مادر و خواهر ستار بهشتی توسط «ماموران امنیتی» بازداشت شدند

 گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتیرادیو فردا :بنیاد ستار بهشتی،‌ وبلاگ نویس کشته شده در بازداشتگاه پلیس ایران، اعلام کرد، گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش بنیاد ستار بهشتی، ماموران امنیتی ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه چهارشنبه دوازدهم آبان‌ماه با «یورش» به منزل سحر بهشتی ‌ضمن بازرسی و جمع آوری لوازم ارتباطی آنان، «اعضای خانواده» ستار بهشتی را بازداشت کردند.

طبق این گزارش، مصطفی اسلامی همسر سحر بهشتی که به رفتار ماموران با همسر و مادر همسرش اعتراض کرده بود، نیز «مورد ضرب و‌شتم شدید قرار» گرفت و بازداشت شده است.

بنیاد ستار بهشتی می‌گوید بازداشت خانواده ستار بهشتی در حالی صورت گرفته که قرار بود روز پنجشنبه به دعوت این بنیاد مراسم سالگرد کشته شدن ستار بهشتی و یادبود کشته‌شدگان اعتراضات آبان با حضور گوهر عشقی و فعالان سیاسی برگزار شود.
بنیاد ستار بهشتی نهم آبان همزمان با سالروز بازداشت ستار بهشتی ویدئویی از گوهر عشقی منتشر کرد که در آن خانم عشقی روز بازداشت فرزندش روایت می‌کند.

ستار بهشتی در سال ۱۳۹۱ به دلیل انتشار مطالب انتقادی از جمهوری اسلامی در وبلاگ خود توسط پلیس امنیت سایبری بازداشت شد و بر اثر آسیب‌های ناشی از شکنجه در طول بازداشت، جان خود را از دست داد.

دادگاه مرگ ستار بهشتی را «قتل شبه عمد» تشخیص داد و قاتل او را که از مأموران نیروی انتظامی بود، به سه سال زندان محکوم کرد.

در حکم نهایی دادگاه‌، اکبر تقی‌زاده، مامور پلیس فتای نیروی انتظامی و متهم اصلی پرونده قتل ستار بهشتی به سه‌سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال اقامت اجباری در برازجان محکوم شد.

پس از مرگ ستار بهشتی، ۴۱ زندانی سیاسی زندان اوین در نامه‌ای شهادت دادند که او در روزهای ۱۰ و ۱۱ آبان در بند ۳۵۰ زندان اوین بوده، در حالی‌ که به شدت شکنجه شده بود و آثار شکنجه‌های مختلف بر تمام بدنش مشخص بوده است.
+111
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    لعنت بر کمونیست ها و روشنفکر نما هایی که آخوند را در به قدرت رسیدن یاری کردند.
    22
    121
    ‌پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن
    بیشرفها دنبال اهداف و سوژه های دمدستی و راحت هستند و عُرضه ندارند ، جاسوس‌های اسرائیل رو که تا زیر عمامه حضرت آغاشون لونه کردند رو دستگیر کنند . خودشون هم بارها اذعان کرده اند که جاسوس‌های اسرائیل در تمامی قسمتهای حساس مملکت نفوذ کرده اند!!
    51
    70
    ‌پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    درود بر شماها باد
    5
    31
    ‌پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    یه غلط کردم اجباری و بعدش جسدشون را تحویل خانواده میدند. کاری که رژیم کثیف اسلامی با تمام زندانیان سیاسی و خانواده هاشون میکنه
    4
    46
    ‌پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    20 میلیون جون تو اون کشور هست چرا بقیه زندان نرفتن یا کشته نشدن، فقط این بلا سر جون شما آماده؟ حتما کاری کرده که اعدام یا کشته شده حالا الکی این مادر بد بخت رو میندازن وسط.
    71
    37
    ‌پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    بچه تهرون - تهران، ایران
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا. لازم شد چند کلامی راجب ماهیت رزم جو جان بنویسم ایشون یا که همه رو با این کامنتا سر کار گذاشته یا اینکه واقعا عاشق رهبرشه یا اینکه امکانات اختلاس بهش داده شده یا اینکه وسط ایرانه ولی عشق لس انجلس داره حتی بلد نیست لس انجلس بنویسه یا هم که بچه اطلاعاتیه ولی هر کدوم از اینا که باشه همه بهش از ۱ تا ۱۰ صفر میدن بازم مینویسه روز جو حالت خوبه تو نگرانتم.
    15
    9
    ‌پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    DerTyp - سنندج، ایران
    دیوار ی کوتاه تر از دیوار این شیر زن نبوده ، چپ و راست اسراییل نیروهایشان را نه در سوریه بلکه در قلب تهران میکشد حتی از ترسشان یک ترقه نمیتوانند در اسراییل بترکانند.زورشان به شهروند عادی خودشان میرسد .جنگجویان کیبوردی شان هم در تمام سایت ها یکپارچه می نویسند حتما کاری کرده که زندان رفته. کل کشور تبدیل به زندان شده و جوانان برای یک هفته ازادی به بهانه هایی مانند تتلو به کشورهای همسسایه میروند(مرخصی یک هفته از زندان بزرگی بنام ایران). در ضمن اگر کاری هم کرده جرم مرتکب شده قوه ی قضاییه چه کاره هست؟کدام دادگاه محکومش کرد؟اصلا دادگاه ی تشکیل شد؟ خانواده ی خودتان هم بود نظرتان همین بود؟
    17
    17
    ‌پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    تو داری برای کی بازداشت میشی، همه دنبال بیزینس،اصلا وقت ندارن، از صبح تا شب یک دقیقه هم مال خودشون نیست،مثل برده ها. تاجر و رییس وتحصیلکرده هم باشن اما در واقع یه برده شدن،
    0
    1
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.