مهدی طائب تهدید کرد در مذاکرات هسته‌ای «با زور حق‌مان» را می‌گیریم

مهدی طائب، رئیس شورای‌ قرارگاه راهبردی عماردویچه وله :رئیس شورای‌ قرارگاه راهبردی عمار به مذاکره‌کنندگان ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای توصیه کرده که به "طرفین مذاکرات گوشزد کنند که اگر در مذاکره "حق" جمهوری اسلامی را ندهند، ایران می‌تواند با "زبان زور" وارد عمل شود.

مهدی طائب گفته است اگر طرفین مذاکرات برجام حق جمهوری اسلامی را در مذاکرات ندهند، ایران با زبان زور وارد عمل می‌شود

مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه عمار به خبرگزاری ایسنا گفته است که «مذاکره کنندگان باید به طرفین مذاکرات گوشزد کنند که اگر در مذاکره حق ما را ندهند ما این قدرت را داریم که با زبان زور حق مان را بگیریم و در آن صورت برای آنها خیلی گران تمام می‌شود.»

این سخنان در حالی گفته می‌شود که قرار است هفتمین دور مذاکرات بازگشت به برجام بین جمهوری اسلامی و کشورهای آلمان، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین با حضور غیرمستقیم آمریکا از روز ۲۹ نوامبر در وین آغاز شود و سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی دوشنبه گذشته خواست‌‌های ایران را برای بازگشت به میز مذاکرات اعلام کرده است.

از جمله این خواست‌ها برداشتن کامل تحریم‌ها از سوی آمریکا و این بود که ایالات متحده تضمین بدهد «هیچ دولتی در آمریکا این رفتارها را تکرار نخواهد کرد.» او همچنین گفته است: «ایالات متحده باید بداند که عضو برجام نیست و نمی‌تواند اظهاراتش را  به اعضای دیگر برجام  منتسب کند و یا درخواستی داشته باشد.»

سخنانی که با انتقادهای بسیار و حتی طنز در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.
مهدی طائب بر "اهمیت اقتدار موشکی" جمهوری اسلامی تاکید کرده و گفته است: «حتی مذاکره کنندگان قبلی نیز در مذاکرات خود با کشورهای دیگر به نقاطی می‌رسیدند که اگر قدرت موشکی ایجاد شده توسط سردار طهرانی مقدم‌ها نبود، به همان اندازه هم به آنها چیزی نمی‌دادند.»

کشورهای طرف مذاکره بارها نسبت به فعالیت‌های موشکی ایران هشدار داده‌اند. علاوه بر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، برنامه موشکی ایران نیز از جمله مسایل مناقشه برانگیز در خاورمیانه بویژه برای اسرائیل و کشورهای عرب منطقه است.

در کنار این مجموعه باید به نارضایتی شدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رفتار ایران اشاره کرد. گروسی طی هفته‌های گذشته چندین بار از عدم دسترسی بازرسان آژانس به سایت‌های هسته‌ای و از جمله نسبت به عدم دسترسی بازرسان آژانس به اطلاعات دوربین‌ها در مجتمع تولید سانتریفوژهای کرج، "تسا" ابراز ناخرسندی کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ماه فوریه امسال تاکنون قادر به دسترسی به اطلاعات و تصاویر دوربین‌های نصب شده برای نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران یا مونیتورهای آنلاین غنی‌سازی و مهرهای الکترونیکی برای جلوگیری از دستکاری اطلاعات، نبوده است.

بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران هم با مشکل روبرو شده، آن هم در شرایطی که به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایران به توسعه سانتریفوژهای جدید و غنی‌سازی اورانیوم تا سطح خلوصی نزدیک‌تر به سطح مورد نیاز برای کاربرد در سلاح‌های هسته‌ای ادامه داده است.

جمهوری اسلامی از آذر ماه ۹۹ برای فعالیت‌های نظارتی بازرسان آژانس محدودیت‌هایی قائل شد و از اسفند ماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را به حال تعلیق درآورد. یکی از این محدودیت‌ها، جلوگیری از دسترسی بازرسان آژانس به داده‌های دوربین‌های نظارتی در تاسیسات هسته‌ای ایران بود که رفع آن به موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات وین در یک دوره زمانی مشخص موکول شده بود.
+31
رأی دهید
-99

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    متن زیر عکس شغل این انگل کثیف را زده من که نفمیدم شغل این چیه دقیقا . منظورت کدوم حق هست دقیقا ؟ هر چی اخوند ومسول داریم دارند دم از مذاکرات میزنند آخرش هم گند میزنند
    2
    53
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    یکی از عوامل اسرائیل در حکومت همین عاقا و برادرش هستند. آمار دقیق همه چیز رو بدون جلب توجه میدن به موساد و ایشون نقش بهم ریختن جو داخل برای هرگونه تحول به نفع ایران رو‌داره و برادرش البته دو‌نقش داره یکی دادن اطلاعات حساس به موساد و دوم خنثی کردن تلاشها‌برای گرفتن عوامل ترورها و فراری دادن آنها. البته موساد این طائب بعنوان نقش پشتیبانی استفاده میکنه و مهره های موساد در وزارت اطلاعات نقش تکمیلی کارها رو به عهده دارند. یعنی مهره های موساد در رده های میانی هر از چندی با دستگیری یا ضرب و شتم و خلاصه کارهای غیر خرمال سیاسیون معمولی و روزنامه نگارها یا خانواده هاشون عموما نقش پوششی برای پرت کردن حواس بدنه سیستم امنیتی کشور برای کاور کردن جابجایی ها و نقل و انتقال تجهیزات ترور و نیرو موساد هستند که با کمک رسانه های دو‌وجهی این اخبار تیتر و هیاهو درست کاذب درست میشه و بدنه سیستم امنیتی و حتی سران سپاه و سیاسیونشون مشغول میشوند به مثلا دفاع از عنقلاب و دقیقا همین زمانهاست که کارهای بزرگ موساد در حال انجام هستش. الان حرفهای ایشون بیشتر به نفع اسرائیل هستش تا ایران! بچه هم میفهمه
    3
    37
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    مرتیکه تریاکی ، کدوم حق ، حقت را برو‌ از چاه توالت جمکران‌ بگیر
    3
    59
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    حقت در شورت مردان باغیرت ایران؛ بیا با زور بگیر همه اش مال خودت .
    6
    54
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن

    اینا چرا قیافه هاشون اینقدر عجیب و از آدم به دوره !!؟ بسکه فساد و جنایت کردند ، نکبت چهر هاشون رو گرفته!
    3
    59
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    اسلامیت های لذیذ! میشه یه راهنمایی بکنید این عمار کدوم خری بوده که قرارگاه راهبردی داره الان؟
    2
    40
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا

    زور زدن فقط در یک جا ممکنه برای شما و آن هم در دستشوئیست
    2
    40
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    زمان کودتا انقلابی . یک چیزی راه انداخته بودند. که ساواک در زندان اوین. یاران امام را با حیوانات وحشی شکنجه می‌‌داد. هر کسی‌ هم شک می‌‌کرد. اخر مگر می‌‌شود. با شیر و پلنگ گراز.خرس.کسی‌ را شکنجه داد. ؟ مهدی صفری اولین وزیر چین را می‌‌فرستادند.جلو. نگاه کنید. عکس این صفری را. شیخ مهدی از مشد با شکمش، در مقایسه با صفری. Cindy Crawford می‌‌باشد. این صفری مدعی می‌‌شد. من شاهد زنده هستم. در زندان، با با من را با خرس وحشی شکنجه می‌‌دادند. هم وطن رندی با دیدن گردن و شکم صفری پاسخ داد. بیشتر می‌‌خورد .که ....... این طائب را که می‌‌بینم. یک پرسش آمده. .......طائب را با چی‌ شکنجه می‌‌دادند؟ کفتار یا گراز ؟
    4
    10
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران
    عجیب نبست که یک آخوند دزد و فاسد و یاغی از حق مردم ایران بگوید، همان حقی که آخوندهای جنایتکار در ۴۳ ساله گذشته از مردم ایران گرفته اند.
    4
    12
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران
    انگار از ترکیب جن و انس زاده شده!. این طائب رو میگم.
    4
    16
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان
    حق؟!!؛حق شما اینه که جمع کنین برین عتبات و عالیات واشغال ایران رو پایان بدین؛این حق شماست، اگر نگیم حقتون زندانهای بلند مدت و ابدِ!..
    1
    5
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.