رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان با نام «دوستی سه برادر»

 مراسمی برای آغاز رزمایش «دوستی سه برادر» که روی یکشنبه برگزار شد.رادیو فردا :وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز رزمایش مشترک نیروهای ویژه ترکیه، پاکستان و آذربایجان از روز یکشنبه ۲۱ شهریور خبر داد.

این رزمایش موسوم به «دوستی سه برادر – ۲۰۲۱» با میزبانی جمهوری آذربایجان به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه نیز با انتشار اعلامیه‌ای گفته است هدف از این رزمایش «همبستگی بیشتر میان سه کشور، تبادل تجربیات و اطلاعات نظامی است».

در جریان دیدار دو ماه پیش رؤسای پارلمان سه کشور، بر لزوم همبستگی بیشتر میان پاکستان، ترکیه و آذربایجان تاکید شد و اعلامیه مشترکی میان آن‌ها به امضا رسید.

پاکستان و ترکیه بیشترین حمایت‌ها را از جمهوری آذربایجان در جریان جنگ ۴۴ روزه پارسال با ارمنستان بر سر قره‌باغ کوهستانی انجام داده بودند.

در جنگی که از ۲۷ سپتامبر تا ۱۰ نوامبر ادامه داشت، مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان از سه دهه پیش توسط ارتش ارمنستان، دوباره به جمهوری آذربایجان بازگشت و کنترل منطقه خان‌کندی در قره‌باغ کوهستانی که اکثریت ساکنان آن ارمنی هستند تا پنج سال به نیروهای حافظ صلح روسیه سپرده شد تا آذربایجانی‌هایی که سه دهه قبل و ارمنی‌هایی که در جنگ اخیر از این مناطق آواره شدند، به خان‌کندی بازگردند.

ترکیه و آذربایجان زمستان پارسال نیز رزمایش نظامی برگزار کردند، اما این برای اولین بار است که پاکستان با این کشورها رزمایش سه‌جانبه انجام می‌دهد.
+7
رأی دهید
-60

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۷
    hassan1326 - تهران، ایران
    در این مانور ،جای ج.ا خالی است، در اینده نزدیک حکومت اسلامی طالبان باین ها اضافه خواهد شد.
    21
    31
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران

    خب نقشه غارتگران بی ریشه خوب پیش میره.ترکیه و آذربایجان از شمالغرب و پاکستان از شرق و طالبان .همه در حال ساخت پروژه چندپاره کردن ایران!.
    21
    58
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    ترکیه تروریست‌های شمال سوریه رو جمع میکنه میبره ارمنستان از این ور هم Pakistan نیروهای طالبان افغانستان رو جمع میکنه میبره سر بد بخت ارمنستان. اگر روسیه و ایران کاری انجام ندهن قفقاز و آسیای میانه و حتی ایران شاید میدان نبرد این سنی های افراطی وهابی بشه.
    20
    61
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان

    بهتر بود اسم رزمایش را دوستی خاله خرسه می‌گذاشتند! هم وزین تر می‌بود و هم با واقعیات بیشتر جور در می‌آمد!
    13
    42
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Dermis - لندن، انگلستان

    منظور ۳ برادر مسلمان با شرکت عقب مانده ترین و جاهل ترین و آلوده ترین کشور دنیا پاکستان ماقبل تاریخی هست؟
    13
    60
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    چرا ناراحت هستید شما هم ارمنی ها را برادر خود می دانید . در زمان جنگ دوم قره باغ گفتیم بعد از قره باغ نوبیت آزاد سازی آذربایجان جنوبی است. خیلی خندیدند اما اینها دارند خودشان را برای اینده نزدیک ایران آماده می کنند تمام ساختارهای ایران از هم پاشیده است و تماک کشورهای منطقه خودشان را برای آن لجظه مرگ ایران آماده می کنند . با سیاسیتهایی که شما بر علیه ملتهای غیر فارس انجام دادید هیچ امیدی به همبستگی بین ملتهای موجود در ایران نداشته باشید . هیچ کس نمس خواهد آینده خودش را در اینده ایران ببیند. شما چه واقع گرا باشید یا توهم زا
    8
    8
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان
    جالبتر از همه پاکستانه! هر جا بوی پول و منفعتی میاد خودشو قاطی میکنه سود و میبره و قایمکی نارو میزنه. پیوندتون مبارک.
    6
    16
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    من ترجیح میدم رزمایش سه خواهر رو با شرکت فاطی، اون خانم ضد واکسن در مطلب بالا و الهه چرخدنده را تماشا کنم، به شرطی که مایو تنشون باشه! ایراد نگیرید، چه کنم؟ محرومیت کشیدم!
    9
    7
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    ملل ساکن فلات ایران، بویژه تاجیکستان، افغانستان، و ایران، کردها، ارمنی ها، اعراب و بلوچ! اتحاد، اتحاد، اتحاد!
    5
    13
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. مزدور بی شرم نکنه توقع داشتی کشور ساختگی وکذایی ارمنستان سرزمینهای ملت بزرگ و کهن تورک قفقاز رو تصاحب کنه؟ درود بر ملت بزرگ تورک ایران ، قفقاز و توروکیه. برید توی لگن آب یخ بشینید مزدوران جمهوری فاشیسم فارسیسم اسلامی. پاکستان هم از تلکه های عاریایی خودتونه و به ملت با اصالت تورک نمیچسبه.
    27
    5
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    محمدرضا نام آور - ژنو، سوییس

    بسیار عالی! ارمنی های بیشرف کمونیست ارمنستان دیگر هرگز جرات اشغال و دست درازی به خاک آذربایجان را نخواهند کرد. قره باغ ۳۰ سال با کمک روسیه در اشغال خوکهای ارمنی بود که خداروشکر به صاحبان اصلی اش بازگشت. ارمنی ها دیگر خواب قره باغ را نخواهند دید و باید خسارت ۳۰ سال اشغال خاک مسلم آذربایجان
    26
    6
    دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. شما بلوچها رو از گشنگی نکش. اتحاد پیشکش
    2
    2
    ‌سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. جامعه ی جهانی می داند که ترک ها چه اهدافی دارند، متاسفانه شما توانستید با ابزار داعش سوریه و عراق را وادار به جنگ خونین و برادر بکشانید، در افغانستان با آموزش طالبان شیوه های خودرا اعمال کنید، طالبان حتی فرودگاه کابل را به ترکیه ندادند، ولی در ایران شما منافع بسیاری دارید، خودت می دانی که ملت ایران با خیانت کاران بیگانه پرست چه می کند، خوشبختانه مردم ایران بدقت زوزه های گرگ خاکستری را زیر نظر دارند، هزار سال گذاشتیم حکومت دست مغول ها باشد، ولی آنها حتی مانند تو خودفروش نبودند.
    1
    0
    ‌چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. گرسنگی بلوچ ها، و سایر ملل ساکن فلات ایران ناشی از هزار سال حکومت های وحشی مغول و لشگرکشی ها و جنگ های مداوم انهاست، مغول ها همیشه برای بقای خود دنبال دشمن خارجی برای این مردم مظلوم هستند، کینه و نفرت و حسادت مغول به این ملت ها حد و حساب ندارد.
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. خیلی دوس داری تحلیل گر باشی اما چون تورک نیستی نمیتونی. یه تورک شرفش رو حتی به جونش نمیفروشه اگه فروخت تورک نیست. تورکها اهل هیچ مرز و خطی نیستن اما کسی بهشون بتازن میتازن. اصلا در مخت لحظه ای فاشیسم و خودخواهی رو در تفکر عمومی تورکها نبین. تو اسیر بازی حکومتهایی. متاسفانه در افکار تو نگرانی میبینم. با تاریخ کهن کار ندارم اما در هزاره گذشته که عموما تورکها حاکمان ایران و منطقه بودن عمرا فاشیسم نمیبینی. مدنیت در خون تورکهاس چون در عین جسارت و کله شقی شدیدا دلسوز و مهربان و با گذشت هستن. در دنیای امروز بدترین شکل بردگی انسانها توسط گلوبالیسم حکومتها شکل گرفته. یعنی عده کمی در جهان که حکومتیها و سرمایه دارها و صاحبان رسانه هستن به مابقی انسانها به چشم نه رعیت بلکه حیوانات آشفته نگاه میکنن. نژاد کجا بود. الان نفع حرف اول و آخر. ما باید با جریال سیل مقابله کنیم نه افکار پوچ. شاید در ذهن غیر تورکها نفرت و جنگ و مقابله بر علیه تورکها باشه اما در ذهن عام تورک اصلا همچین افکاری نیست و در باورشون نمیگنجه.
    2
    0
    ‌چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.