جنگ توئیتری تد کروز و خطیب زاده : رئیس‌جمهور آیت‌الله نیست که آدم بکُشد

تد کروز و خطیب زادهایندیپندنت فارسی :پافشاری بیهوده تهران بر تضمین خارج نشدن دوباره آمریکا از برجام که مغایر با اصول قانون اساسی ایالات‌متحده آمریکا است، به سوژه‌ای برای جدال توییتری سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزرات خارجه جمهوری اسلامی و تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی تبدیل شد.

در آخرین تحول خطیب‌زاده آمریکا را به «یاغی‌گری» متهم کرد و تد کروز هم او را سخنگوی رژیم تروریستی خطاب کرد.

تد کروز روز یکشنبه به گزارش گاردین درباره اظهارات جو بایدن در حاشیه اجلاس اقلیمی گلاسکو واکنش نشان داد. رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود کشورش در صورت بازگشت به برجام در صورتی از آن خارج می‌شود که ایران به تعهدات خود عمل نکند. کروز هم  در توییتر با اشاره به این گزارش نوشت، بایدن برای تضمین دادن اختیار قانونیی ندارد مگر اینکه توافق به تایید سنا برسد و به معاهده تبدیل شود. او تاکید کرد که باید می‌داند چنین اتفاقی نمی‌افتد و هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آینده توافق را پاره خواهد کرد.

اشاره‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که هشدار داده بود در صورت پرهیز تهران از ورود به مذاکره برای توافق گسترده‌تر برجام را پاره می‌کند و چنین کرد.

خطیب‌زاده یک روز بعد در واکنش به این توییت تد کروز نوشت که سناتور جمهوری‌خواه به «یاغی» بودن آمریکا اعتراف کرده است.

تضمین خارج نشدن از برجام خواسته‌ای است که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوریی اسلامی مطرح کرده و مقامات دولت ابراهیم رئیسی آن را تکرار می‌کنند. اما کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این نکته اتفاق نظر دارند که تضمین خارج نشدن از برجام بدون تایید آن در کنگره، از سوی رئیس‌جمهور آمریکا امکان‌پذیر نیست.
تد کروز روز سه‌شنبه در واکنش به خطیب‌زاده نوشت که او سخنگوی رژیم تروریستی است و گمان می‌کند پیروی از قانون اساسی آمریکا را یاغی می‌کند. کروز در ادامه این پیام توییتری نوشت‌: «رئیس‌جمهور آیت‌الله نیست. نمی‌تواند آدم بکشد یا مخالفان سیاسی را به زندان بیاندازد.» او در ادامه هشدار داد که هر رئیسی‌جمهور جمهوری‌خواه دیگری توافق ایران را که به معاهده تبدیل نشده باشد را پاره می‌کند.
+117
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن
    دو تا گاگول که نه سر پیازن و نه ته پیاز ، مثلاً جنگ توئیترتری راه انداختند! عالم و آدم میدونه ، هم آیت الله و هم رئیس جمهور ، هر دو جانی و آدمکشند. البته مجری نه ، که آمر جنایت! جنگهائیکه آمریکا طی یکصد سال اخیر در سراسر دنیا براه انداخت و صدها هزار بیگناه رو بکام مرگ نشوند و جنایات آیت الله ها رو هم که نیاز به توصیف و بازگو کردن نداره و همه آگاه .
    39
    35
    ‌چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    گور بابای ملاها ولی اتفاقا میتواند بکشد نمونش جورج بوش و قتل عمدش حشیش کشیهایش. دیگری سناتور مک کین که میخواست رییس جمهور شود او متخصص آدم کشی و اسکادران بمباران اجنت نارنجی در ویتنام بود. دیگری جانکری که اتفاقا او هم در جنگ ویتنام آدم کش بود. ترومن هم که بمب هیروشیما و ناکازاکی را انداخت بماند که دستور او این بود که سرباز اسیر ژاپنی نگیرید (آخر جنگ همه کودک بودند). کشورشان هم که اول برای سفید ها نژاد پرستیست از تاریخ آیریشها بگیر بعد به ایتالیاییها برس شرق و اروپا هم که بعد از ۷ نسل هنوز یک مقام در ساختار ندارند و نمونه خوب رواداری این دموکراسی داشتن تنها داشتن دو رییس جمهور کاتولیک است یکی کندی دیگری بایدن! کلا سران روس و آمریکا در وقاحت و سفاکی در تاریخ بی نزیرند و کم از ملاها ندارند. این تدی هم کاسه لیس اسراییله این کسی که برای مردم بدبخت ملت خودش تبلیغ ضد واکسن و ضد ماسک میکنه از اونور روزی سه تا سخنرانی برای اسراییل میزاره تا شاید چهارتا یهودی تو صاحب قمار خونه بهش دوزار پول بدن میگه من در جنگ عراق بودم اما کسی ندیدش یکچیزی مثل مدافعان حرم اینهاست.
    36
    23
    ‌چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    Dozakhi - شفیلد، انگلستان

    سیاسیون،دنیا رو به اینجایی رسوندن که الان هست. فرقی نمیکنه مال کجا باشند،ایران،امریکا،اروپا و کلا سیاستمداران کل کره خاکی. همه فقط دنبال منافع خودشون هستند.اگر کل جمعیت زمین را یکی بدونند که نفع یکی نفع همه است و ضرر یکی ضرر همه،دیگه دنبال نفع شخصی و گروهی و کشوری نمیرند. بنظر من سیاستمداران زمین را رو به نابودی هدایت میکنند و باید همگی تشریف ببرند بازنشستگی.
    3
    29
    ‌چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    همین مونده که این کوبایی احمق برا ما خطو نشون بکشه. این از خودش و خونواده اش نتونست دفاع کنه وقتی ترامپ توهینشون کرد.
    45
    30
    ‌چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.