میلیاردر آمریکایی بلیط‌های خروج از افغانستان را به قیمت ۶۵۰۰ دلار فروخت

یورونیوز :پس از تصرف کابل به دست طالبان و در بحبوحه تلاش گسترده افغان‌ها و اتباع دیگر کشورها برای خروج از افغانستان، اریک پرینس میلیاردر آمریکایی که تحت عنوان پیمانکار نظامی فعالیت می‌کرد، بلیط‌های خروج از افغانستان را به قیمتی باورنکردنی فروخت.

بنا بر گزارش وال استریت ژورنال اریک پرینس ۵۲ ساله بلیطهای یک هواپیمای اجاره‌ای برای خروج از افغانستان را با قیمت پایه ۶۵۰۰ دلار فروخته است. بهای این بلیطها چنانچه مسافران در خانه‌های خود بودند و برای رسیدن به فرودگاه کابل به کمک نیاز داشتند، گرانتر هم می‌شده است.

این اقدام او از سوی کاخ سفید تقبیح شده و خود پرینس نیز به تماس‌های خبرنگاران برای توضیح این کارش پاسخی نداده است.

اریک پرینس، تاجر و بنیانگذار شرکت امنیتی‌-نظامی «بلک واتر» است و خواهرش نیز در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ وزیر آموزش ایالات متحده بوده است.

اریک پرینس به دونالد ترامپ نزدیک است و رئیس جمهوری پیشین آمریکا در یکی از آخرین اقدامات خود قبل از ترک کاخ سفید، چهار تن از ماموران «بلک واتر» را که در جریان حمله‌ای در سال ۲۰۰۷ میلادی ۱۷ شهروند عراقی را کشته بودند، عفو کرد.

پرینس در سال ۲۰۱۸ میلادی طرحی ۵ میلیارد دلاری پیشنهاد داد تا بر اساس آن نیروهای خصوصی جایگزین بخش عمده نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان شوند. بر اساس گزارش ها، مشاوران ترامپ او را متقاعد کرده بودند که طرح پرنس را رد کند.

جین ساکی، سخنگوی گاخ سفید هفته گذشته در پاسخ به سوالی درباره این اقدام اریک پرینس گفته بود: «من فکر نمی‌کنم هیچ انسانی که قلب و روح داشته باشد، از چنین کاری که سود بردن از رنج مردمی است که از ترس جان خود برای ترک کشور تلاش می‌کنند، حمایت کند.»

ده‌ها گروه امدادی و سازمان خصوصی به دولت ایالات متحده برای انجام عملیات بزرگ تخلیه از کابل کمک کردند.

این عملیات دوشنبه شب به پایان رسید و پنتاگون اعلام کرد که بیش از ۱۲۰ هزار نفر از کشور خارج شده‌اند و کمتر از ۲۰۰ آمریکایی که اکثر آنها دو تابعیتی هستند، همچنان در افغانستان باقی مانده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که در مورد نحوه عقب نشینی از افغانستان با انتقادات زیادی مواجه است، اعلام کرده که خود را «متعهد» می‌داند به هر کسی که مایل به ترک این کشور است کمک کند.
+67
رأی دهید
-32

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    حالا بازم خوبه که ۶۶۰۰ نفروخته!
    68
    22
    ‌پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    راه سرمایه داریش بوده و ازاین طریق سرمایه دار شده .خواهرش هم وزیر آموزش بوده که به سربازان حتما آموزش میداد تا اگر پلیس زن افغان برای کمک مراجعه کرد ، حتما حسابی کتکش بزنن. فکر نکنید فقط سرمایه دار آمریکایی از موقعییت استفاده میکند. در ایران ، مخصوصا در این دوره چنین کارهایی میکنند. احتکار و یا فروش واکسن و دارو و حتی فروش چندین برابرآب که طوفان باعث قطعی آب و برق شهرستانها شد. امثال اینها از انسانیت بویی نبردن ، ولی انسانیت همچنان زنده است .
    5
    47
    ‌پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران
    اگه یارو ایرانی بود اتفاق بهتری میافتاد ...؟! یا اینکه خدا رحم کرد که نبود ؟!
    13
    7
    ‌پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Dolmeh - سیدنی، استرالیا
    گودلاک، مثیکه از دنیا بی خبرین!!؟ از تهران به سیدنی که بخوای بیای پروازی که وجود نداره عملا، اگه یه صندلی خالی هم پیدا کنن برات میگن فقط بیزنس کلاس هست و بیشتر از 12000 تا برات تمام میشه 12000 دلار از تهران به سیدنی، وقتی هم برسی اینجا باید 3000 تا بدی برای قرنطینه! ظاهرا ارزان تر از استرالیا تمام میشه.
    0
    1
    یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.