اذیت و آزار مادران کشته شدگان آبان :می‌گویند گریه نکنید، فقط فاتحه بخوانید و بروید

مادر ابراهیم کتابدار:‌ ماموران سر مزار می‌گویند گریه نکنید، فقط فاتحه بخوانید و بروید صدای آمریکا :مادر ابراهیم کتابدار یکی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در گفت‌وگو با مسیح علی‌نژاد گفت، «امروز هم سر مزار رفتم و دیدم چقدر زیاد مامور آنجا ریخته است. مشخص نیست از جان ما چه می‌خواهند. پسرها و بچه‌های ما را کشتند. این مملکت نیست و قانون هم نیست.»

سکینه احمدی در این گفت‌وگوی اینستاگرامی که روز پنجشنبه ۲۷ آبان انجام شد گفت: «مامورها سر مزار جمع شده‌اند و تا می‌رویم می‌گویند یک فاتحه بخوانید و بروید. گریه نکنید. فرزندان ما را که گرفته‌اند هیچ، سر آرامگاه‌شان اجازه نمی‌دهید یک حرف بزنیم، یک فریاد بزنیم و غصه دلمان را خالی کنیم.»
او اضافه کرد: «مردم هم همین‌طور ما را نگاه می‌کنند و هیچ‌چیزی نمی‌گویند.»

مادر ابراهیم کتابدار در ادامه گفت: ‌«همیشه می‌گویم ماه آبان ماه خون است. پسر بیگناه من را کشتند و بچه‌هایش را بی‌پدر کردند. نوه شش‌ ساله‌ام روبان آبی بر مچ دست دارد و می‌گوید من تا وقتی که انتقام پدرم را نگیرم، باز نمی‌کنم. مردمی که غیرت ندارند به این بچه شش ساله نگاه کنند.»

ابراهیم کتابدار بیست و پنجم آبان ۱۳۹۸ در کرج هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.
ماموران امنیتی مادر وحید دامور از کشته‌شدگان آبان ۹۸ را مورد تهدید و آزار قرار دادند مهناز کریمی، مادر وحید دامورمادر وحید دامور، از جان‌باختگان آبان ۹۸، اعلام کرد ماموران امنیتی به خانه‌ آن‌ها آمده، تمامی بنرها و پوسترهای وحید را پایین کشیده و همچنین خانواده را مورد تفتیش بدنی و آزار و اذیت و تهدید قرار دادند.

مهناز کریمی در گفت‌وگوی اینستاگرامی با مسیح علی‌نژاد گفت: «از پشت‌بام خانه همسایه روی پشت‌بام خانه ما رفتند و بنر عکس وحید را کندند. برای حدود یک هفته مامور جلوی خانه ما گذاشته بودند. پسرم سعید به ماموران گفت چرا این جا ایستاده‌اید؟ دو ماموران بودند و روی پسرم اسلحه کشید. به آن‌ها گفتم یک پسرم را کشته‌اید، حالا می‌خواهید یک پسر دیگرم را بکشید؟»

او افزود: «از عکس مرده هم می‌ترسند. امروز سر مزار بچه‌ام برای سالگرد رفته بودیم. ماموران لباس شخصی دور ما جمع شده و از ما فیلمبرداری می‌کردند که ببینند مهمانان ما چه کسانی هستند. من از این‌ها نمی‌ترسم. بچه‌ام را از من گرفتند. وقتی از سر مزار وحید برمی‌گشتیم، توی اتوبان پنج یا شش ماشین جلوی ما را گرفتند و پیاده‌ مان کردند و گفتند گوشی‌هایتان را بدهید. به پدر وحید به عروسم گفتند گوشی‌هایتان را بدهید.»

مادر وحید دامور در مورد روبان آبی نماد دادخواهی گفت: «روزی که من را بازداشت کردند، به من گفتند این چه چیزی است که به دست کرده‌ای؟ گفتم این روبان آبی است که نماد دادخواهی است. همان‌جا با قیچی آن را برید و به من گفت دیگر نزن وگرنه تو را می‌کشم. گفتم بکش. گفت تو را زندان می‌فرستیم، گفتم بفرست. من را از چه می‌ترسانی؟»

وحید دامور متولد خرداد ۱۳۶۸ در روز ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در کرج بر اثر اصابت گلوله جنگی کشته شد.
مادر امیرحسین زارع‌زاده: گفته‌اند مراسم برگزار نکنید اما من روی بنر می‌نویسم خامنه‌ای قاتل است
+72
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    ای کاش مزدم ایران قبل از اغاز شورش سال ۵۷ می دانستند که اسلام و آخوندها چه نقشه های شومی برای آنها و کشورشان دارند. متاسفانه هنوز هم کسانی هستند که به این دین شیطانی و پلید اعتقاد دارند.
    6
    46
    جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    chrisronaldocr7 - مسکو، روسیه
    خدا بیامرزدش ولی این ابراهیم کتابدار به هرشقلی وگروهی قیافش میخوره بجز کتابدار بودن خخخخ
    20
    1
    جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    من امیدوارم افرادی مانند خرسندی که قادر بادای کلام و صحبت کردن نیست اما خودش را نخود هر اشی میکند بخواند و بهتر ببیند.این عقده ای های عقب مانده عامل بیچارگی این ملت مظلوم هستند.این افراد باید چشم نا بینای خودشان را باز کنند و چهره عذاب کشیده این مادران را ببینند.
    0
    1
    جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. خرسندی؟ اگر منظور شما هادی خرسندیه, من هیچ ارتباطی بین کشته شدگان آبان 98 و هادی خرسندی نمی بینم. شاید منظور شما خرسندیه دیگه ایه؟
    1
    4
    جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.