هشدار اف‌بی‌آی به شرکت‌های آمریکایی: هکرهای ایرانی به دنبال اطلاعات حساس شما هستند

بی بی سی :اف‌بی‌آی یا پلیس فدرال آمریکا به شرکت‌های آمریکایی هشدار داده که مراقب هکرهای ایرانی باشند که بر اساس اطلاعیه اف‌بی‎آی به دنبال دستیابی به اطلاعات حساس بوده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید به متن این هشدار اف‌بی‌آی به شرکت‌های آمریکایی دست یافته که هشتم نوامبر یعنی چهار روز پیش برای آنها ارسال شده است.

در این اطلاعیه گفته شده هکرهای ایرانی در وب‌سایت‌های ویژه جرایم اینترنتی به دنبال دستیابی به اطلاعات سرقت شده از شرکت‌های آمریکایی و نهادهای خارجی هستند تا از این اطلاعات در آینده برای هک کردن آن‌ها استفاده کنند.

سی‌ان‌ان به نقل از پلیس فدرال آمریکا گزارش داده که فعالیت هکرهای ایرانی در وب تاریک یا دارک وب را رصد کرده‌اند. وب تاریک بخشی از اینترنت است که در دسترس همه نیست و معمولا برای کارهای خلاف استفاده می‌شود.

بلیپینگ کامپیوتر که یک وب‌سایت پوشش خبرهای سایبری است دو روز پیش نوشته بود که اف‌بی‌آی درباره یک گروه هکری ایرانی هشدار داده که به دنبال خریدن اطلاعات مربوط به شرکت‌های آمریکایی در دارک وب است.

بر اساس این گزارش هکر ایرانی به دنبال خریدن اطلاعات مربوط به ایمیل‌ها یا اطلاعات شبکه‌ای درز کرده از این شرکت‌ها است تا احتمالا با استفاده از آن به داخل شبکه اینترنتی شرکت‌ها نفوذ کند.

این سایت تخصصی فناوری اطلاعات می‌گوید سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۰ یک گروه هکری دیگر از روش مشابه استفاده کردند تا اطلاعات مربوط به رای‌دهندگان آمریکایی و وبسایت‌های دولتی مربوط به انتخابات آمریکا را بدزدند.

اطلاعات دزدیده شده بعدها برای تهدید رای‌دهندگان دموکرات استفاده شد تا به آنها هشدار بدهد که باید به جای جو بایدن به دونالد ترامپ رای دهند وگرنه باید منتظر مجازات باشند.
آمریکا هر از چندی تصویر شماری از ایرانیان را به اتهام هک سایبری در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است از جمله این ده نفر که سه سال پیش در فهرست تحت تعقیب اف‌بی‌آی بودندجدال و جنگ سایبری میان هکرهای ایرانی و اسرائیلی و روسی و چینی در چند سال گذشته و با وابسته‌تر شدن شرکت‌ها به نرم‌افزارهای اینترنتی جدی‌تر و خطرناک‌تر شده است.

اوایل تابستان امسال یک شرکت امنیت سایبری گزارش داده که حدود ۲۰۰ کسب و کار در آمریکا هدف حمله بزرگ سایبری قرار گرفته‌اند که احتمالا هکرهای روسی پشت آن بوده‌اند.

دو ماه قبل از آن حمله دولت آمریکا در پی یک حمله سایبری باج‌افزارها به بزرگترین لوله نفتی این کشور، اعلام وضعیت اضطراری کرده بود.
+39
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.