مدیر مسوول روزنامه جوان جمهوری آذربایجان را «آذربایجان جدا شده» نامید

ایران وایر :«عبدالله گنجی»، مدیر مسوول روزنامه «جوان»، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توییتی  جمهوری آذربایجان را «آذربایجان جدا شده» خطاب کرد.

گنجی روز جمعه ۹ مهر در توییتر خود نوشت: «مردم دو طرف ارس هزاران سال است هویت ایرانی دارند، نه این‌ که به ایران سنجاق شده باشند.»

مدیر مسوول روزنامه جوان در ادامه نوشت: «تا کنون حاکمان آذربایجان جدا شده را محترم و به رسمیت شناخته‌ایم اما باید متوجه باشند با قدرت اجاره‌ای نمی‌توانند برای ملت آب دیده‌ای که قدرت‌های بزرگ فکر جنگ با آن را از سر بیرون کرده‌اند، شاخ و شانه بکشند.»

تنش‌های بین جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته شدت گرفته و ارتش ایران هم اکنون در حال برگزاری یک مانور نظامی در لنار مرزهای ایران و آذربایجان است.

حملات لفظی مقامات حکومت ایران به دولت آذربایجان نیز افزایش یافته است و آن‌ها می‌گویند همکاری جمهوری آذربایجان با اسرائیل را تحمل نخواهند کرد.

«احمد وحیدی»، وزیر کشور دولت جمهوری اسلامی پنج‌شنبه شب در سخنانی در اردبیل ایران را دوست و رفیق جمهوری آذربایجان خواند اما افزود: «توطئه در بین دو کشور البته بسیار است.»

او اسرائیل را متهم کرد که علیه دوستی دو کشور توطئه می‌کند.

«کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز تلویحا از ارمنستان که در جریان جنگ با آذربایجان مرز خود با ایران را از دست داد، حمایت کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران کاملا نسبت به تغییرات مرزهای رسمی کشورها در این منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمی‌داند.

او گفت: «همه مرزهای قانونی باید حفظ شوند و ضعف احتمالی یک کشور در حفظ مرزهای خود دلیل نمی‌شود که کشور دیگری با کمک بیگانه، مرزها را به‌ هم بریزد و جمهوری اسلامی ایران اجازه این کار را نمی‌دهد.»
+130
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    مش قصاب - مونتا، ساحل عاج

    حقیقت رو گفته ! ۱۰۰ ساله بوده باید برمیگشته به خاک ایران الانم خیلی دیر شده :) به امید خدا بر و بچ میریزن میگیرن با قطار و کارت ملی میریم کوبا به زودی . حقمونم نمیدن هیچ شاکی هم هستن ! این از اینا اون از بحرین ! ۹۰٪ شیعه ایرانی استان ۱۴ بوده حالا شاخ شده !! ای بابا به کی بگیم آخه ! با زبون خوش که پس نمیارن بدهکاری رو اینا !!! باید حق رو به زور گرفت.
    23
    61
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران

    خامنه ایی ا.ل.د.ن.گ و نماینده های خامنه ای در آذربایجان شرقی و عربی که در زمان جنگ آذربایجان و ارمنستان طرفدار آذربایجان بودید و جنایات آذربایجان را یک دفاع ملی می دانستید حالا خوردید، چنان آذربایجان .... کرد که از حلقشون زده بیرون. لذت ببرید از دیدن این ......
    24
    65
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    kakolzari - لندن، انگلستان
    اگه هر کشوری بخواد به هرتکه زمینی که در تاریخ از دست داده بگه جدا شده که سنگ روی سنگ بند نمیشه جانم. همین انگلیسی ها نصف دنیا رو گرفته بودند. چشمتون رو باز نکردید وقتی از آذربایجان در قضیه قرباغ حمایت کردید. حالا هم بخورید. اینکه دو کشور میخوان تبادل ارضی داشته باشند چه ربطی به کشور ثالث دارد؟ رفتید مانور کردید خوب بعدش چه؟ میخواید حمله کنید؟ به چه بهانه؟ با خودتان چند چندید.
    35
    35
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    بابا ول کنید این یک کشور همسایه است و مرزهای ما مقدس است، راننده هامون را از زندان ازاد کنند، جاده را دور بزنیم، امروزه راه زمینی مهم نیست، هوایی با ارمنستان ارتباط بر قرار خواهیم کرد، یا یک راه زمینی دیگر می زنیم، بی خیال این همسایه بشویم
    38
    16
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    مارشال زرد - وپرتال، آلمان
    ظاهرا جمهورى اسلامى دوباره با اتکاء به حیله هاى نخ نما شده در جستجوى بهانه ایى براى پروژه جدید دشمن سازى میباشد تا بتواند در داخل افکار عمومى را از نارصایتى عمومى در رابطه با مدل حکومت دارى سردمداران ملایان منحرف کند. حتى تصور اینکه آذربایجان بتواند براى امنیت ملى ایران خطرناک باشد خیلى دشوار مییباشد. ٤٣ سال تهدید و بى ثباتى سیاسى ایرانیان را خسته کرده و هر روز فضاى سیاسى کشور را از گفتمان صلح آمیز و دوستانه براى یک تغییر اجتناب ناپذیر دورتر میکند.
    22
    32
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان

    جمهوری آذربایجان هم میتونه تو روزنامه اش بنویسه ایران اشغال شده
    59
    34
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Reza9118 - شهرکرد، ایران
    با این لفاظی ها و بازی با کلمات مگه اینکه احساسات یه عده ایرانی داخل و خارج رو برانگیخته کنید ورنه اون موقعی که شماها خواب بودید، قفقاز دو دستی به ترکیه و پاکستان رسید..خیلی عرضه داشتید به اردوغان و عمران خان در مورد رزمایش مشترک با آذربایجان در این روزها حرفی میزدید، اونوقت جوابتون میشد همون افشای نحوه ی دستگیری "حبیب اسیود" توسط اطلاعات ترکیه که بعدش جفت کردید و دستور دادید کل رسانه های داخل در مورد اردوغان خفه خون بگیرن!!
    16
    29
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Gminor - ساکرامنتو، ایالات متحده امریکا
    هیچ غلطی نمیتوانید بکنید همان طور که وقتی دیپلماتهایتان در افغانستان توسط طالبان کشته شدند هیچ غلطی نکردید همان طور که وقتی سردار دلهایتان کتلت شد هیچ غلطی نتونستید بکنید
    27
    33
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    بدو بدو مغر نخودیها سوژه خودارضای امشبتون فراهم شد. یه خبر مخصوص خودارضایی بعضیا. موز بخور از کمر نیوفتی.
    59
    18
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    ارمنیها بحساب پوتین فکرمیکردن پشتشونه، مرزها جابجا نمیشه،پوتین اما توی جنگ با اذربایجان پشتشون رو خالی کرد،بهش میگن خائن
    11
    39
    جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان
    مش قصاب - مونتا، ساحل عاج. آدم نئشه، 😂😂😂😂 اگه فکر کردی میری کوبا عشق حال باید بگم زرشک! کوبا یه جای دیگه دنیاست! اون باکو دلبندم که الان اگه با کارت ملی بگیرنت، یه چند صباحی ابخنک باید میل کنی!
    5
    15
    شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان
    همه این زرت و پرت ها برای انحراف افکار مردم از وضع نابسامان کشور است،حالا یک تعداد (حتی در این سایت) که تا دیروز مخالفین سرسخت حکومت بودند حالا مثل گوسفند شروع به بوسیدن دست و باسن ملاها شدند، واکنش و بی احترامی یک تعداد باعث افزایش تفرقه و اتحاد بیشتر ترکهای ایران و آسیای مرکزی خواهد شد.اعتراض مردم از جنوب عرب‌ها،از شرق بلوچ و افغانیها،در غرب کردها و در شمال و غرب آذری‌ها نشانه خوبی برای آینده نیست ،شوروی و یوگسلاوی را فراموش نکنیم.
    20
    20
    شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    محمدرضا نام آور - ژنو، سوییس
    آذربایجان خاک ایران بوده و هست و طبق قرارداد ننگین ترکمانچای فقط بعد از صد سال که الان گذشته است باید به ایران بر می گشت که جمهوری اسلامی بی عرضگی کرد و حالا باید با جنگ خاک خودش را پس بگیرد! مشکلی نیست بزودی فارسی یاد میگیرند دست از هاری بر می دارند! 😂
    13
    23
    شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان::]. سی سال ما گذاشتیم کامیون های آذربایجان و نخجوان و ترکیه از خاک ایران عبور کنند، بدون یک ریال گمرک، حالا خاک ایران را از ارمنستان جدا کردند با اشغال خاک ارمنستان، مگر تو ایرانی نیستی؟
    16
    23
    شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان
    [::مش قصاب - مونتا، ساحل عاج::]. دنبلان کم آوردی!!
    8
    8
    شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان::]. موافق سخن شما.چپی‌ها و ملی‌ مذهبی‌ها ما. پای شیخ علی‌ که وسط آید. انگار جد مشترک داشته. و همه از نسل حمزه شیر کش هستند.انگار نه انگار .این جانور. با دشمن تراشی.۴۲ سال است. که این ملت را به بند کشیده. ولی آیا شما حاضر هستید.دست از رجب دوستی‌ بر دارید. و مدام پان ترکیست‌ها ما را سیخ نزنید؟ هر دو می‌‌دانیم. اگر آخوند‌ها یک تیر به طرف آذربایجان زند.همین پوتین، شرت شیخ علی‌ را پاهین می‌‌کشد. نگران آینده هستید. پس همرا با ما. خواهان. احترام آخوند‌ها به حاکمیت و مستقل بودن آذربایجان. ولی از آن طرف هم. رجب را به خاطر قلقلک دان پان ترکیست‌ها ما محکوم کنید. ۵۰ سال قبل از آخوند‌ها مگر. آرام در کنار هم زندگی‌ نمی‌‌کردیم. سر خود را هم کلاه نگذارید. یکی‌ از هم عقیده شما دیروز مدعی. حکومت ایران اسراهیلی است. آذربایجان هرگز از اسراهیل کمک نمی‌‌گیرد. نصف پان ترکیست.نصف خلقی فلسطینی نمی‌‌شود.
    15
    4
    شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان::]. نصف پان ترکیست نصف خلقی فلسطینی نمی‌‌شود. اگر نگران آینده هستید.پس همراه با ما. گردن کشی‌ سپاه و شیخ علی‌ را محکوم و خواهان .احترام گذاشتن آخوند‌ها به حاکمیت آذربایجان باشید. ولی همزمان رجب را را هم محکوم. و خواهان احترام گذاشتن به حاکمیت ایران بدون آخوند باشید. هم خدا .هم خرما نمی‌‌شود. خودتان می‌‌دانید. چه عوابق وخیمی برای هر دو طرف دارد.حاضرید؟ حمام خون راه اندازید؟ قبل از پاسخ .کمی فکر. تنها در خوزستان ما. ۴ میلیون مهاجر ترک داریم. یکی‌ از این‌ها زنده از دست فاشیست‌ها فارس و تازگی‌ها مریدان ریش چپی در نمی‌‌رود. می‌‌بینید در اینجا. چه خبر است.فقط کم مانده.فرخ نهگدار هم .یا شیخ علی‌ گویان. به طرف مرز رود.اگر نظر من را می‌‌خواهید.سپاه "گ.." خورده اگر می‌‌گوید. آذربایجان جدا شده. چه بود در گذشته.تمام.باز گشتی دیگر نیست. ولی برای همه طرف ها. نه فقط ایران.رجب هم فکر نکند. سلطان مراد است.فکر کنم. از زمان صفوی تا زمان پهلوی و پیشه وری. به اندازه کافی‌ ترک‌ها ایرانی‌ نشان دادند.
    15
    7
    شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران
    من نمیدونم مشکل سایت چیه؟کلمه قدقد رو سانسور میکنی ولی این کمبود هی خودارضایی میگه و کاملن مشخصه که مشکل داره رو هی پخش می کنین. این کهنه فسیل قدقدی می کنه که مرغ بعد از تخم گذاشتن نمیکنه
    3
    12
    شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    تو دعواهای معمولی اگه دقت کرده باشین آدم بعد از یه مدتی اون طرفی که باهاش دعوا کرده رو اگه ببخشه ولی اون خائن و جاسوس و رفیق فروش رو هرگز نمیبخشه ، ما حتی اگه خدای نکرده درگیر نظامی بشیم با آذربایجان بالاخره تموم میشه و مثل عراق دوباره همسایه میشیم و میبخشیمش ولی جدایی طلب های خائن مثل amirgheryou رو که فارسی مینویسه و تو ایران زندگی میکنه ولی طرفدار دشمنه رو هرگز نمیبخشیم ، مرگ برای جدایی طلبها و جاسوسها و خائنین به وطن کمه
    3
    7
    یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    amir58 - مشهد، ایران
    کاکل زری/لندن/انگلستان.فعلا که انگل ستان شما باخودش درگیره.راستی بنزین لیتری 10 پنی ,اگه خواستی بیا.
    3
    4
    یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    سال گذشته گفتیم که بعد از آزادی قره باغ نوبیت آزاد سازی آذربایجان جنوبی خواهد شد و امروز ایران داره با این امر کمک بزرگی می کند . ما می دانیم ایران جسارت هیچ کاری بر علیه آذربایجان ندارد اما نتیجه این آرتیست بازی های ایران را بعد خواهید دید
    7
    4
    یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.