دی‌ان‌ای یک افسر سابق پلیس به پرونده ۳۵ ساله قتل‌ها در فرانسه خاتمه داد

قاتل پیش از اینکه به عنوان یک افسر پلیس فعالیت کند در پلیس نظامی (ژاندارمری) هم کار کرده بودبرای چندین دهه، جنایت‌های یک قاتل زنجیره‌ای در شهر پاریس موجب شده بود تا بخش جنایی پلیس فرانسه برای یافتن قاتل درگیر باشد.

اما الان اعلام شده که یک افسر سابق پلیس و پلیس نظامی فرانسه پیش از مرگش، اعتراف کرده که وی قاتل زنجیره‌ای است که با نام مستعار 'مرد آکنه‌ای ' معروف بود.

این فرد 'فرانسوا وِرُوو ' نام داشت که دی‌ان‌ای او با چندین نمونه دیگر که از صحنه‌های جرم پیدا شده بود، مطابقت دارد.

قتل‌ها و تجاوزهای این فرد بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۴ شهر پاریس را شوکه کرده بود و معمای آن تا زمان مرگ آقای وِرُوو حل نشده بود.

یکی از قربانیان او، سسیل بلوخ یک دختر ۱۱ ساله بود که در سال ۱۹۸۶ پس از حضور نیافتن در مدرسه‌اش در پاریس مفقود اعلام شد.

وکیل خانواده این دختر ۱۱ ساله گفته است: "ما هرگز از تمام جنایاتی که این قاتل زنجیره‌ای مرتکب شده، اطلاع نخواهیم یافت".

به گفته این وکیل، از طریق دی‌ان‌ای، ارتباط آقای وِرُوو با قتل ۴ نفر و تجاوز به ۶ نفر تایید شده، اما بدون شک قربانیان دیگری هم داشته که با مرگش، خانواده‌های بسیاری از قربانیان بدون پاسخ مانده‌اند.
جسد قاتل در آپارتمانش پیدا شد
تصویری از 'مرد آکنه‌ای ' برای دهه‌ها بر دیوارهای اداره پلیس جنایی پاریس آویزان بود.

این پرونده قدیمی، سرانجام زمانی به نتیجه رسید که یک قاضی تحقیق تصمیم گرفت تا برای ۷۵۰ پلیس نظامی (ژاندارم) در منطقه پاریس احضاریه ارسال کند.

وی یک مرد ۵۹ ساله بوده که در دوره‌ای پلیس نظامی و سپس پلیس عادی شده بود و بعد از آن هم بازنشسته شده بود. این فرد در ۲۴ سپتامبر توسط پلیس احضار شد تا نمونه دی‌ان‌ای بدهد، اما در ۲۷ سپتامبر همسرش اعلام کرد که مفقود شده و پس از آن جسدش پیدا شد.

جسد وی در یک آپارتمان اجاره‌ای در شهر ساحلی گراو در سواحل مدیترانه پیدا شد و به همراه جسد یک یادداشت خودکشی هم وجود داشته است.

دادستان‌ها می‌گویند که دی‌ان‌ای او با نمونه‌های دیگر پیدا شده در چندین صحنه جرم مطابقت دارد.

هنوز محتوای نامه وی منتشر نشده اما یک رسانه‌ فرانسوی گزارش کرده که فرانسوا وِرُوو در این نامه ظاهرا به انجام این قتل‌ها بدون ذکر جزئیات قربانیان و یا شرایط آنان اقرار کرده است.
'مردی که از خودش خیلی مطمئن بود'
نام 'مرد آکنه‌ای ' زمانی به این قاتل زنجیره‌ای تعلق گرفت که اقدام به قتل 'سسیل بلوخ ' کرد.
تصویری از 'مرد آکنه‌ای' برای ۳۵ سال بر دیوارهای اداره پلیس جنایی پاریس آویزان بودلوک ریچارد، برادر ناتنی قربانی به یاد آورده بود که در روزی که خواهرش مفقود شد، مردی را با صورت آکنه‌ای در ساختمان‌شان در منطقه ۱۹ در شمال پاریس، دیده بود.

جسد بلوخ بعداً در زیر یک تکه فرش قدیمی در زیرزمینی پیدا شد. مقامات گفتند که او مورد تجاوز قرار گرفته، خفه شده و با ضربات چاقو سلاخی شده است. قتل سسیل بلوخ تمام فرانسه را در شوک فرو برد.

برادرش به پلیس کمک کرد تا طرحی از مظنون را نقاشی کنند، او به یاد آورد که با یک مرد "که خیلی از خودش مطمئن بود" مشترکا سوار آسانسور آپارتمان شده است.

او در سال ۲۰۱۵ در یک مصاحبه گفته بود که قاتل در آسانسور به او چیزی شبیه به اینکه "روز بسیار خوبی داشته باشید" گفته بود.

به گفته آقای ریچارد این پرونده زندگی او را برای همیشه تغییر داده و همیشه "احساس بی‌عدالتی" در زندگی داشته است.

از طریق دی‌ان‌ای های پیدا شده در قتل خانم بلوخ، این قتل به سایر قتل‌ها و تجاوزهای مرد آکنه‌ای مرتبط شد.

این شامل کشته شدن ژیل پولیتی ۳۸ ساله در سال ۱۹۸۷ و هم‌خانه آلمانی‌اش ایرمگارد مولر بود.

گزارش‌های دیگر هم حاکی از این است که مرد آکنه‌ای قاتل کارین لروی ۱۹ ساله در سال ۱۹۹۴ است که جسد وی یکماه پس از مفقود شدنش در راه مدرسه پیدا شد.

در جریان تجاوز به یک زن آلمانی ۲۶ ساله و دو دختر ۱۴ و ۱۱ ساله، مظنون خودش را یک مامور پلیس به این افراد معرفی کرده بود.

وکیل نماینده قربانیان به یک تلویزیون فرانسوی گفته است: "ما بخاطر میزان خشونت مجرم علیه قربانیان و تاکتیک‌هایی که استفاده کرده بود اعتقاد داشتیم که وی یا افسر است یا ژاندارم (پلیس نظامی) و او حتی کارت شناسایی‌ای با سه رنگ پرچم فرانسه هم نشان داده بود."

به گفته این وکیل قاتل تمام تلاش خودش را کرده بود تا مطمئن شود، دی‌ان‌ای اش در صحنه جنایت باقی نمانده باشد. اما اکنون که هویت وی فاش شده ما خواهان باز شدن مجدد این پرونده و استفاده از آزمایش دی‌ان‌ای برای بررسی سایر جنایت‌هایی هستیم که هنوز حل نشده‌اند.
+10
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.