مال خود کردند و اجبار بر تغییر زبان باعث نشد که ایرانی ها اونجا نباشند و ایرانی ها تقریبا کل بخش علمی و اکثریت جمعیت بغداد بودند ولی به مرور عرب زبان شدند.
    3
    1
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.