نیروی هوایی ایران رزمایش هوایی یک روزه سراسری برگزار کرد

العربیه :نیروی هوایی ایران یک هفته پس از انجام رزمایش دفاع هوایی، اقدام به برگزاری رزمایش هوایی سراسری یک روزه با حضور تمامی یگان‌های خود کرده است.

تلویزیون رسمی ایران، پنج‌شنبه،21 اکتبر گزارش داد که انواع بمب‌افکن‌ها، جنگنده‌ها و پهپادهای تهاجمی و جاسوسی در این رزمایش شرکت خواهند کرد و از سلاح‌های سنگین از جمله موشک‌های لیزری نیز استفاده خواهد شد.
یک جنگنده ایرانی در جریان رزمایش سال 2006مهدی هادیان، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران به تلویزیون رسمی این کشور گفت که این رزمایش با حضور تمام یگان‌های عملیاتی بر اساس سناریوی واقعی تهدیدات اجرا خواهد شد و تا ظهر پنج‌شنبه ادامه می‌یابد.

ایران هفته گذشته نیز یک رزمایش دو روزه دفاع هوایی با مشارکت ارتش و سپاه پاسداران در صحرای مرکزی کشور انجام داده بود.

جمهوری اسلامی به‌طور پیوسته به انجام این دست رزمایش‌ها اقدام می‌کند و هدف آنها را ارزیابی توانایی‌های دفاعی و نشان‌دادن قدرت نظامی خود اعلام کرده است.
کارخانه تولید جنگنده ایرانی کوثرهمزمان، محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران که به روسیه سفر کرده است، در نشستی با مسئولان نهادهای ایرانی در مسکو به موضوع خریدهای نظامی ایران از روسیه اشاره کرده و گفته که قرارداد خرید تجهیزاتی نظیر هواپیما‌های جنگنده، جت آموزشی و بالگرد‌های رزمی از روسیه منعقد شده و قرار است در این سفر درباره اجرایی شدن آن مذاکره شود.

به‌رغم اتمام زمان قطعنامه 2231 مربوط به تحریم تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر 2020، بسیاری از کشورها و شرکت‌های تولید اسلحه از بیم تحریم‌های ایالات متحده از انعقاد قرارداد و فروش سلاح به ایران خودداری می‌کنند.
+18
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    خامنه ایی ....که حتی روسیه و چین و کشورهایی که بهشون باج می‌دهی تا سر قدرت بمانی حتی تحویلت هم نمی گیرند که در قدرت نمایی پوشالی ات بهت کمک کنند. تمام این خیمه شب بازی ها یک طرف از فردا باج دادنت شروع میشه حتی به کشورهایی که حرفی برای گفتن برای ایران شاهنشاهی نداشتن. خب ترکیه داغ گذاشت به....ت. وطن فروشان همه چیز به خطا ..... وقت ناموس است که خامنه ایی فروختش به روسیه و چین. وطن پرستان کلاه تون را بگذاریدبالاتر.
    5
    22
    ‌پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد
    این دگه چه هواپیما است مال عهد بوق اینها تو دو روز اول همگی از بین میرند
    7
    18
    ‌پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.