رسوایی یک مهمانی؛ خانم مشاور با آه و اشک استعفا کرد


رسوایی برگزاری جشن گروهی کریسمس سال گذشته در ساختمان نخست وزیری انگلیس در زمان اوج محدودیت‌های کرونایی به صدر اخبار رسانه‌ها در این کشور مبدل شده و فشار‌ها بر جانسون را افزایش داده است. 
 
افشای برگزاری جشن کریسمس گروهی با استعفای توام با اشک و آه دبیر مطبوعاتی سابق و مشاور نخست وزیری انگلیس وارد مرحله تازه‌ای شده است.
+64
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان

    دقیقا فرهنگ‌اینگلسی است مخصوصا وقتی با خارجی برخورد دارند حالا اینبار سر ملت خودشان آورده‌اند . اینها اعتقاد دارند چون من سفید اینگلیسی تافته جدا بافته هستم پس هر کاری می کنم درست است و هر کاری حق دارم بکنم . خدا نکته یک نفر مثل من آسیایی یک اشتباه بسیار کوچک انجام بدهد بلایی بسرش می آورند از نظر روانی که طرف تا سال‌ها از یاد نرود . اینها با این‌کار هایشان مملکتشان را نابود کردند . من پاسپورت انگلیسی دارم اما هیچ وقت حس اینکه انگلیس وطن من این و یا من بریتانیای هستم را ندارم و یکی از اینها بودن برایم شرم اور است . پاسپورتشان خوب است آن هم فقط برای سفر که‌کم‌کم‌دارد‌‌اعتبارش را از دست می‌دهد .
    37
    63
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا

    کابر عزیز که در انگلیس هستی اینکه ملتها از ملتهایه دیگه بخاطر فرهنگ متفاوتشان از همدیگر خوششان نمیآید چیزی طبیعیست من یادم هست افغانها برای کار میآمدن در ایران با اینکه هم زبان بودند زیاد احترامی نداشتند وبیگانه بودند اما همانها کل تهران را کندند برای لوله کشی کاز دوم اینکه شما از بیگانگی در کشوری صحبت میکنید که کاری با دین وایمانتان ندارند وشما را انسانی برای زندگی بهتر در کشورشان قبول کردند من برعکس شما ایران را وطن خود نمی دانم وطن من جایی است که تفتیش عقاید نباشد ظلم نباشد مردم آزاد اندیش در حبس وشکنجه نباشند ودر آخر حکومت اعراب بر فارسها نباشد منظورم سیدها هستند، حالا شما چه فکر میکنید که وطن مورد علاقه شما چطور باید باشد.
    24
    45
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    استاد اعظم - ایرلند، انگلستان
    [::حق گو لندن - لندن، انگلستان::]. شما بهتره پس برگردی همونجایی که ازش اومدی که از لحاظ روانی هیچ بلایی سرت نیاد و در امنیت و آرامش روانی کامل روزگار سپری کنی. پاسپورتشون رو هم که ارزش و اعتبارش رو داره از دست میده پاره کنی. انگلیس بجر دادن پول یامفت بیکاری و خونه مجانی و پول از کار افتادگی ناشی از بیماریهای ساختگی و پاسپورت و ارزش پول و اینا هیچ سود دیگه ای نداره! پس بهتره برگردی بری اونجایی که تو رو به عنوان یه ایرانی ارج می نهند!
    24
    39
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شایعه - سیدنی، استرالیا
    ببخشید حقگو اشتباهی منفی دادم دقیقا حرفتو درک میکنم اونای که منفی دادند جالب چی فکر میکنند
    17
    20
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    استاد اعظم - ایرلند، انگلستان
    [::شایعه - سیدنی، استرالیا::]. می دونی جالب چیه؟ اینه که ایشون و افراد مشابه ایشون برای گرفتن اقامت و پاسپورت یه کشور دیگه حاضرن به پرچم اون کشور به دروغ قسم وفاداری بخورن در حالی که از اون کشور و آدماش متفرن. شما که دم از تبعیض و این حرفا می زنید خودتون سر افغانیا چی آوردین. حتی براشون یه حساب بانکی ساده هم باز نکردین ظرف 40 سال. برید خداتونو شکر کنید که اینا یک هزارم اون ظلم و جور ها رو به شما نکردن.
    9
    28
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    . من میفهمم شما را گاهی واقعیات نمیتوانند خوشایند باشندمثل روسپیگری زنان شوهردار در ایران کشتار مردم ،دربند کشیدن فعالان مدنی این همه نعمت درایران است چرا نمیرید در وطن گل وبلبلتان زندگی کنید اگر ما در این کشور ولو از سر ناچاری وفادار پرچمش هستیم در عوض دولت حامی ماست من درسال ۲۰۰۸ سکته مغزی کردم با هلیکوپتر مرا به شهر دیگری بردند حدس بزن چقدر خرج عمل وهمه مخارجم شد هیچی حتی یک پنی اما در ایران باید پشت در بیمارستان جان میدام اگر پول نداشتم این است مقام انسلن در اینجا در کشور کفار حالا برو برای دوستات در ایران تعریف کنن آدم خواب آلود را میشود بیدار کرد اما آدمیکه خودش را بخواب زده را نمیشود بیدار کرد همان خرابشده ایران با قافله دزدان دینی برای شما بهترند تا قدر آفیت را بدانید آقای استاد اعظم انگلیس.
    5
    20
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    [::استاد اعظم - ایرلند، انگلستان::]. شما حرفهای نژادپستان انگلیسی را می زنید که وقتی اعتراض به اوضاع ضایع اینجا می کنیم می گویند برگرد خانه ات . جواب من بارها به اینها این بوده است که اگر امثال مثل من برود پس چه کسی بنفیت شما را بدهد ؟ از پول مالیات ما مفت می خورید و می چرید‌ان وقت بجای تشکر رفتار تحقیر امیز نژادپرستی دارید و در دنیا ادعا که ما بهترین هستیم . جواب شما را دادم .
    14
    13
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    [::شایعه - سیدنی، استرالیا::]. من منفی شما را هم دوست دارم و ارج می نهم . سلامت باشید ،
    7
    12
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    [::استاد اعظم - ایرلند، انگلستان::]. اولا که‌اینجا هم‌حساب ایرانی‌ها را فقط بجرم ایرانی بودند بستند . این بتلافی حساب بانکی افغانه محترم . نگو همه برای رژیم پولشویی می کردند که می خندن به شما . بعدش شما از کجا می دانی در روز قسم‌خوردن‌من بجای ان‌متنی که بمن دادند چه چیزی زیر زبان گفته ام‌؟ از کجا می دانی قسم‌وفاداری خوردم‌. مجبور بودم‌انجا بایستم چون اینها مملکت من را با اوردن‌خمینی بیشرف نابود کردند و من مجبور هستم که پاسپورت دوم داشته باشم آنهم برای سفر . افغانی با ویزا وارد ایران‌بشود‌کار کند مالیات بدهد چرا به او‌اجازه حساب بانکی و اقامت نمی دهند‌؟ می دهند عزیزم‌. ما اینطور امدیم‌اینجا‌‌و‌حقمان‌است‌که‌پاسپورت‌داسته باشیم . ۶ سال مالیات سنگین دادیم‌هنوزم‌می دهیم . شما که من شک‌دارم‌ابرانی باشید اما اشکالی ندارد اکر ایران را وطن خود‌نمی دانید . غربزدگی چیز جدیدی نیست .
    10
    13
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    خفه شید با این ترجمه مردنتون. جریان اصلا این نبوده
    0
    3
    جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    kakolzari - لندن، انگلستان
    [::ادوینو - گوالف، کانادا::]. افغانستان به ایران مهندس و پزشک و مختصص و نخبه ارسال نمیکند. طبیعی است که ما به افغان ها دید مثبتی نداشته باشیم. اما این همکاران ما در عین اینکه جز انگلیسی بودن ندارند که آنهم به قهر طبیعت و شانس بدست آورده اند - ادعایشان خشتک فلک را پاره میکند.
    3
    1
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    kakolzari - لندن، انگلستان
    لاقل به نظر آدمهایی که سال ها در این کشور زندگی کرده اند احترام بگذارید. انگلیسی ها گربه صفتند. تا وقتی سواره هستند انگار روی دماغ فیلند وقتی که پیاده شدند با زاری و مظلوم نمایی دنبال جلب توجه. نمونه اش هم ترزا می که وقتی استعفا میداد زار زار گریه میکرد. انگلیسی جز برای جلب توجه گریه نمیکنه.
    2
    2
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::حق گو لندن - لندن، انگلستان::]. من به مدت 2 سال در انگلستان بودم و حتی یکبار بعلت لهجه و یا قیافه ی متفاوت مورد تبعیض قرار نگرفتم اما در مملکت خودم ایران بارها این اتفاق افتاده فقط بعلت اینکه اقلیت فکری هستم. البته در بعضی ممالک میزان جرائم طبقه ی خاصی بیشتر از اکثریت مردم هست و انگشت نما میشوند
    0
    13
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. قربان با عرض ادب خدمتتان ، چند سال پیش تشریف داشتید ؟ آیا زمانی بودید که تاچر آمد خدمت شاه و گدایی نفت می‌کرد برای ساختن سیتی لندن یا اینکه‌در سال‌های اخیر تشریف داشتید ؟ انگلیس ها خیلی موز مار هستند ، محال است در جلو و بصورت ظاهر نشان‌دهند‌که‌چه‌موجدات‌خبیث و نژادپرستی هستند . من ۲۰ ساله اینجا هستم و شاید در این چند سال اخیر متوجه شده ام .
    1
    3
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::حق گو لندن - لندن، انگلستان::]. عزیزم این مربوط به رفتار شخصی خود ادم دارد. من در بیش از 15 کشور دنیا ساکن بوده و مطلقا من را بعلت تبعیض نژادی به گوشه ی رینگ نرانده اند. تعجب میکنی که تنها جائی که مواجه با تبعیض نژادی مواجه شدم امریکا بود. گفتم تعجب چون مواجه با تبعیض نژادی سیاهان شدم. پایم شکسته بود و عصا زیر بغل. رفتم جشنی بود و اتش بازی در داون تاون. در برگشت اتوبوسی بود مملو از سیاه پوستان و من با پای شکسته ایستاده عصا به زیر بغل. نه تنها یک نفر جایش را به من نداد (حتی صندلی مخصوص اسیب دیده ها را) بلکه 40 نفر پیاده شدند و فورا سر جایش یکی دیگر نشست!. ناگفته نگذارم در ساختمان محل اقامتم 98 درصد سیاه هستند و البته دنیای لطف به من. البته ناگفته نگذارم که این لطف وقتی اغاز شد که فهمیدند که من مسلمان نیستم! دنیای عجیبی هست مگر نه!؟
    0
    5
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::حق گو لندن - لندن، انگلستان::]. دیگر اینکه یکی از اقوام مادرم بنام "داوود الیانس" بعلت خدمات اقتصادی که به وطن دومش کرده از ملکه ی انگلستان لقب لرد گرفته و بیش از 40 سال است نماینده ی انتسابی مجلس لردان انگلستان است. وقتی مسلمانان فراری از مملکت مسلمان خودشان به انجا پناهنده شده و باز با جهل اسلامی میخواهند انجا را هم به گند اسلامی بکشند نگاه خود شما چگونه خواهد بود؟ حالا ایرانیان اندکی قابلیت تطابق دارند. واویلا اهالی پاکستان و بعضی دیگر که بهیچ صورت ادم شدنی نیستند
    0
    3
    شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::حق گو لندن - لندن، انگلستان::]. من هم تا حدی حرف شما را درک میکنم . خصوصا کشورهایی که گذشته کلونی داشتن دارند ؛ در ضمیر ناخودآگاه و بعضا خود آگاه خویش با دیدی از خود پایین تر به مردم خصوصا آسیا و افریقا و حتی بلوک شرق نگاه میکنند . زنده یاد پروفسور ادوارد سعید ( لبنانی / امریکایی) در این رابطه حتی تحقیقات کرد . در رابطه با مرگ پرنسس دایانا و دوست پسر مصری اش این نگاه تحقیر آمیز کاملا عیان بود . و کمترین احساس ترحم و همدردی به خانواده او مطرح نبود . و یا بزرگترین رهبر سیاسی بریتانیا یعنی چرچیل رسما گاندی را تحقیر میکرد . خب حالا تکلیف یک بقال هندی و حتی نوه متولد منچستری او که دکترای فیزیک اتمی دارد چیه ؟ در عین حال به باور من بعنوان یک خارجی که فقط یک سوم عمرم در ایران بوده ؛ انسان باید آنقدر ذهن و شخصیت خودش را قوی کنه تا بتونه با مشکلات کناربیاد ؛ فراگیری نه فقط زبان بلکه کدهای اجتمایی و فرهنگی؛ رمز زندگی بهتر میباشد .
    1
    3
    یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. عزیزم مهم نیست که دارای دو دکترا باشی مهم اینست که شعورت رشد نکرده و هنوز فکر کنی کسی با شمشیر ماه اسمان را اش و لاش کرده و رفتاری توام با بلاهت از او سربزند. کسانی مثل شریعتی. اگر انگلستان می خواست دنبال این ترهات برود که انگلستان نمی شد
    0
    4
    یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. از پیغامتان سپاسگزارم . منم دوستان سیاه پوست اینجا خیلی دارم و ذره ای آزار و اذیت از سیاهان در انگلیس ندیده ام . هر چی دیده ام از سفید انگلیسی بوده است ، چه در محل کار و چه در محل زندگی . اینها استاند تحقیر روانی هستند که این تحقیر روانی اثراتش را بصورت بلند مدت در ذهن حک می کند . بسیار انسان‌های حسود و از خود راضی هستند . یک بادی لنگوییج بیمار گونه دارند که‌منتظر است بصورت کاملا عقده ای وار انسان را گاز بگیرد . انگلیسی سفید معتقد است برتر دنیاست و هر کاری می کند حق دارد و درست است . این فرهنگ از خودراضی بودن‌اینها است . سلامت و پایدار باشید .
    1
    3
    یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حق گو لندن - لندن، انگلستان
    [::kakolzari - لندن، انگلستان::]. باید نوشته های شما را طلا گرفت . ۱۰۰٪ موافق هستم . احسنت .
    1
    1
    یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::حق گو لندن - لندن، انگلستان::]. عزیزم در کل ادمیان کوتاه اندیش به نژاد و رنگ پوست و ملیت خیلی افتخار میکنند چون نکته ی مثبتی در خودشان نمی یابند و معمولا هم "هیچکس" هستند. در فامیل خود من یکی از "هیچ ترین" چنان تبختری دارد که جواب سلام شما را نمیدهد ولی افراد فوق تحصیل کرده سرشان پائین است. من البته در انگلستان و المان و فرانسه فراوان ادم های گنده دماغ دیده ام. یعنی همه جا هست. در زمان نوجوانی من هموطنانم خیلی هندی ها و افغان ها را عقب افتاده و مادون میدیدند. خود بزرگ بینی مرض بدی هست. از قدیم گفته اند درخت هرچقدر پر بارتر سرش پائین تر.
    0
    3
    یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.