آویزان کردن اجساد ۴ متهم به آدم‌ربایی در میدانی در هرات توسط طالبان

یورونیوز : شاهدانی روز شنبه گفتند که طالبان چند جنازه را از جرثقیل در میدان شهر اصلی شهر هرات در غرب افغانستان از دار آویزان کردند. نمایشی که نشان دهنده بازگشت برخی از روش‌های گذشته طالبان است.
 
وزیر احمد صدیقی، یکی از شهروندان هرات به آسوشیتدپرس گفت که چهار جسد به میدان اصلی آورده شد و سه جسد نیز برای نمایش عمومی به دیگر نقاط شهر منتقل شده است.
 
صدیقی گفت که نیروهای طالبان در میدان هرات اعلام کردند که این چهار نفر در یک آدم ربایی دستگیر و از سوی پلیس کشته شدند.
 
ضیاالحق جلالی، فرمانده پلیس طالبان در هرات بعدا گفت که اعضای طالبان، پدر و پسری را که از ربوده شده بودند پس از تبادل آتش نجات دادند. وی گفت که یکی از نیروهای طالبان و یک غیرنظامی از سوی ربایندگان زخمی شدند اما چهار آدم ربا در تیراندازی متقابل کشته شدند.
 
ملا نورالدین ترابی، یکی از بنیانگذاران طالبان این هفته به آسوشیتدپرس گفته بود که آن‌ها بار دیگر اعدام و قطع دست را انجام می‌دهد گرچه شاید در ملا عام نباشد.
 
از زمان تسلط طالبان بر کابل و کل این کشور، افغان‌ها و جهان به دنبال این هستند که آیا آن‌ها حکومت خشن خود در اواخر دهه ۱۹۹۰ را بار دیگر تکرار خواهند کرد.
+69
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۷
    پویا ۸۷۹۰ - طهران، ایران

    اینها خودشان بهتر میدانند چطور باید با مردمشان رفتار کنند.اگر تو ایران هم جسد اون ۷ نفر بیشرف حیوان را که به یک خانم تعرض کرده بودند ،یک هفته آویزان کنند حساب کار دستشان میاد .که نمک نخورند و نمکدان نشکنند
    75
    150
    شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ضدبشر - گراتس، اتریش
    . بعید می دانم اونا تو یک دادگاه عادلانه محاکمه شده باشند. محاکمه طالبان هم دقیقا مانند ج.ا خودمان است
    4
    13
    شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::پویا ۸۷۹۰ - طهران، ایران::]. خشم شما را درک می کنم، و اما تایید رفتار طالبان( پشتونها) علیه ملت های دیگر ساکن افغانستان در گفتار شما، و پیچیدن همان نسخه برای ملت ایران و اصولا در دانش قضا، پذیرفتنی نیست. گرامی لطفا توجه بفرما که منظورم رد کردن عدالتخواهی در گفتار شما نیست، بلکه ابراز این امر است که هیچ جامعه ی بشری که بر مبنای قتل و اعدام بنا شده باشد، خوشبختی، امنیت و آرامش به روی خود نخواهد دید
    5
    15
    شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۷
    hassan1326 - تهران، ایران
    [::پویا ۸۷۹۰ - طهران، ایران::]. بیشترین اعدام و قطع اعضا در کره زمین توسط ج.ا انجام شده است، آیا خلاف کمتر شده است ؟!؟ این مجازات های عصر حجری نتیجه معکوس دارد
    7
    17
    شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران
    هیچ جای تعجبی نیست که طالبان با اجساد آن بیچاره ها اینچنین رفتار می کنند خشونت و وحشیگری جزئی جدا ناپذیر در اسلام است. امام علی شیعیان طبق روایات خودشان گردن ۷۰۰ مرد را که نمی خواستند دین پلید عربها را بپذیرند در یک روز میزند و تازه شیعیان هم او را مظهر عدالت و بخشش می نامند. و حالا طالبان هم راه محمد و امامان خونخوار را ادامه میدهند.
    7
    10
    شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل
    کسیکه خود آویزان حضرت محمد قاتل است ، دیگران رو هم آویزان میکند.
    4
    13
    شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان
    اجرای قانون به روش طالبان نتیجه اش فقط و فقط ترویج خشونته؛ما چه خوشمون بیاد چه نیاد نباید اجازه بدیم با اجرای احکام به روش طالبان این چرخه خشونت ادامه پیدا کنه!..
    3
    11
    شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    حمید اندیشه - لندن، انگلستان
    نمونه عادی شدن خشونت هم همین تخمه شکنان پای چوبه های دارند؛برا این آدم اون بازدارندگی که مثلا ترس از مرگ میتونه داشته باشه از بین میره!؛وقتی مرگ یه نفر بالای طناب دار نتونه یه نفر یا یه عده رو متاثر کنه واقعا میشه انتظار داشت جرم و جنایت کم بشه؟!
    3
    11
    شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::حمید اندیشه - لندن، انگلستان::]. با شما موافقم، آنها که نظاره گر ان صحنه ها هستند و تخمه می شکنند، از قوم پشتون هستند. ولی چه غم انگیز است که در همین خبر پویا 8790. طهران _ایران ، بسیار مثبت می گیرد، چون روش طالبان در احکام قضایی برای مردم ایران تجویز و تبلیغ می کند، به هوش باشیم، این ها دارند زمینه را آماده می کنند،
    0
    7
    یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.