فرمانده نیروی دریایی سپاه: موشک‌های ما آماده شلیک به سمت ناو آمریکایی بود

رادیو فردا :علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، با رد بحث دروغ و نمایشی بودن توقیف نفتکش ویتنامی گفت قایق تندروی سپاه «در فاصله ۲۰ متری ناو آمریکایی قرار گرفت» و «موشک‌ها و موشک‌اندازهای ما در ساحل آماده بودند» که در صورت لزوم به سمت ناوهای آمریکایی شلیک کنند.

او در گفت‌وگو با تلویزیون حکومت ایران دوباره حکومت آمریکا را متهم کرده است که به «نفتکش متخلف» پشتیبانی رسانده‌اند و سپاه پاسداران به همین علت وارد شده و اقدام به توقیف کشتی کرده‌ است.

مقام‌های سپاه پاسداران در ابتدا اعلام کردند که آمریکا نفتِ یک نفتکش ایرانی را دزدیده و به یک نفتکش دیگر انتقال داده و آنها نفتکش دوم را توقیف کرده‌اند ولی اکنون سخنی از این سناریو نیست و فقط موضوع با یک نفتکش مطرح می‌شود.

نفتکش ویتنامی، «ام‌وی ساوتیس»، روز چهارشنبه، ۱۹ آبان، پس از تخلیه محموله نفتش به دست سپاه پاسداران آزاد شد و به آب‌های آزاد بین‌المللی بازگشت.

بر اساس گزارش موسسه تانکر ترکرز ، نفتکش ویتنامی در ماه ژوئن امسال در بندر صحار عمان ۷۰۰ هزار بشکه نفت از نفتکش «عمان پراید» دریافت کرد تا به چین ببرد. بر اساس این گزارش، «عمان پراید» حامل دو میلیون بشکه نفت ایران بود.

نفتکش ویتنامی در ماه ژوئیه اجازه نیافت نفت ایران را به بندر لانگ‌کو در چین منتقل کند. این نفتکش ویتنامی در نهایت با محموله نفت برگشت خورده از چین به سمت دریای عمان بازگشت و پس از آن سپاه پاسداران اعلام کرد آن را توقیف کرده است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روایت سپاه پاسداران از ماجرای نفتکش ویتنامی را «کاملا نادرست و غیر واقعی» خوانده و گفته است در جریان توقیف این کشتی، نیروی‌های آمریکایی وضعیت را رصد کردند، اما اقدامی برای بازپس‌گیری این کشتی انجام ندادند.
+22
رأی دهید
-63

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    بعله به اون سمت نشانه رفته بودید اما زدید به هواپیمای اوکراینی!
    18
    58
    شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    متاسفم برای این همه نفهمی.شاید حرفی که گفته درست باشه و بتونند شلیک کنند اما از هر طرف بهشون شلیک میشه برای اینکه هیچ جا برای خودشون دوستی باقی نذاشتن و اونهایی هم که ایران ایران میگن فقط به خاطر پولی هستش که براشون میفرستن.دوباره مردم بیگناه قربونی این طبلهای تو خالی میشن.از روزی که اومدن میخوان اسلام رو صادر و دنیارو نابود کنند.
    19
    45
    شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    خوش باور - تهران، ایران

    با این دلقک بازی ها چه مشکلی را برای مردم حل میکنند .ترروریست صدایمان میزنند. و حالا دوزد دریایی هم اضافه شد .(دشمن) جان مردمشان برایشان مهم است .در عوض جنک کاری کردند که کشور و ایرانی هر روز با مشکلات جدیدتری مواجه میشود .
    18
    42
    شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    شماها یه دوازده سالی هست که به یاوه گویی افتادین. فرض کنید که زدید، فرض هم میکنیم که ناو رو نابود کردید. یادتون حتما هست که ژاپن هم سال ١٩٤٥ ناوهای امریکایی رو زد. چی شد؟ ظرف دو روز دو تا شهرش به اون وضعیت افتاد. اصلا بریم جلوتر. فکر کنید امریکا رو هم تسخیر کردین. برنامه اتون برای روز بعد از پیروزی موهومی اتون چیه؟ چارقاچ بشینین امام ته چاه ظهور کنه؟ بعد تو نماز جمعه اتون چی میگین!؟ 😂😂
    4
    22
    شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    siah76 - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    قاسم گچکارو کتلت کردن یادت رفته یه کف دست از موند. هیچ غلطی نتوستید بکنید این اراجیف رو فقط برای گوسفندان داخلی بخون...تا شما بیای یه موشک شلیک کنی کل نیروی دریایی شما بخار شده رفته هوا پیش عمو قاسم گچ کار. یاساشین امریکا
    4
    24
    شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان
    ازاین غلط ها نفرمایین خردار، البته این حرفها فقط واسه مصرف داخلی هستش وگرنه خودشون خوب میدونن که ناو امریکایی هواپیمایه اوکراینی نیست که با موشک بزنن،
    1
    8
    شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.