همسر محافظ قاسم سلیمانی: جرات نمی‌کنیم خارج خانه بگوییم «خانواده شهید مدافع حرمیم»

رادیو فردا :اعظم قمری، همسر رضا خرمی، محافظ قاسم سلیمانی که در جنگ سوریه کشته شده است، می‌گوید مردم به او گفته‌اند سوریه «به ما چه ربطی دارد» و چرا اجازه داده است همسرش به جنگ سوریه برود.

او در گفت‌وگویی که در روزنامه کیهان منتشر شده، گفته است در موارد متعددی این موضوع رخ داده و این واکنش‌ها سبب شده است که «دیگر ما جرأت نکنیم بیرون از خانه بگوییم خانواده شهید مدافع حرم هستیم. اگر کسی متوجه شود که همسر شهید هستم، ترجیح می‎‌دهم بگویم که همسرم نظامی بود و در مرز شهید شد».

حکومت ایران از نظامیان ایرانی و شبه‌نظامیان افغانستانی و پاکستانی که به جنگ داخلی سوریه اعزام کرد، به عنوان مدافع حرم نام می‌برد.

او همچنین گفته مردم فکر می‌کنند «به مدافعان حرم پول زیاد می‌دهند» ولی «حقوق واریزی زیاد نیست و تقریباً با حقوق کارگر یکی است».

در این گزارش نوشته شده رضا خرمی که از سال ۱۳۷۴ وارد سپاه شده، درجه سرهنگی داشته است و با نام مستعار «ابو رضوان» در تیم حفاظت قاسم سلیمانی بوده است.

همسر او همچنین گفته است رضا خرمی در جریان اعتراض‌های سال ۷۸ و ۸۸ که سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی همراه بود، نقش داشت و در سال‌های جنگ داخلی سوریه نیز به این کشور رفته و سال ۹۵ کشته شده است.

اعتراض به حضور ایران در جنگ داخلی سوریه، بارها مورد انتقاد منتقدان سیاست‌های حکومت ایران قرار گرفته است و در برخی از اعتراض‌های خیابانی نیز شعارهایی چون «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» شنیده شده است.
+142
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    یکی‌، هفته گذشته اینجا داشتیم. مدعی شد. خانم سلیمانی اهل این کار‌ها نیست. دلار قسمت کند.باید ما با شرف باشیم و شجاعت داشته باشیم. خودشان .به خود می‌‌گویند. خواهر. ایشون القاب مدرن می‌‌دهند. قیافه خواهر سلیمانی. که به او خطاب. خانم سلیمانی .حال شما چطور است؟ خودش می‌‌گوید. با بام چمدان چمدان دلار قسمت می‌‌کند. ایشون می‌‌فرمایند. نظیر سردار هیچ زمان ما نداشتیم. بابک خرمدین هم. اینجوری بود. گونی گونی دینار می‌‌برد. پیش.خلیفه عباسی.حماقت امت ریش، بهترین مریضی جهان است. همه از آن رنج می‌‌برند.بجز مریض خودش.
    37
    51
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    مارشال زرد - وپرتال، آلمان

    اگر مطالب عنوان شده در مورد دخالت این شخص در سرکوب معترضین سالهاى ٧٨ و ٨٨ صحت داشته باشد فقط میتوان گفت که خانواده ایشان میتوانند خوشحال باشند که این حکومت ظلم همچنان برقرار میباشد وگرنه احتمالا زندگى برایشان خیلى سختتر از الان میبود.
    8
    121
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    پولی که در کار نبوده! افتخاری هم که در کار نیست! پس چه کرمی حاج آقا را به خاک داد!
    7
    144
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    نه دلمان برای این زن می سوزد و نه آن مرد جنایتکارش که از یک تروریست و ادمکش محافظت می کرده است. لعنت بر هر دوی آنها.
    47
    168
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    چند سال پیش با یک آلمانی صحبت میکردم‌که پدر بزرگش افسر نازی بود و هنوز از این داستان شرم داشت ، این خانم هم ، باید خود و فرزندانش همیشه شرمنده باشند که شوهری پاسدار و قاتل داشته است
    7
    100
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    یک مشت ابله بالفطره! مگر حرم مدافع می خواهد؟ شما عقب افتاده های جنایتکار حالا را با 1400 سال قبل اشتباه گرفته و رفته اید یهودی کشی و جنگ مذهبی راه بیندازید و همگی باعث ننگ هستید
    3
    90
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    khyar - اوپسالا، سوئد

    اگر حرفهای این خانم درست باشد باید به سادگی و کودنی مردم ایران افسوس خورد ،امروزه سربازان آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه جان خودشون را از دست میدن آیا آمریکا هم احمق هست که به عراق و سوریه نیرو فرستاده ؟
    65
    9
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    کدوم حرم؟ همونی که دختر حاج کتلت توش ...... باز کرده؟ گور پدر تو و بقیه
    4
    72
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    [::khyar - اوپسالا، سوئد::]. اونام یه پخ هایی مثل اینا!! کسی که جانش را به خطر میندازد تا مردمی را در آنسوی دنیا بکشد، به هیچ وجه جای افتخار ندارد، اگر کسی به جنایت نظامی های کشورش علیه مردم کشور دیگر افتخار میکند، واقعا که مفتیخر است!
    2
    23
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    youssefbegloo - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    عضویت در خانواده‌ی شهدای گران‌قدر حرم، سخت‌ترین کار دنیا بعد از کار توی معدنه. باهمین فرمون اگه تشریف ببرید، ایشالا بودجه‌ی بیشتری به شما تعلق میگیره!. امیدتون به خدا باشه! مردم کیلو چند؟!!!
    3
    19
    دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.