عوارض خروج از کشور برای سال آینده: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان؟

عوارض خروج از کشور برای سال 1401 به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است

به گزارش اقتصادنیوز، دولت در لایحه بودجه سال آینده، هزار و پانصد میلیارد تومان درآمد از محل عوارض خروج از کشور پیش‌بینی کرده است. در حالی که این مبلغ در بودجه سال جاری تنها حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

این رقم برای خروج هر فرد که 400 هزار تومان بود به رقم 5 میلیون و دویست هزار تومان افزایش خواهد یافت!
میرکاظمی: هنوز تصمیمی در این باره نگرفتیم
رییس سازمان برنامه و بودجه، افزایش ۱۴ برابری عوارض خروج از کشور را تکذیب کرد.
 
میرکاظمی گفت: پیشنهاداتی مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور به صورت درصدی از بلیت مطرح شد که هنوز وارد دولت نشده است. اما این ارقام مطرح شده صحت ندارد و هنوز تصمیمی در این باره نگرفتیم.
 
عوارض خروج هر نفر چقدر است؟
از سوی دیگر، در لایحه بودجه سال آینده، جزئیات این درآمد هم مشخص نیست.

در بودجه ۱۴۰۰، در جدول شماره ۱۶ که به تعرفه درآمدهای دولت اختصاص دارد جزئیات عوارض پرداختی به تفکیک آماده.

در این قانون مشخص بود که مبلغ عوارض خروج از کشور برای سفرهای عادی ۴۰۰ هزار تومان و برای عتبات عالیات ۱۳۲ هزار تومان است.

همچنین زائران عتبات عالیات باید ۴۵ هزار تومان برای سفر هوایی و ۱۵ هزار تومان برای سفر زمینی و دریایی، عوارض خروج پرداخت کنند.

ارقام تعیین شده برای سفرهای عادی و حج برای سفر دوم به میزان ۵٠ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ١٠٠درصد افزایش می‌یابد.

اما از این بخش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبری نیست و دولت مشخص نکرده است که قصد دریافت چه میزان عوارض خروج را برای سفرهای مختلف دارد.
+16
رأی دهید
-143

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن

    بی شرفها ، این رَوِش همیشگیشون بوده ، به مرگ میگیرند که مردم به تب راضی بشن ! اول چو میندازن عوارض ، خروجی پنج و دویست شده ، وقتی این خبر توپ شد ، عکس العمل مردم رو میبینند و مُدام میگن که شایعه است و چنین چیزی صحت نداره و بعد از مدت کوتاهی رسماً اعلان میکنند که مثلاً از فلان تاریخ ، عوارض خروج سه میلیون و پانصد هزار تومن خواهد شد! آخر رذالت و بی شرفی !
    8
    188
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    این احمقها فکر میکنند که همه کسانی که به داخل و خارج سفر میکنند مانند نکبت زاده های خودشان دسترسی نا محدود به ثروت ملی مردم دارند و میتوان به هر صورت ممکن آنها را چاپید! چه بسا افراد زیادی مثل من که باید ماهها پس انداز کنم تا از عهده خرید بلیط برآیم که بلکه بار دیگر بتوانم مادر پیرم را در آغوش بگیرم، و حالا این جریمه ایی است که باید به خاطر ایرانی بودنم برای دیدن مادرم بپردازم!
    1
    189
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    واقعا شرم آورست. کدام کشور از شهروندانش خروجی می‌گیرد. ؟. چهارصد هزار تومان. حال شود پنج میلیون ‌دویست هزارتومان. اخه ننگتان باد. چند برابر ؟؟؟
    2
    168
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا

    بدبختی ایرانیان این است در حال حاضر پاسپورتشان قد یک پشکل هم نمی ارزد این است جایگاه یک ایرانی امروز،،یادم هست وقتی والدینم در زمان شاه فقید در امریکا بودند از آنها سوال کردن که شما در حیاطتان چاه نفت دارید؟این کمی خنده دار است اما در آن زمان بخاطر اجر وحرمتی که پاسپورت ایرانی داشت البته از قبال شاه ایرانی را مثل گوهری میدانستند که پاسپورتش اعتبار داشت اما حالا ترکیه که انگشت کوچک ایران نبود ایرانیان را هتک حرمت میکنند حق هم دارند .
    8
    114
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    اینا میخوان هیچکس نره ایران خوب نمیریم . بجاش آدم میره یه کشور دیگه تفریح میکنه . ببینیم کی ضرر میکنه حکومت جمهوری ولایت شیطان یا مردم. اساس اینا بر دزدی هستش .قانون قبلی برای ایرانیان مقیم خارج نبود و در خود قانون نوشتند که ایرانیان خارج از کشور لازم نیست پرداخت کنند ولی به زور میگرفتند و اجازه خروج نمیدادند حالا فکرش رو بکنید تمام دنیا برای شهروندان مقیم خارجشون شرایط رو راحت میکنند که بیشتر بیاییند کشورشون و خرج کنند و پول بیارند به کشور ولی اینا برعکس کاری میکنند که بیشتر مردم بروند کشورهای دیگه! واسه همینه ملت همه دارند از کشور فرار میکنند و شک نکنید این طرح باعث خروج میلیاردها دلار سرمایه در همین سه ما خواهد شد چون مگر مردم دیوانه اند مالیات بدهند و همه چیز هم که از آمریکا گرونتره واسه دیدن خانواده لازم نیست چینین هزینه ای بکنند تصویری می بینیم همدیگه رو . الان وضعیت اقتصادی مردم رو طوری کردند که خانواده ها کلا بریدن کسی نمیتونه خونه کسی بره.دلار رو که بردند بالا حسابی به جیب میزنه حکومت به بهانه همین مسافرتها روی بلیط که مالیات میگیرند واسه خروج یا فرار هم پول باید بدی.
    2
    32
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    قبل از فتنه این سید روح الله هادی غفاری این اخوند مرده خوار نجس در طی نوار کاست که تنها امکانات انزمان بود خشتک خودش را جر میداد و میگفت اقا مردم میخواهند از این کشور بروند و نمی خواهند شما را ببینند اما شما میگویید برای خارج شدن هم باید پول بدهید.همین هادی غفاری مرده خوار.همین اخوندک رذل
    1
    30
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    کیخسرو - کلن ، آلمان

    انتقام عظمای کینه ای دجال از مسافران به ترکیه!
    3
    33
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    آنوقت بودجه شورای نگهبان را بدستور رئیسی. دولت رئیسی بودجه #شورای_نگهبان را ۲۳ درصد افزایش داد!. بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، #دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد، اما #بودجه برخی نهادها مانند نهاد ریاست جمهوری را ٦٩ درصد و شورای نگهبان را ٢٣ درصد افزایش داده است. طبق این گزارش، همچنین بودجه سازمان تبلیغات اسلامی ۵۲ درصد افزایش داشته و به هزار و ۵۳۴ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان رسیده است.
    0
    19
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    بودجه سال جدید را که ملاحظه کردید. سهم سپاه چارپا و ملای دوزاری چندین برابر افزایش پیدا کرده بلاخره باید این بودجه از یک راهی تامین بشه
    2
    27
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    اصحاب کهف - کلن، آلمان

    همینجوری وایسیم تا چندوقت دیگه میریزن تو خونه هامون و هرچی داریم و نداریم میبرن،همینجوری وایسیم!!
    4
    34
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    زمانی که بخوان قانون رو تصویب کنن، دلار شده ٥٠ تومن! یعنی از ٤٠٠ هزارتومن با دلار ٥٠٠٠ تومنی که میشده ٨٠ دلار دارن میکننش ١٠٠ دلار! بابا چرا اینقدر به این حکومت نازنین بد میگین! 😀. گذشته از شوخی، این حرکت یعنی مرتیکه چلاق دیکتاتور از اینکه مردم یه گردش میرن ناراحته. سال پیش مستقیم گفت که این سفرها باید قطع بشه. ضمنا ایندفعه نماینده مجلس هم گفته نخواستین جمع کنید برید. انگار مملکت ارث باباشونه. البته لطف کردن گفتن بخواهید برین سر عتبات عالیات اُه بزنین فرق میکنه. من اتفاقا خوشحالم از این موضوع. دارن قبر اعتقادات و شیعه و اسلام رو میکنن.
    1
    6
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    hiwa68 - رتردام، هلند
    چرا بین سفر عادی و عتبات عالیات فرق میزارند. چه نام عربی خنده داری. عتبات عالیات!! خوب ما هم که اروپا زندگی میکنیم آمدیم برای زیارت عالیات و به به هات!!
    1
    8
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.