واکنش منفی ایرانیان به ماسک‌های اهدایی سفیر کره جنوبی به بیمارستان آتیه

رادیو فردا :انتشار عکسی در حساب توئیتری سفارت کره جنوبی در تهران از اهدای یک کارتن دو هزارتایی ماسک توسط سفیر این کشور به بیمارستان آتیه واکنش‌های تندی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.
 
حساب توئیتری سفارت سئول در تهران روز یکشنبه ۹ آبان همراه با دو عکس از دیدار سفیر کره جنوبی از بیمارستان این متن را منتشر کرد: «۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ در جریان دیدار از بیمارستان آتیه و برای کمک به مردم ایران برای غلبه بر کووید-۱۹، جناب سفیر یون ۲ هزار عدد ماسک (کی‌اف۹۴) را به بیمارستان اهدا نمودند.»
 
این اقدام سفیر کره جنوبی در ایران بیشتر از آن جهت واکنش‌برانگیز شده که این کشور بین ۷ تا ۹ میلیارد دلار بدهی نفتی به ایران دارد اما این پول را در بانک‌های سئول مسدود کرده است و می‌گوید به دلیل تحریم‌ها قادر به آزادسازی این مبلغ نیست.
با این حال محمد معینی، روزنامه‌نگار، درباره برخی واکنش‌ها به این اقدام نوشته است: «الان احساس تحقیر بهتون دست داده که کره‌ جنوبی با وجود مسدودکردن هفت میلیارد دلار پول مملکت، دو هزار ماسک کادو داده یا اون موقع که وزیر خارجه نظام مقتدرمون با علم به "هیچ کاری نمی‌تونیم بکنیم"، طرف کره‌ای رو تهدید به قطع پخش سریال‌های کره‌ای کرد هم این احساس رو داشتین؟!»
در ماه‌های گذشته بخشی از این پول با موافقت آمریکا برای واردات واکسن، پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل و موارد دیگر آزاد شده ولی بخش اعظم این منابع مالی کماکان در بانک‌های کره جنوبی بلوکه است.
 
اهدای دو هزار ماسک از طرف سفیر کره به یک بیمارستان در تهران واکنش سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران را هم در پی داشت و در نشست خبری امروز خود گفت این اقدام سفارت کره جنوبی «در حد طنز» بوده است.»
+87
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momiji - توکیو، ژاپن
    کرمعلی کرم کرد و جفت ...... ورم کرد! تحقیر تحقیر و تحقیر تا به کِی !!؟واسه چی قبول میکنند این ماسک بی ارزش رو ، که یه کُره ای گوشت سگ خور بیاد و در فضای مجازی قُمپُز در کُنه و باعث تحقیر ایرانی بشه!!؟ خاکبرسر آخوند زمامدار که عین سیب زمینی بی رگه و ککش هم نمیگزه !! اصلاً معنی تحقیر رو نمیفهمه ، چون قبل از انقلاب گداوار زندگی میکرد و از صدقه سر مردم روزگار میگذروند و با یه کشتن حسین و عباس و لیکبر و لیصغر ، دو یا سه تا تک تومنی میگرفت و عمامه اش رو مینداخت بالا !! بخاطر همین تحقیر حالیش نیست.
    55
    60
    ‌سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    کسی این حرف رو باید بزنه که پناهنده به اینا نشه، اینا دیدن اینهمه دانشجو ایرانی رفته کره یه عالمه دیگه هم توی نوبتن، گفتن لابد ایرانیها بدبختا دانشگاه ندارن برای همین بفکر کمک به این کشور فاقد مدرسه و دانشگاه کمکی کنن!
    6
    14
    ‌سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    بازهم واکنش احساسی ملت ایران بدون تعقل. این دو موضوع اصلا بهمدیگر مربوط نیستند. ممکن است یک کشور امپریالیست هزاران کمک انسانی و غذائی برای کره شمالی بفرستد (و برعکس) و این موضوعات را قاطی نمی کنند. چیزیکه در روابط بین المللی جایگاهی ندارد احساسات است. به جایش از سفیر تشکر کرده و هدیه ای هم وزن برایش بفرستید تا روابط بهبود یابد
    10
    16
    ‌سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.