شکایت «اکبر لکستانی» از خامنه ای و فرمانده سپاه در دادگاه فدرال

ایران وایر : «اکبر لکستانی»، زندانی سیاسی سابق در ایران و شهروند دو تابعیتی ساکن آمریکا، از «سید علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی و «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرد.
 
لکستانی در گفتگو با «ایران‌وایر» دلیل شکایت خود را بازداشت غیرقانونی توسط جمهوری اسلامی، شکنجه، عدم رسیدگی پزشکی مناسب در زندان و تلاش برای اخذ اعترافات دروغین عنوان می‌کند.
 
اکبر لکستانی در سپتامبر ۲۰۱۹ هنگام بازگشت به ایران برای دیدار با خانواده، در مرز ترکیه به ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. این فعال سیاسی پس از بازجویی در بازداشتگاه‌های مختلف، در اکتبر ۲۰۱۹ ابتدا به بند زندانیان جرائم خطرناک در زندان مرکزی ارومیه و سپس به سلول انفرادی این زندان منتقل شد.
 
لکستانی در واکنش به شرایط نامناسب زندان چندین بار اعتصاب غذا کرد. وی پس از بیهوش شدن بر اثر عوارض ناشی از اعتصاب غذا، به بیمارستان امام خمینی منتقل شد. این زندانی سیاسی سابق در بیمارستان امام خمینی در حالی که دست و پایش با زنجیر به تخت بیمارستان بسته شده بود توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
 
اکبر لکستانی می‌گوید در بیمارستان امام خمینی ابتدا به او ماده‌ای نامعلوم تزریق کرده و سپس به بیمارستان روانی رازی منتقل شده است.
 
لکستانی در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹، موقتاً با قید وثیقه آزاد شد. او نهایتا از ایران فرار کرد و در فوریه ۲۰۲۰ به آمریکا بازگشت.
+87
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    اکبر لکستانی آدم خوبیه. دوران جنبش سبز تو فیس بوک خیلی در ارتباط بودیم. البته الان دیگه این مبارزات فایده ای نداره. به آمریکایی شکایت میکنی که 6دنگ با حکومت ایرانه. الان پوتین اینارو چندان تحویل نمیگیره اما آمریکا داره میلیسه. دیگه سرنوشت کشورها رو مبارزات تعیین نمیکنه بلکه گلوبالیسم حکومتهاس که میگه چه کسانی دنیا و انسانها رو به هر طرف که بخوان ببرن.
    5
    22
    ‌پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    sabba - لندن، انگلستان
    قربانی های دیگر این گروه جنایتکار ج.ا. هم بهتره این کار رو انجام بدن به امید روزی که به سزای عملشون برسند.
    0
    19
    ‌پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.