راننده هلندی قهرمان فرمول یک جهان شد؛ تصادف نیکلاس لطیفی، راننده ایرانی‌تبار، جنجال‌برانگیز شد

رادیو فردا :در نمایشی‌ترین مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول یک طی سال‌های اخیر، مکس ورشتاپن، راننده هلندی ۲۴ ساله تیم ردبول، موفق شد با سبقت از لوییس همیلتن بریتانیایی برای نخستین‌بار قهرمان جهان شود.

همیلتن، راننده پرآوازه مرسدس، در حالی از کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها بازماند که تا دور ۵۲ و پیش از خارج شدن مسابقه از حالت عادی با ۱۲ ثانیه اختلاف زمان نسبت به ورشتاپن پیشتاز بود.

در دور پنجاه‌وسوم، برخورد غیرمنتظره خودرو نیکلاس لطیفی، راننده ایرانی‌تبار تیم ویلیامز، به موانع کنار پیست به ورشتاپن فرصت داد تا با استفاده از وقفه ایجاد شده برای سومین مرتبه لاستیک خودرو خود را عوض کند. به این ترتیب، او موفق شد در آخرین دور از خودرو همیلتن که لاستیک‌های صاف‌تری داشت، سبقت بگیرد و قهرمانی را از آن خود کند.

گزارش‌ها حاکی است که هواداران هلند هنگام خروج از محل برگزاری مسابقه نام نیکلاس لطیفی را فریاد می‌زدند که با تصادف خود باعث شد ورشتاپن به قهرمانی برسد و همیلتن ناکام بماند.

بیست‌ودومین از مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک قهرمانی جهان یکشنبه ۲۱ آذر در پیست یاس مارینا در ابوظبی برگزار شد.

مارک روته، نخست وزیر هلند، در توئیتی نخستین قهرمانی این کشور در مسابقات فرمول یک جهان را تبریک گفت. او نوشت که برد ورشتاپن، «یک روز تاریخی» را برای ورزش هلند رقم زد.
پس از لوییس همیلتن بریتانیایی از تیم مرسدس که رتبه دوم را کسب کرد، کارلوس ساینس اسپانیایی از تیم فراری هم رده سوم این مسابقه را به خود اختصاص داد.

در جدول نهایی رانندگان فرمول یک در فصل ۲۰۲۱، مکس ورشتاپن با کسب ۳۹۴.۵ امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد. همچنین لوییس همیلتن با ۳۸۷.۵ امتیاز مقام دوم را کسب کرد و والتری بوتاس با ۲۳۰ امتیاز سوم شد.

همیلتن که ماه آینده ۳۷ ساله می‌شود هفت قهرمانی در کارنامه خود دارد. او در صورت قهرمانی در رقابت‌های این فصل، می‌توانست با پشت‌سر گذاشتن مایکل شوماخر، اسطوره فرمول یک، و کسب هشت عنوان قهرمانی به پرافتخارترین راننده این رقابت‌ها تبدیل شود.
+33
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.