حمله سایبری به سیستم اطلاعات سدهای ایران

العربیه :صداوسیمای جمهوری اسلامی به نقل از یک منبع آگاه از حمله سایبری به سدهای ایران خبر داد. به گفته این منبع در دو هفته گذشته سیستم‌های مربوط به جمع آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای ایران به‌طور کامل قطع شده است.

صداوسیما، چهارشنبه، 3 آذر اعلام کرد که یک منبع آگاه در گفت‌وگوی تلفنی با این خبرگزاری گفته است: «اگرچه مسئولین بخش انفورماتیک شرکت مدیریت منابع آب خبر حمله سایبری را تایید نمی‌کنند اما شرایط بوجود آمده نشان دهنده قوت گرفتن حمله سایبری است.»

این منبع گفته است که امروز حتی دسترسی کارکنان شرکت نیز به فضای مجازی از جمله نرم‌افزار واتس‌اپ که تا پیش از این کارکنان شرکت برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کردند نیز از بین رفته است.

ایران در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته مورد حملات سایبری قرار گرفته است.

هفته گذشته کاربران رسانه‌های اجتماعی از دریافت پیامکی مبنی بر حمله سایبری و هک‌شدن سامانه باشگاه مشتریان و وب‌سایت شرکت هواپیمایی ماهان خبر دادند.

این پیامک که به اعضای باشگاه مشتریان و خریداران بلیت‌های این شرکت ارسال شده، به آن‌ها اطلاع داده است که «هواپیمایی ماهان به دلیل همدستی در جنایات سپاه تروریستی» مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

گروهی تحت عنوان «هوشیاران وطن» با انتشار توییتی مسئولیت این حمله سایبری را پذیرفتند.

خطوط متروی تهران نیز در اوایل ماه جاری برای مدتی دچار اختلال شده بود. بر اساس گزارش‌ها، برخی از مسافران در داخل قطارهای مترو گیر افتادند و به‌دلیل توقف مترو در تونل، قادر به بازکردن درهای اضطراری نبودند.

جایگاه‌های سوخت و سامانه هوشمند سوخت ایران نیز در ماه گذشته مورد هدف یکی از بزگترین حمله‌های سایبری به این کشور قرار گرفتند. در این حمله همه 4300 جایگاه سوخت‌رسانی ایران از خدمات‌دهی خارج شدند و بر روی بیلبوردهای دیجیتال در برخی شهرهای ایران عبارت «خامنه‌ای بنزین ما کو؟» ظاهر شده بود.

پیش از این گروهی به نام «عدالت علی» در اواخر مرداد گذشته با هک‌کردن دوربین‌های زندان اوین، تصاویری از بدرفتاری و خشونت علیه زندانیان را منتشر کرد.

بخش‌های اقتصادی، صنعتی و نظامی ایران از جمله بندر رجایی، شرکت راه آهن و برخی سایت‌های اتمی نیز مورد حملات سایبری قرار گرفتند.
+57
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل
    اسراییل ای قلب و روحم ، ای جانم، ای فراتر از هر مقدسی، دوستت دارم.
    15
    25
    ‌چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    نسل بی سواد - اسلو، نروژ
    - سائو پائولو، برزیل. آخه دوست عزیز این چه اخلاق و افکاری هست که شما دارید؟. آخه انسان در قبال وطنش اینقدر ظالمانه فکر نباید بکنه. چه سودی مردم در فشار و ظلم و بدبختی ما می‌برند از این حملات سایبری؟ اگر به سایت‌های اتمی بود یه چیزی. آخه وقتی بعد از این حملات مردم بیچاره ما درمانده میشن تو مترو برق و آب و بنزین .....شما چطور اینقدر سنگدل هستید که نشستین به جان اسرائیل دعا میکنید؟. من با اسرائیل دشمن نیستم ولی به فکر مردم درمانده و بدبختم هستم که چقدر این وانفسا ضجر می‌کشند. فامیل خود من یک هفته در شهرستان سرگردان بود بعد از حمله به سامانه کارت هوشمند و بنزین. خداوند به شما کمی محبت و مهربانی عطا کنه در زمینه وطنتون و ملیتتون . امیدوارم که ایرانی نباشید که اینطور فکر می‌کنید.
    13
    5
    ‌چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل
    [::نسل بی سواد - اسلو، نروژ::]. هموطن گرامی من چیزی جز ابراز عشق و دوستی در متن بالا نگفته ام. به‌جای تاختن به من، نفرتت رو بسوی سردمداران خونخوار اسلامی روانه کن.
    1
    11
    ‌پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.