ورود مسافران غیرایرانی از همه مبادی آفریقایی به ایران ممنوع شد

رادیو فردا :مدیرکل حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران از شرایط ویژه اضطراری و کنترل در مرزهای زمینی ایران به دلیل سویه جدید کرونا خبر داد و گفت که ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از همه مبادی کشورهای آفریقایی به کشور ممنوع است.

محمدجواد هدایتی روز سه‌شنبه، ۹ آذر، به خبرگزاری مهر گفت که به دلیل شیوع سویه جدید کرونا، موسوم به اومیکرون، همه مسافران ایرانی که پیش از این به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مبادی کشورهای آفریقای جنوبی می‌آیند از بدو ورود ۱۴ روز در قرنطینه می‌مانند و در این ۱۴ روز سه بار تست منفی کرونا اخذ می‌شود و در صورت منفی بودن این تست‌ها آن زمان حق ورود به سرزمین اصلی را دارند.

ایران پیش از این ورود هوایی مسافر از شش کشور آفریقایی را در پی شیوع «اومیکرون» ممنوع کرده بود.

شیوع نوع جدید کرونا موسوم به «اومیکرون» نگرانی‌های جهانی در پی داشته تا جایی که سازمان بهداشت جهانی روز جمعه، پنجم آذر، برای بررسی این سویه جدید نشست اضطراری برگزار کرد.

همزمان با اقدام سازمان بهداشت جهانی برای قرار دادن سویه جدید ویروس کرونا، اومیکرون، در ردیف ویروس‌های «با قابلیت سرایت بالا» و «نگران‌کننده»، تلاش‌های جهانی برای مهار این سویه جدید تشدید شده است.

«اومیکرون» که یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا محسوب می‌شود، برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان در بلژیک، بوتسوانا، اسرائیل و هنگ‌کنگ شناسایی شده است.

علاوه بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا و روسیه، آمریکا و کانادا هم اعلام کرده‌اند که ورود مسافران از کشور آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر جنوب آفریقا را تعلیق می‌کنند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که ایمنی‌شناسان هشدار داده‌اند که احتمالا اقدامات برخی کشورها جهت اعمال محدودیت‌های سفر برای جلوگیری از انتشار جهانی «اومیکرون» خیلی دیر باشد.

ویروس کرونا از زمانی که دو سال پیش برای اولین بار در مرکز چین شناسایی شد، باعث ابتلا بیش از ۲۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان شده و پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را کشته است.
+55
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.