نماینده حزب لیکود اسراییل: باید تا پایان امسال به ایران حمله کنیم

همزمان ارتش اسراییل صحنه‌های اسکورت بمب افکن آمریکایی از سوی جنگنده اف-۱۵ ارتش اسراییل به سمت خلیج فارس را در صفحه توییتر خود به نمایش گذاشته است.

یک نماینده حزب لیکود در پارلمان اسراییل (کنست) خواستار حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران تا پایان سال جاری میلادی در صورت عدم توافق قدرت‌های جهانی با ایران بر سر موضوع هسته‌ای شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت " تایمز اسراییل"، " زاچی هانگبی" نماینده عضو حزب لیکود در پارلمان اسراییل در اظهاراتی گفت در غیاب توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، اسراییل باید تا پایان سال (۲۰۲۱) به جمهوری اسلامی حمله کند؛ او افزود که دولت اسراییل در صورت حمله به ایران از حمایت کامل حزب متبوعش (لیکود) در این زمینه برخوردار خواهد بود.

این نماینده افزود:" ایران یک تهدید وجودی است. اگر تصمیم به حمله گرفته شود، ما از این دولت حمایت کامل می‌کنیم... ما به دوراهی تصمیم گیری در مورد مساله ایران نزدیک می‌شویم.. اگر توافقی بین ایران و قدرت‌های جهانی صورت نگیرد، باید تا پایان سال ۲۰۲۱ به ایران حمله کنیم. "

اظهارات هانگبی در حالی مطرح شده که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران اروپایی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در ایتالیا، با صدور بیانیه‌ای مشترک "نگرانی شدید و فزاینده" خود را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز کرده و طبق گزارش‌ها درباره طرح‌های جایگزین در صورت امتناع تهران از بازگشت به میز مذاکره گفتگو کردند.

همزمان جت‌های جنگنده اف-۱۵ اسراییل یک بمب‌افکن سنگین آمریکایی را در حالی که به سمت خلیج فارس می‌رفت در منطقه اسکورت کردند و این رویداد می‌تواند ارسال یک پیام تهدید آشکار از سوی اسراییل به ایران باشد.

این ماموریت اسکورت در حالی انجام شد که مقامات اسراییلی و آمریکایی در اظهارات اخیرشان درباره گزینه‌های جایگزین در صورت عدم رسیدن به توافق با ایران سخن گفته اند.

ارتش اسراییل در صفحه توییتر خود عکس‌ها و فیلم‌های ویدئویی از این پرواز را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد بمب‌افکن آمریکایی B-۱b، که قادر به حمل بمب‌های سنگین سنگرشکن که برای حمله به تاسیسات هسته‌ای عمدتا زیرزمینی ایران مورد نیاز است، همراه با اسکورت جنگنده اف-۱۵ اسراییل به سمت خلیج فارس حرکت می‌کند.
+71
رأی دهید
-48

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان

    شکر خوردی مردک؛مشکل با حکومت داعشی شیعی داری خفتشون کن خب!؛کم ضرر زدین مگه؟!؛خب به همون شیوه خودتون نفله شون کنین حمله ولی ملت ایران رو میذاره جلوتون؛بزرگترین خدمت الان به حکوت داعشی شیعی حمله به اون و متحد کردن ملا ایران با اونه!‌‌..
    32
    63
    یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Mome - لوند، سوئد

    چقدر اینها شکر میخورند بابا همه دیگه همه از دست دوتاتون خسته شدن،یا این ور یا آن ور
    24
    49
    یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - قره تپه، آذربایجان
    واقعیت و تاریخ ۵۰ ساله گذشته ثابت کرده که اسرائیل موجودیت جعلی خود را بر کشتار و ترور مردم غیر یهودی و جعل اسناد تاریخی با زور و قلدری و حمایت امریکا و غرب بنا نهاده و در طول تاریخ کوتاه جعلی خود به تمام کشورهای هم جوار خود حمله و اراضی آنها را تصرف کرده و کلیه بیانیه و قطعنامه های سازمان ملل را زیر پا گذاشته و همانند یاغی قلدر رفتار می‌کند. به این میگن غده سرطانی و تهدید و خطر بالقوه وجودی برای مردم صلح طلب جهان
    57
    56
    یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Roger Waters - میامی، ایالات متحده امریکا

    واقعیت این است اسرائیل بدون استفاده از سلاح هسته ای (که استفاده از آن خارج از جنگ هسته ای دوطرفه تقریبا محال است )یا همکاری علنی و مستقیم آمریکا در جنگ توانایی درگیر شدن در یک جنگ‌تمام عیار با ایران را ندارد.اول که در تیررس صدها هزار موشک سپاه قرار دارد،این حجم با چند راکت فلسطینی که توسط دفاع موشکیش بتواند دفاع کند فرق دارد ،گروه های فسطینی و حزب الله لبنان نوچه های ایران در بیخ گوشش هستند و برای اهداف خودشان وارد عمل میشوند،اسرائیل کشور بسیار کوچکی است که ارتش آن استقامت جنگ طولانی ندارد و توانای اصلیش در عملیات سریع و کوچک ضربتی (surgical) و جاسوسی و خرابکاری است نه جنگ طولانی و استقامتی. دلیل اینکه تابحال چنین اقدامی نکرده هم دقیقا همین است چون دیدیم راکتور صدام و تاسیسات سوریه را بدون حرف و هشدار بی صدا زد و رفت.
    28
    58
    یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    شما احمقهای ترسو 40 ساله همین ... را میخورید و اخوند هم از نوع دیگرش. آرزوی 40 ساله شما حمله به ایران هست و آرزوی 40 ساله اخوند پاک کردن شما از روی نقشه. یه خیمه شب بازی دیرینه که تماشاچی هم نداره. اسگل
    4
    28
    یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    نام این ها تهدید است. اخوند 40 سال بدون هیچگونه دلیل موجه و فقط از روی تعصب مذهبی و اراجیف قران شعار نابودی اسرائیل را داده است. ان ها که چغندر نیستند و حتما این تهدیدات را جدی میگیرند. تهدید حمله به ایران با تسخیر ایران فرق دارد . ان ملت کوچک با جمعیت فوق تحصیل کرده انقدر ابله نیست که خودش را در چاه اشغال ایران بیاندازد. مقصود از این تهدیدات اینست که به تاسیسات اتمی شما حمله میکنیم و حتما در این حمله امریکا و روسیه هم مشارکت خواهند داشت. فعلا تهدید است و احتمال حمله زیر 1 درصد است. اما تحت هیچ عنوان اول روسیه و بعد اسرائیل و امریکا اجازه نمی دهند که ایران دارای بمب اتمی بشوند.
    4
    15
    یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    به امید خدا
    11
    8
    یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    [::Roger Waters - میامی، ایالات متحده امریکا::]. تجربه ثابت کرده که هر وقت اسرائیل یک اسلحه جدید اختراع کرده یک جنگ چند روزه راه انداخته تا اسلحه اش رو امتحان کنه و ببینه چقدر دقیق و مخربه مثلاً زمانیکه ساخت گنبد دفاعی در اسرائیل تکمیل شد به حزب الله ندا داد که حمله کن، الآن هم شاید میخواد سلاح جدیدش رو امتحان
    4
    7
    یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.