نظر شهروندان اسراییل درباره حمله نظامی به ایران

عصر ایران: یک نظرسنجی اخیر از شهروندان اسراییل نشان می دهد که 51 درصد از پاسخ دهندگان از حمله اسراییل به سایت های هسته ای ایران بدون چراغ سبز آمریکا حمایت می کنند.
 
به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت" سندیکای خبری یهود"، این نظرسنجی که توسط "موسسه دموکراسی اسراییل" انجام و نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد 51 درصد از شهروندان اسراییل از حمله نظامی بدون پشتوانه آمریکا به ایران حمایت می کنند؛ 18 درصد از پرسش شوندگان نظری درباره گزینه حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران ندارند و 31 درصد نیز گفته اند که فکر می کنند دریافت چراغ سبز از آمریکا قبل از حمله به ایران، ضروری است.
 
بر اساس این نظرسنجی، شکاف عمده ای بین یهودیان و شهروندان عرب اسراییل درباره گزینه حمله یکجانبه اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران وجود دارد و در حالی که 58 درصد شهروندان یهودی اسراییل با گزینه حمله بدون چراغ سبز آمریکا اعلام موافقت کرده اند؛ تنها 18 درصد از شهروندان عرب اسراییل با این گزینه اعلام موافقت کرده اند.
 
از سوی دیگر در بین جناح های سیاسی نیز اکثریت جناح راست اسراییل با حمله بدون کسب رضایت آمریکا به ایران موافقت کرده اند در حالی که حدود نیمی از جناح میانه اسراییل با این گزینه موافق است و کمی بیش از یک سوم از جناح چپ اسراییل با این گزینه اعلام همراهی کرده است.
بر اساس این نظرسنجی همچنان " اکثریت معین و قابل توجهی از شهروندان اسراییل، ایران را یک خطر بزرگ وجودی برای اسراییل می‌دانند و تغییر محسوسی در مقایسه با نظرسنجی 6 ماه پیش این موسسه در این باره دیده نمی شود؛ اما در هر دو نطرسنجی میزان یهودیانی که ایران را به عنوان یک خطر وجودی برای اسراییل می بینند به طور قابل توجهی بیشتر از شهروندان عرب تبار اسراییل است.

نتایج این نطرسنجی در حالی منتشر شده که روزنامه نیویورک تایمز دیروز (جمعه) در گزارشی اختصاصی از افزایش شکاف و اختلاف بین آمریکا و اسراییل بر سر ایران خبر داده است.
+80
رأی دهید
-33

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    جنگ برای حکومت فاسد دیکتاتور مثلیک نعمت است، مثل بنزین بر روی آتش باعث جان گرفتن و اعمال قدرت بیشتر بر مردم به گروگان گرفته میشود!. من بر این تصور هستم که مردم اسرائیل و ایران اشتراکات بسیاری دارند، ولی اگر این نظر سنجی معتبر باشد و نتیجه اش درست باشد، واقعا جای تاسف دارد!
    24
    77
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    kakolzari - لندن، انگلستان

    چراغ سبز معنی نداره. درصورت حمله اسرائیل، آمریکا دربرابر عمل انجام شده قرار میگیره و چاره ای جز حمایت از اسراییل نداره
    11
    91
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نسل بی سواد - اسلو، نروژ

    بیشتر از ۴۰ ساله هی دارن زر میزنن ما حمله میکنیم .......هیچ غلطی هم نکردن فقط جنگ رسانه ای . جرات اسرائیل در حد همون پهپاد یا مسلسل کنترل ماهواره ای هست. ۴۰ سال هیچ .....نخوردن و فقط مردم ما بدبخت تر و بدبختی شدن با محاصره اقتصادی
    22
    88
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    مشکل حکومت ایران با اسرائیل بخاطر مردم لبنان و غزه است، یا بخاطر مشکل خود با مردم ایران؟ و جنگ چرا؟ نمایندگان دنیا نشستند دارند در مورد آینده ایران رایزنی می کنند، انگاه یکی این وسط خودش را برای جنگ آماده می کند! مرزهای تان هم که با ما دور است، چرا همیشه بد موقع سرو کله تان پیدا می شود، خیلی پیچیده شده است همه چیز!
    8
    41
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد

    احتمالا این نظرسنجی چشم کسانی را که سنگ اسرائیل را به سینه میزنن و فکر میکنن اسرائیلیها دردی از ما ایرانیها درمان میکنن را باز میکنه. کس نخارد پشت من, جز ناخن انگشت من.
    5
    42
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان

    اینا جنگ رو نعمت میدونن چون باعث میشه هرگونه صدای مختلفی رو وصل کنن به موصاد و بکشنش بالا!..
    4
    30
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    kalo palang - لندن، انگلستان

    اگر هم جنگی بشه نه برای از میان بردن جمهوری اسلمی است. بلکه برای تضعیف اون. بیخود دلتون رو خوش نکنید. برای غرب و شرق و اسراهیل فعلا بهترین گزینه همین حکومته. فکر کردین به راحتی میتونین از تله ای سال ۵۷ اوفتادین توش در بیاین؟ بدجور به تور افتادین
    1
    40
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    قابل توجه اون احمقهایی که میگن مردم اسرائیل دوست مردم ایران هستند، اینرا خودشون دارن میگن ما نمیگیم، این بی ناموس ها فقط خواهان نابودی ایران هستند.
    19
    31
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    مطلقا اسرائیل نه زورش را دارد و نه دیوانه است تا ایران را اشغال کند. در دیدگاه غربی ها ایران کشوری به مراتب خطرناک تر از کره ی شمالی شناخته میشود. کره ی شمالی هرگز تهدید نکرده که کشوری را از بین می برد و ضمن اینکه مهارش دست چین کمونیست است دگم مذهبی نیستند و مغز یک ادم کمونیست بسیار پیشرفته تر از یک دگم مذهبی است. لهذا برای اسرائیل دست یابی ایران به بمب اتمی حکم خودکشی دارد. هر زمان ببینند ایران به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است اسرائیل با کمک روس ها (روس ها درست نوشتم) و امریکائی ها تاسیسات اتمی ایران را شخم خواهند زد. باز تکرار میکنم که غیر ممکن است پای یک سرباز خارجی به ایران برسد. اگر ایران شاخ و شانه بکشد احتمال دارد شبکه ی گاز و یا برق را فلج کامل کنند چون هرگز باندازه ی اخوند و چپول بدجنس نیستند تا بخواهند یهودی ها از کره ی زمین محو شوند. جمله ی معترضه اینکه این ها بعلت فرهنگ عقب افتاده و فساد و مفتخوری در ذلت درجا میزنند و علت ان را یهودیان می بینند!
    6
    22
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Mome - لوند، سوئد
    دولت ایران هم اینقدر بی دست و پا نیست و تو این ۴۰ سال حتمآ چند صد تا مهاجم انتهاری برای عملیات آماده . کرده . زنده باد ایران
    4
    5
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Iryana2014 - بیتالمقدس، فلسطین
    از چه زمانی اسراییل کشور شده که نظر سنجی هم میکنن؟؟؟؟ شما بد ذاتی‌تون ۴۰۰۰ سال ثابت شده و ۴۰۰۰ سال آینده هم بدون هویت خواهید ماند حالا هرچی از شهر کرد و کالیفرنیا بخواهند پول از شما دریافت کنند و تبلیغات کنند هم فایده ای ندارد
    4
    11
    یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.