ژاپن در واکسن‌های مدرنا ذرات استیل کشف کرد

رادیو فردا :وزارت بهداشت ژاپن روز چهارشنبه ۱۰ شهریور اعلام کرد که آلودگی کشف شده در محموله بزرگی از واکسن مدرنا که هفته گذشته خبر آن رسما اعلام شد، ذرات فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) بوده و بعید است برای سلامتی خطرناک باشد.

به گزارش رویترز دولت ژاپن هفته گذشته تجویز حدود ۱.۶۳ میلیون دوز از موجودی واکسن مدرنا را متوقف کرد.

به گفته وزارت بهداشت ژاپن تشخیص ذرات فولاد ضد زنگ در این واکسن ها نتیجه تحقیقات شرکت داروسازی ژاپنی «تاکدا» است که نگهداری و توزیع واکسن مدرنا در ژاپن را انجام می دهد.

شرکت های داروسازی «مدرنا» و «تاکدا» در بیانیه مشترکی گفتند:«استفاده از فولاد ضد زنگ در دریچه های مصنوعی قلب، مفاصل و بخیه های فلزی بسیار رایج است. بنابراین بعید است که ذرات فلزی کشف شده در محموله واکسن ارسال شده به ژاپن ریسک پزشکی را افزایش دهد.»

در پی کشف ذرات خارجی موجود در ۳۹ بطری واکسن «مدرنا» دولت ژاپن از پنجشنبه گذشته تزریق این واکسن را متوقف کرد.

تمامی ویال‌های (شیشه‌های) حاوی آلودگی مربوط به یک محموله بودند ولی به دلیل احتیاط مصرف واکسن‌های دو محموله دیگر نیز که در شرکت داروسازی اسپانیایی «رووی» بسته بندی و به ژاپن ارسال شده بود، متوقف شد.

شرکت داروسازی «تاکدا» با استناد به نتایج تحقیقات مشترک با شرکت‌های «مدرنا» و«رووی» گفت:«به نظر می رسد دلیل بروز این آلودگی فاصله بین دو قطعه فلزی در دستگاه‌های بسته بندی است که درب ویال‌های (شیشه‌های) حاوی واکسن را جاسازی می‌کند.»

این بیانیه افزود که ماده خارجی کشف شده در تعدادی از ویال‌های (شیشه‌های) واکسن فولاد ضد زنگ با عیار ۳۱۶ است. سه محموله‌ای که از رده خارج شده اند تنها مواردی است که تحت تاثیر این مشکل فنی قرار گرفته اند. شرکت «رووی» برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام داده است.

رویترز می‌گوید، طی هفته اخیر تجویز واکسن «مدرنا» از چند محموله دیگر در سه منطقه ژاپن متوقف شد. در برخی موارد وجود مواد و یا ذرات خارجی در ویال‌های (شیشه‌های) واکسن انبار شده مشاهده شده است و در موارد دیگری وجود مواد خارجی هنگام عبور نادرست سوزن از در پلاستیکی شیشه‌های واکسن و خورد شدن قطعه‌ای از پلاستیک بروز کرده است.

موضوع آلودگی واکسن های مدرنا در ژاپن روز شنبه پس از اعلام خبر درگذشت دو مرد ۳۰ و ۳۸ به فاصله چند روز پس از تزریق دوز دوم واکسن حساسیت بیشتری برانگیخت. به گفته وزارت بهداشت ژاپن یک دوز از واکسن‌هایی که این دو نفر دریافت کرده بودند جز محموله‌هایی بود که فعلا از دور خارج شده‌اند.

تحقیقات در مورد دلیل فوت این دو نفر هنوز ادامه دارد.

شرکت داروسازی «تاکدا» گفت هیچ شواهدی حاکی از مرگ این دو نفر به دلیل تزریق واکسن «مدرنا» وجود ندارد و در حال حاضر ارتباط این حوادث با تزریق واکسن تصادفی تلقی می شود.
+11
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    خدا میدونه این واکسن فایزر و مدرنا چه بلایی سر مردم در آینده خواهد آورد گند این مسئله تا یکی دو سال آینده معلوم میشه. رئیس موسسه فایزر خودش واکس ساخت شرکت خودشو نزده به این بهانه که بدن سالمی داره و احتیاج به هیچ واکسنی نداره.
    20
    3
    جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Sasan 55 - پاریس، فرانسه
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. هر بلایی هم واکسنها سر مردم بیاره باز از بلای آخوند و حامیان بی همه چیز و بیشرفش میلیونها بار کمتره.
    2
    14
    جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Roger Waters - میامی، ایالات متحده امریکا
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. مگه شماها نمیگید اسرائیل برای بقیه دنیا نقشه داره و بهترینها رو برای خودشون میخوان و این حرفها؟ پس چطور اسرائیل ۹۰ درصد جمعیت خودش واکسن فایزر زدن؟ بعدشم تو هوز نمیدونی تو آمریکا این دو واکسن تایید شده و نصف جمعیت استفاده کردن،در صورتیکه دارویی که تایید شده عارضه یا مشکلی ایجاد کنه،هر شهروند عادی یا بستگانش صد سال بعد هم میتونه کمپانی سازنده و دولتی که تاییدیه داده و مراکز پزشکی رو sue کنه و با خسارت میلیونی که هر نفر میگیره همه اونها رو ورشکست میشن و به خاک سیاه میفتن؟ هنوز عقلت نمیرسه اگه این واکسنها خطر داشت،با اینکار گور خودشون رو کنده بودن؟؟ و اینکه همه دنیا رو پول میچرخونه؟ واکسن فایزر از این ماه FDA هم تایید کرده یعنی دیگه تاییده اضطراری موقتی نیست و الیید رسمی شده.و ارتش و نظامیها هم موظفن بزنن.بعد میان نظامیها و ارتش خودشون رو معویب کنن مغز فندقی؟. این گزارش مربوط به مورد خطای خط تولید در اسپانیا هست. تو برو همون ایران واکسن برکت بزن.
    1
    8
    جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.