حکم تعطیلی ۴ بیمارستان تهران به دلیل اضافه دریافت از بیماران

دویچه وله :سازمان تعزیرات حکم به تعطیلی و جریمه نقدی چهار بیمارستان تهران به دلیل دریافت اضافه از بیماران داد. این سازمان همچنین دو شرکت همراه اول و ایرانسل را به پرداخت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران می‌گوید حکم اولیه لغو پروانه تاسیس و پروانه مسئول فنی چهار بیمارستان پایتخت به دلیل محرز شدن تخلف‌های آنها صادر شد.

محمدعلی اسفنانی، یک‌شنبه ۱۶ آبان به خبرگزاری ایسنا گفت تخلف این چهار بیمارستان مربوط به دریافت هزینه اضافه از بیماران، به خصوص بیماران کرونایی بوده است.

پیش از این گزارش‌های فراوانی درباره تخلف‌های مالی بیمارستان‌ها و مرکز درمانی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده که اظهارات اسفنانی تائید کننده دامنه‌دار بودن این وضعیت است.
سابقه و گستردگی تخلف در بیمارستان‌ها
مدیرکل تعزیرات با بیان این که چهار بیمارستان یاد شده برای بار سوم مرتکب تخلف شده‌اند گفت: «تعداد قابل توجهی از بیمارستان‌های تهران مرتکب تخلف اضافه دریافت از مردم شده‌اند که این تخلفات در حال رسیدگی است.»

او افزود: «پرونده‌ها از ناحیه کمیسیون ماده ۱۱ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی است برای تعزیرات ارسال شد که بسیار سریع رسیدگی کردیم و حکم اولیه آن صادر شده و، چون حکم قطعیت پیدا نکرده اسامی این چهار بیمارستان را اعلام نمی‌کنیم.»

چهار بیمارستان متخلف به بازگرداندن دریافتی‌های اضافه به بیماران و شاکیان محکوم شده‌اند. مجموع دریافت‌های اضافه که در مورد آن شکایت طرح شده بین ۲۲ میلیارد تا نزدیک به ۱۸ میلیون تومان برای هر بیمارستان در نوسان است.

این بیمارستان‌ها که همه سه بار سابقه تخلف‌های مشابهی دارند همچنین به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده‌اند که بالاترین میزان آن حدود ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تعیین شده است.
راه گریز متخلفان از تعطیلی
با وجود سابقه‌دار بودن بیمارستان‌های متخلف در دریافت اضافه از بیماران، احتمال اجرای حکم تعطیلی آنها زیاد نیست.

مدیرکل تعزیرات تهران در این زمینه گفته این بیمارستان‌ها "اگر بتوانند رضایت شکات را فراهم کنند مشمول تخفیف خواهند شد چرا که تعطیلی بیمارستان در این شرایط به مصلحت نیست".

برخی کاربران فضای مجازی می‌گوید اگر قرار بر تعطیلی بیمارستان به دلیل دریافت هزینه فراتر از تعرفه از بیماران باشد تقریبا تمام بیمارستان‌های خصوصی باید تعطیل شوند.

ظاهرا در جمهوری اسلامی هیچ بخش و حوزه‌ای از آفت گرانی و گران‌فروشی در امان نمانده و موارد گزارش شده از دریافت‌های اضافه شامل "بخش قابل توجهی" از بیمارستان‌های پایتخت می‌شود.
هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه برای گران‌فروشی اینترنت
به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران دو اپراتور همراه اول و ایرانسل نیز به دلیل دریافت اضافه از مشتریان در بسته‌های اینترنتی در مجموع به پرداخت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه محکوم شده‌اند.

ظاهرا این پرونده به دلیل شکایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دو شرکت ایرانسل و همراه اول به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

محمدعلی اسفنانی درباره ویژگی این پرونده به ایسنا گفت: «رسیدگی به این پرونده قدری طولانی شد چرا که باید استعلاماتی انجام می‌شد و کار کارشناسی صورت می‌گرفت تا نحوه محاسبه اضافه دریافتی که از مردم در بسته‌های ارائه شده طولانی مدت و کوتاه مدت صورت گرفته بود، مشخص شود که کاری فوق‌العاده فنی بود و باید مراجع خاصی میزان تخلف را به ما اعلام می‌کردند.»

او می‌گوید از آنجا که در تخلف این دو شرکت مشتریان متضرر شده‌اند باید امکان پرداخت خسارت به آنها فراهم شود. مدیرکل تعزیرات حکومتی درباره چگونگی پرداخت خسارت به مشتریان توضیح بیشتری نداد.
+17
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.