تائیدحکم اعدام یک زن و یک مرد متاهل در تهران به جرم زنای محصنه

رادیو فردا :دادگاه عالی در ایران حکم اعدام برای یک زن و یک مرد متاهل را در تهران به دلیل «رابطه پنهانی» و به جرم «زنای محصنه» تایید کرده است.
لینک مرتبط:حکم اعدام برای زن و مرد متاهل به اتهام داشتن رابطه نامشروع
روزنامه شرق در گزارشی که روز شنبه، ۱۵ آبان، منتشر کرد هویت متهمان این پرونده را میثم، ۲۷ ساله و ساره ۳۳ ساله اعلام کرده و نوشت که بازداشت این دو نفر پس از شکایت همسر میثم صورت گرفته، اما او در ادامه از شکایت خود صرف نظر کرده، اما پدر شوهر ساره به اتهام زنای محصنه برای این دو نفر تقاضای «اشد مجازات» را کرده است.

در گزارش روزنامه شرق آمده است که حکم اعدام متهمان این پرونده با توجه به مستندات و فیلم‌های موجود در شعبه ۲۶ دیوان عالی تایید شده است.

در قانون مجازات اسلامی، روابط جنسی زنان یا مردان متأهل با افرادی جز همسرشان و خارج از چارچوب‌های شرعی «زنای محصنه» نامیده می‌شود و در صورت اثبات آن مجازات چنین افرادی سنگسار است.

در سال‌های گذشته بسیاری از شخصیت‌ها و نهادهای حقوق بشری از تداوم روند صدور حکم اعدام در ایران انتقاد کرده و خواستار توقف آن شده‌اند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران سوم آبان از جمهوری اسلامی خواسته بود که نسبت به اصلاح قوانین خود با هدف لغو مجازات اعدام که در تعارض با قوانین بین‌المللی است، اقدام کند.

بر اساس گزارش اخیر آقای رحمان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فاصله زمانی یک ساله از اکتبر ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۳۹۹ تا ۹ مهر ۱۴۰۰) «حداقل ۲۶۶ نفر در نقاط مختلف ایران به شیوه حلق‌آویز اعدام شدند که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است».
+15
رأی دهید
-56

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان

    زنای محسن و قلی و نقی نداریم؛کار غیر اخلاقی کردن به کسی هم "جز همسرانشون" مربوط نیست.
    18
    134
    شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    [::حمید اندیشه - لندن، انگلستان::]. خاک توی سر این عقب افتاده ها که میخواهند بمب اتمی هم بسازند. اولا همانطوریکه شما فرمودید جز آن چند نفر به هیچکس مربوط نیست. دوم طلاق را برای همین جا ساخته اند. سوم اگر شاکی خصوصی هست قاضی باید بیشترین امتیاز را از نظر اقتصادی به طرف فرد مغبون بدهد. چهارم کاملا مشخص است که یکی از طرفین داخل دستگاه اخوندی است و میخواهد خون بریزد تا راحت شود
    10
    69
    شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران

    اسلام جز مزخرفات نیست.اصلا این عمل بظاهر جرم با مجازات تناسب نداره. برعکس طرف میتونه هزاران میلیارد از حق مردم بخوره و چه بسا پول کسانی باشه که بعد از این خسارت فاحشه و دزد و قاتل نشن. اما نهایتن زندان و حبس. ادم بره تو سیبری با جک و جونور زندگی کنه تو حکومت اسلامی نباشه
    15
    73
    شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    [::حمید اندیشه - لندن، انگلستان::]. زنده باد ، خوب فرمودید، همسران شان تصمیم گیری کنند که می خواهند زندگی با آنها را ادامه دهند یا نه! خدای نکرده بچه های این دو خانواده چه زندگی خواهند داشت، این قوانین را چه کسانی بر ما تحمیل کرده اند؟ این چه دین است دیگر؟
    7
    60
    شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان
    هموطنان لطف دارن؛واقعا مساله اصلا پیچیده نیست؛فقط مشکل اینجاست که تو فلسفه سرتاسر تناقض و دروغ حکومت داعشی شیعی آزادی حق طبیعی انسان نیست!؛انسان به مثابه گوسفندی هست که یه نفر چوپان(ولی وقیه) باید بگه کی بچره کی نشخوار کنه و کلا تا کی نفس بکشه!؛اخلاقیات رو از ماته فرو نمیکنن؛اخلاقیات رو یه حکومت اخلاق مدار نهادینه اش میکنه..؛بهشت زورکی رو بکشین از ملت بیرون و گم شید برید عتبات و عالیات که جاتون همون جاست بی بته ها!..
    2
    14
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زاده تهران - هامبورگ، آلمان
    با حکمشون کاملا مخالفم اول طلاق میگرفتید بعد هر غلطی دلتون خواست میکردید نمیشه که هم خر را بخوای هم خرما را ....
    0
    2
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.