ورود غیرقانونی بیش از هزار پناهجو به خاک بریتانیا تنها در یک روز

 عکس آرشیوی استرادیو فردا :مقام‌های بریتانیایی روز جمعه اعلام کردند تعداد پناهجویانی که با عبور غیرقانونی از کانال مانش وارد بریتانیا می‌شوند در رکوردی بی‌سابقه به بیش از هزار تن در روز رسیده است.

آمارها حاکی است که تنها در روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان حدود هزار و ۱۹۰ پناهجوی غیرقانونی از این طریق وارد خاک بریتانیا شده‌اند.

وزارت کشور بریتانیا می‌گوید رقم اعلام‌شده از مجموع شمار پناهجویانی به دست آمده که روز پنج‌شنبه در ۳۳ مورد جداگانه یا از خطر غرق شدن نجات یافته و توسط مقام‌های بریتانیا شناسایی و رهگیری شده‌اند.

فرانسه می‌گوید که روز پنج‌شنبه از رسیدن ۹۹ پناهجوی غیرقانونی به بریتانیا جلوگیری کرده است.

همزمان، یک مقام بریتانیایی، فرانسه را به از دست دادن کنترل اوضاع متهم کرد.

یک سخنگوی وزارت کشور بریتانیا گفته است مردم این کشور از تماشای مرگ پناهجویان در کانال جان به لب شده‌اند، در حالی‌که گروه‌های تبهکار بی‌رحمانه از بدبختی این افراد سود می‌برند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۲۳ هزار تن از فرانسه خود را با قایق به بریتانیا رسانده‌اند. این آمار در مقایسه با هشت هزار و ۴۰۴ پناهجو در سال ۲۰۲۰ از افزایش چشمگیر تلاش‌ها برای عبور غیرقانونی از کانال مانش حکایت دارد.

توقف مهاجرت غیرقانونی به یکی از اولویت‌ها و شعارهای تبلیغاتی حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون بدل شده است. مهاجرت یکی از موضوعات اصلی همه‌پرسی برگزیت در سال ۲۰۱۶ بود که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجامید.

دولت‌های بریتانیا و فرانسه در اوایل تابستان امسال در مورد استقرار تعداد بیشتری از نیروهای پلیس و مرزبانی و اختصاص بودجه بیشتر به کنترل منطقه توافق کردند.

نیروهای پلیس فرانسه در ماه‌های اخیر قایق‌های بیشتری را ضبط و توقیف کرده‌اند اما در عین حال توقف کامل سیل پناهجویان به سوی بریتانیا را ناممکن می‌دانند.
+11
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    mojtaba1010 - لندن ، انگلستان
    عجب کمکی ، پولها و هزینه را از دولت انگلیس برای کنترل این کانال گرفتند و از انطرف هجوم مهاجرین و چراغ سبز دولت فرانسه به مهاجرین ، این را میگویند گردش اقتصادی به روش کاملا عادلانه ، آموزنده بود
    3
    8
    شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    تا زمانی که دولت احمق انگلیس کمک های خوبی به خارجی ها تنبل و مفت خور بدهد همه دنیا حاضر هستند وارد این کشور شوند . بزگترین اشتباه این دولت کمک های دولتی برای آدمهای تنبل و مفت خور است
    2
    9
    شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - قره تپه، آذربایجان
    حالا کو تا موج دوم از مرز بلاروسیا خود را به مرز فرانسه/انگلیس برسانند
    0
    1
    یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.