پدر روح‌الله زم در اولین سالگرد اعدام فرزندش لباس روحانیت را از تنش درآورد

پدر روح‌الله زم در اولین سالگرد اعدام فرزندش لباس روحانیت را در آورد و مورد تشویق قرار گرفت.
محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم روز دوشنبه ۲۲ آذر، در مراسم نخستین سالگرد اعدام پسرش 'لباس روحانیت' را از تن خود درآورد.
 
محمدعلی زم گفت: برای من در حال پرونده سازی اند و از دیگران در حال گرفتن شهادت هستند که من لایق این لباس نیستم. می‌خواهند مرا محاکمه کنند و خلع لباس کنند. من همینجا لباس از تن در می آورم.
او گفت، با پول مردم از افراد در حال اقرار گیری هستند که این لباس مناسب من نیست.
روح‌الله زم ۲۲ آذر سال گذشته اعدام شد.
 
محمدعلی زم در آخرین روز زندگی با پسرش در زندان دیدار کرد و در اینستاگرامش نوشت که روح‌الله زم تا شب اعدام حتی از تایید حکم اعدام خبر نداشته است.
 
یک سال بعد از اعدام روح الله زم بحث‌ها و گزارش‌ها درباره این پرونده همچنان ادامه دارد. ابعاد ماجرای کشانده شدن او به عراق، دستگیر شدن و انتقالش به تهران و همچنین روند پرونده او و اجرای ناگهانی حکم اعدام همچنان نامشخص و بحث برانگیز است و انتشار اطلاعات و ادعاها درباره این پرونده ادامه دارد.
+163
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    نوش دارو پس از مرگ سهراب
    5
    124
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    خیلی دردناکه، حالا میخواد اخوند باشه یا غیر اخوند. ولی حاج اقا، چرا باید یکسال صبر کنی تا متوجه بشی؟
    4
    89
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    از روحانیون و اقوامشون و نبیره و‌نتیجه شون و حتی کسانی که از روحانیت توبه کردند مثل این شخص دوری کنید و گول چرب زبانیها و حقه هایشان را نخورید.
    17
    90
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن

    اینم که یه دلش پیش عمامه و قبا و لبادشه و یه دلش هم پیش روح الله که در سایه عمامه و ناجوانمردانه اعدام شد! شل کن ، سفت کن درآورده ! تا بحال سه یا چهار مرتبه ، خودش رو خلع لباس کرده ولی باز برگشته تو لباس تزویر و نفاق و فریب !
    7
    85
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    hassan1326 - تهران، ایران

    لباس ریا از تن بدر کرد .متکامل شد .
    9
    76
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    هفته قبل نوشتم : در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن / شرط اول قدم آن است که مجنون باشی . نقطه عشق نمودم به تو هان سهو مکن / ورنه چون بنگری ازدایره بیرون باشی خوشحال شدیم خودت لباس تزویر ، فریب ، مکر و دروغ و نفاق را از خودت دور کردی . حال که اینها را شناختی پس خودت و آن زنده یاد را بهتر بشناس . چه خوب اگر پرچم آو را برافراشته پاسداری میکردی؟ مسلما فردای ایران از امثال شماها به نیکی یاد خواهد کرد و همیشه در تاریخ آن جاویدان باقی خواهید ماند .آغوش این ملت مظلوم همیشه برای امثال شماها باز است . به امید پیروزی
    9
    52
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Stone44 - سوئیس، سوییس

    [::siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا::] دوست عزیز با احترام به متن شما اما باور کن آخوند جماعت یک روده راست نداره این مردک اگر واقعا آدم بود همون ابتدا لباس رو می‌کند و آتش میزد چطور زمانیکه جوانهای ایران رو تکه تکه کردن از ستار بهشتی بگیر الی آخر تعداد آنقدر زیاده که همه میدونیم اون موقع لال بود ‌؟ الان چون بچه خودش رو کشتن شجاع شده! نه آخوند هرکاری که میکنه با یک هدف و حیله هست کسی که از اول آخوند میشه خوب میدونه چه لباسی و انتخاب کرده لباس دروغ و تظاهر و ظلم و خون پس کسی که دانسته این انتخابش بوده همیشه پتانسیل رنگ عوض کردن رو داره و خواهد داشت. خر همان خره پالانش عوض شده.
    5
    61
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    اینکه چیزی نیست،الان همه از دین برگشتن اصلا خیلی هاخدا رو قبول ندارند، چون این ۴۰سال حاکمیت دین مردم رو از هر چه دینه بیزار کرده،دیگه کسی مسجد نمیره مساجد خالی شده چندتاپیرمرد توش نمازمیخونه،مردم همه توی صف بانک و دلار و پول و ملک و املاک شمال و ترکیه و خارج .
    6
    57
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان

    به دنیای متمدنها خوش آمدی هر چند دیر!..
    3
    29
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    زنده باد »تغییر کردن«. ! ، کاش آنها هم که فکر می کنند که مردم نباید »تغییر« کنند، چون قبلا »جور دیگری« بوده اند، خودشان هم که »هرگز« تغییر نکرده اند، کمی تغییر کنند.! خلخالی وقتی بچه های 12 ساله را می کشت، یکی از دلایلش این بود که چرا تغییر عقیده داده ای؟. » تغییر« کردن همیشه در ایران »جرم« بوده است، چون برخی هستند که هرگز »تغییر« نمی کنند!!!
    2
    21
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    [::Stone44 - سوئیس، سوییس::]. سلام دوست گرامی . یک جرقه امکان دارد گدایی را متمول وهر شخصی را متحول کند . ایشان بخاطر اعدام فرزندش معترض نشد بلکه از ظلم و ستم های قبل و بعد از اعدام فرزندش بستوه آمد. بنا به گفته خودش ، دسیسه هایی را دید ، لذا فرصتی به آنها نداد و خودش زودتر لباسش را تقدیم کرد. پاسدار و کارمند وزارت اطلاعات مسیرش را تغییر میدهد و حتی ترور میشود و ما مردم دلسوز و مهربان اورا شهید و وطن پرست میدانیم ولی این آخوند را چون لباس آخوندی پوشیده همچنان دروغگو و حیله گر . احمدرضا کریمی مارکسیست نبود و به دلایلی خود را مارکسیست و بعدها تواب ساواک وهمین نظام شد. رضا کیانیان در ابتدا درس حوزوی خواند و بعد مارکسیست پیکار و بعدها تواب شد . دشمنی ما نباید با لباس و یا دین و مسلک مردم باشد. خیلی ها لباس آخوندی را کنار گذاشتن و یا توسط خود همین نظام بی دلیل و یا با دلیل خلع لباس و یا حتی اعدام هم شدن.اما ما مردم همچنان بجای زیر منبر نشستن آنها در سالن سخنرانیهای آنها به حرفهایشان گوش میدهیم و یا بخاطرنقش خوبشان جایزه و تقدیر میکنیم.
    15
    8
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان

    حتمآ باید پسرت رو می‌کشتند و یه بلا بر سر خانواده ات میامد تا بفهمی و این لباس دروغ و مفتخوری و تزویر و ریا را از تنت در بیاری ، وگرنه برای مفتخوری و دزدی و پول و ثروت هم چنان به راهت و پوشیدن این لباس دروغین و عوام فریبانه ادامه میدادی. الانم هیچ فرقی نکرده ، خر همون خره فقط پالونش عوض شده. مردم گول نمیخورن دیگه
    0
    29
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان

    ولی نمیشه هم از این جمله بسیار درست و عمیق گذشت که" آخوند خوب آخوند مرده است!"..
    2
    31
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا::]. با شما موافق هستم، کامنت های دوستان از روی نفرت و نژادپرستی نوشته می شود، و پیشینه ی مردم را ملاک قرار می دهد که حال آنها را بکوبد. این دوستان لازم نیست حکومت اسلامی و یا اخوند ها را برای ما نابود کنند، فقط دقیقا بفرمایند چه حکومتی را دوست دارند روی کار بیاید؟ می خواهند پیشینه ی مردم را توی خیابان با مشت و لگد و اعدام حل وفصل کنند؟ اگر این طوری است که هزار سال است اینکار را کرده اند و نتیجه چیست؟ زنده باد دموکراسی و حکومت قانون، زنده باد حق تغییر عقیده و حق داشتن نظرات جور و اجور، سرنگون باد افکار آنها که »هرگز« تغییری نکرده، و نخواهد کرد!!
    1
    13
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    Ahmad1345 - گوتنبرگ، سوئد
    پدر بزرگ من آدمی با مطاله بود. می گفت لباس آخوند لباس تزور, ریا و حقه بازی است. میگفت فکر می کنی چرا این لباس را میپوشند؟ آنها این لباس را برای خود ساختند تا زیر آن هر چیز را بشود قایم کرد. زیر این لباس میشود تریاک, مشروب, پول و حتا بچه مردم را قایم کرد! در کدام منبع دینی نوشته شده که یک رهبر دینی باید به این شکل لباس بپوشد؟ چه ایرادی دارد ملاها هم مثل آدم عادی لباس بپوشند؟ میگفت حکومت شاه به اصلاح احتیاج دارد, مثل همه حکومتها. ولی دادن مملکت به دست یک مشت آخوند منحرف بیسواد دیوانگی است. روحش شاد , مردی بود جلوتر از زمان خودش.
    0
    13
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    [::Ahmad1345 - گوتنبرگ، سوئد::]. اون پدر بزرگا از تحصیلکرده ها عقلش بیشتر بود، یادمه زمان شاه، تحصیلکرده ها خانم معلم دانشجو بدون حجاب بامینی ژوپ می رفتن راهپیمایی علیه شاه و بنفع خمینی. پدربزرگ بهشون می گفت اون روحانیه ،اگه بیاد سر کار، نمیذاره شمااینطوری بی حجاب بگردید .
    0
    7
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.