حمله کیهان به حامیان «پنجشیر» در ایران

روزنامه کیهان نوشت: رویکرد ایران درباره افغانستان، روشن و حکیمانه است، مخالفت با دخالت بیگانگان و حمایت از تشکیل دولت ملی بر اساس رای همه اقوام و مذاهب و محترم شمردن همه حقوق همه در این کشور.
 
جمهوری اسلامی ایران، در عراق هم از همین رویکرد حمایت کرد و اشغالگران را در بن‌بست گذاشت. وقتی هم که جنگ نیابتی تروریست‌ها راه افتاد، ایران مستقیما درگیر نشد، بلکه عمده کمک‌های کشورمان، مستشاری و در جهت بسیج ظرفیت‌های دفاع مردمی بود؛ ایران همین کار را در لبنان و سوریه و فلسطین هم انجام داده است.ا
 
البته افغانستان از لحاظ ترکیب جمعیتی و قومی و مذهبی، تفاوت‌های مهمی با عراق و حتی سوریه دارد. به هر حال آنچه در این میان جای تامل و تعجب دارد این است که چرا جماعتی که پرچم هویتی آنها «نه غزه، نه لبنان» بوده و هست، ناگهان خواستار مداخله خارجی ایران در افغانستان شده‌اند؟ البته این نکته هم در جای خود مهم است که این جماعت اندک اما پرسروصدا سعی دارند با فضاسازی و هیاهو خود را نماینده افکار عمومی جا زده و مثل همیشه نوعی دوگانگی را رقم بزنند.
+12
رأی دهید
-103

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    جالب است که کیهان اشاره ای به حمله نظامی پاکستان به دره ی پنجشیر نمی کند، البته کیهان نمی گوید چرا ما باید در سوریه و لبنان و عراق سرمایه های خود را بر باد می دادیم. تنها گذاشتن افغانستان یک اشتباه استراتژیک است، ولی تنها گذاشتن لبنان و سوریه و حتی عراق درجهت منافع ملی ماست، افغانستان پاره ای از ایران از منظر تاریخی، و فرهنگی است، ولی سوریه؟ یمن؟ لبنان؟
    9
    139
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. سوریه عراق یمن آمریکا و رفیق های عرب خلیج فارس شلوغ کردن اونجا رو که دست ایران رو در اون کشورها کوتاه کنن ولی در مورد افغانستان قضیه بر عکس هست چرا بعد از 20 سال آمریکا اونجا موندن و پول خرج کردن یه دفعه کشید بیرون؟ جواب این سؤال آسون هست چون دیگه پول نیست برای جنگ بیشتر و آمریکا میخواست و میخواد طالبان رو با ایران در گیر کنه و جنگ شیعه سنی راه بندازه. در کل هدف آمریکا مشغول کردن ایران چین و روسیه با طالبان هست ولی این 3 تا کشور زرنگ هستن و در این دام نخواهند افتاد.
    119
    22
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    اول اینکه شعار " نه غزه ، نه لبنان " شعار مردم آزاده ایران هست و نه اصلاح طلبان ! و دوم اینکه دلیل حمایت مردم آزاده ایران از مردم افغانستان و مقاومت پنجشیر این است که این عزیزان مورد ظلم و حمله " تروریست‌های فاسد و بردرانِ قاچاقچی " قرار گرفته ا‌ند در حالی‌ که حماس و حزبالله خود اصلِ تروریست، فاسد و قچاقچی هستند ! افتاد آقای "شریعت نداری " ؟ حالا برو " اوستاتو " بتکون !
    5
    78
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. شاید در این مورد اهداف بعدی آمریکا در افغانستان حق داشته باشی، ما باید از طریق کمک به افغان های مهاجر ضربه را بر طالبان وارد کنیم، به فرزندان این مهاجرین مانند فرزندان خودمان نگاه کنیم، از آنها دکتر و مهندس بسازیم، در درازمدت برنده خواهیم شد، بنابراین پول های یمن، و سوریه را خرج این فلک زده ها در داخل کشورمان بکنیم، از انها نیروی کار بسازیم ولی با عدالت باشیم و حق شان را بدهیم. ولی آیا کیهان به منافع ما ایرانیان می اندیشد؟! کیهان به ایدئولوژی و جنگ و صدور تیوری های من در اوردی شبه بلشویکی می اندشد. زنده باشی
    7
    37
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. راست میگی، از زرنگی زیاد یکی یک دونه سولار پنل به اتباعشون هدیه کردن!
    8
    20
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    kakolzari - لندن، انگلستان
    پفیوزها خودشان با داس و چکش انقلاب کردند و مخالفین دموکراسی را با گیوتین گردن زدند حالا میخواهند ما با سلاح های مدرن امریکایی مبارزه مدنی بکنیم. دشمن دموکراسی دشمن بشریت است و لایق رحم و شفقت نیست !!
    6
    14
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان

    تمام این داستانها بر سر مواد مخدره،طالبان در افغانستان نود درصد مواد مخدر دنیا رو تولید میکرد حالا با خیال راحت تولید رو چند برابر میکنه و چند ماده دیگه مواد مخدر در ایران از آدامس هم ارزونتر میشه وجامعه ایران شیره ای که هستند بدتر هم میشوند
    4
    33
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. این چیزی که شما میگی خوبه و همین الان کلی دانشجوی دکتری و پزشکی افغانستانی در ایران داریم ولی تا مدرکشون رو میگیرن زودی میان اروپا و آمریکا و یا بیشترشون برمیگردن افغانستان و میگن ما ایرانی ها کلی ستم بشون کردیم. من زیاد دیدم اینو
    26
    18
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Reza9118 - شهرکرد، ایران
    خب مشخصه، جمهوری اسلامی یه حکومتی دقیقا با افکار و ایدئولوژی عین خودش رو تو افغانستان پیدا کرده، واسه چی بیاد اونجا با طالبان مبارزه کنه؟! تو سوریه هم بشار اسد، تو لبنان حسن خرس الله و تو عراق هم حشر الشعبی. جمع تروریست های اسلامی جمع هستش و خامنه ای هم رهبر اینهاس. مبارکش باشه.
    0
    10
    ‌پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    منطق حسین شریعتمداری امیال خامنه ای و وافور است.
    0
    1
    شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    فرق افغانستان با غزه و لبنان اینه که افغانی ها هموطن ما هستن و همزبان ما . عرب نیستند . بفهم ..
    0
    0
    شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.