راننده کامیون پاکستانی بخاطر کنجکاوی به فرودگاه کابل رفت و سر از آمریکا درآورد

العربیه :گفته می‌شود یک راننده کامیون پاکستانی که به فرودگاه بین‌المللی کابل رفته بوده تا ببیند آنجا چه خبر است، توانسته در میان هرج و مرج نیروهای طالبان و نظامیان غربی و مردم سرآسیمه افغانستان، سوار هواپیمای آمریکایی شده و خودش را به ایالات متحده برساند.

وبگاه هندی «سیاست» و وبگاه پاکستانی «دیلی پاکستان»، چهارشنبه، 25 آگوست 2021، به طور جداگانه گزارش دادند که یورام وَن کلاور، نماینده سابق پارلمان هلند، اولین کسی بود که توجه عموم را به داستان عجیب این راننده کامیون اهل پیشاور جلب کرد.

سیاستمدار هلندی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «می‌خواهید باور کنید یا نه، راننده کامیون اهل پیشاور که در مسیر تورخام-کابل کار می‌کرد سه روز ناپدید شد، و خانواده‌اش تصور می‌کردند در کابل فوت کرده است. ولی بعدا معلوم شد سوار هواپیما شده و به آمریکا رفته است.»
در همین حال، یک حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «اسد شینواری» که ظاهرا متعلق به فردی پاکستانی است، نوشت «ماشو شینواری، ساکن لندی کوتل، از پیشاور به تورخام رانندگی می‌کرد. او کامیون خود را جایی در کابل پارک کرد و به فرودگاه رفت تا ببیند چه خبر است، و سپس به مدت سه روز ناپدید شد.»

اسد شینواری می‌افزاید که طی این مدت، خانواده ماشو منتظر شنیدن خبر مرگ وی بودند، اما ناگهان روز سه‌شنبه تلفن‌شان زنگ می‌خورد و شماره‌ای بین‌المللی روی آن می‌افتد. وقتی تلفن را برمی‌دارند، صدای ماشو را می‌شنوند که برای‌شان ماوقع را تعریف می‌کند.

ماشو به خانواده‌اش گفته در میانه شلوغی‌های فرودگاه کابل توانسته سوار هواپیمای باری نظامی شده و خودش را به آمریکا برساند. او افزوده است قصد دارد در آمریکا زندگی جدیدی را آغاز کند، و به خانواده‌اش یادآوری کرده بروند و کامیونش را از حوالی فرودگاه کابل بردارند.

فرحان هودک، وبلاگ‌نویس قندهاری، در واکنش به این خبر اظهار کرده که این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می‌افتد، زیرا گزارش شده بسیاری از افرادی که پس از تصرف کابل به دست طالبان مفقود شده بودند، اخیرا از اطراف و اکناف جهان سر درآورده‌اند.
+20
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان
    از ....شانس آوردن که میگن همینه!
    0
    8
    یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    در حدود سه دهه پیش سازمان بین الملل تصمیم گرفت ایرانی های که در عراق پناهنده هستند و توسط تروریستهای نظام اخوندی مورد ترور قرار میگیرند و خیلیهایشان را نیز ترور کردن و یا به صورت ادم ربائی دستگیر و به ایرانشان بر میگردانن را به کشورهای اروپای و امریکا کوچ دهند. خیلی از عراقیها فرصت طلب از این فرصت استفاده کردن و خودرا به کمپهای UN معرفی کردن به نام اینکه ایرانی هستند و جانشان در خطر است و احتیاج مبرام به کمک اضطراری دارند که از عراقشان خارج کنن تا بدست تروریستهای که در خدمت ایران هستند کشته نشوند خیلیهایشان توانستن حق پناهندگی بگیرند و به اروپا یا امریکا فرستاده شوند . در همه جای دنیا مثل این پاکستانی پیدا میشود که حق دیگر مردمان را به نفع خود مصادره میکنند.
    0
    0
    جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.