غرق شدن دختر زیبای کرمانشاهی به همراه چندین پناهجوی دیگر در آبهای یونان

رکنا : در پی غرق شدن قایق پناهجویان ایرانی در نزدیکی جزیره کریت یونان،یک دختر ایرانی به نام منیره حیدری ناپدید شد.

دختر پناهجوی ایرانی در سفر به یونان ناپدید شد.قایق دختر پناهجوی ایرانی در آب های یونان غرق شد.دختر پناهجوی ایرانی قصد به صورت غیرقانونی خود را به یونان برساند.این دختر پناهجوی ایرانی بعد از غرق شدن قایق ناپدید شد.هنوز اثری از جسد دختر پناهجوی ایرانی پیدا نشده است.

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، کوله بارش را بست و لبخندی به مادرش زد و برای همیشه رهسپار راهی شد که انتهایی نداشت. منیره حیدری 35 سال در این آب و خاک و در شهر دوست داشتنی کرمانشاه، زندگی کرده بود و حالا خاطره هایش را در یک چمدان جای داده بود و می خواست روزی دیگر،در جایی دیگر،زندگی تازه ای را تجربه کند.

از روزی که رهسپار غربت شد،قدم به قدم خانواده اش را در جریان سفرش قرار می داد.نهم خرداد ماه بود که کشور را به سمت ترکیه کرد کرد.از همان روز عکس های منیره پشت سر هم در دست خانواده اش قرار می گرفت.

یک بار با قایق به همراه چند پناهجوی دیگر راهی یونان شد اما در مرز یونان مانع ورود آنها شده و به آنها را ترکیه بازگرداندند.

اما انگار منیره نمی خواست باور کند که نباید بیش از این پیش رود.باز هم ناامید نشد و بار دیگر به کمک یک قاچاقچی دیگر سوار قایق شد تا از مرز آبی خود را از ترکیه به یونان برساند.

31 تیرماه امسال بود که آخرین تصویر و صدای منیره به دست خانواده اش رسید.منیره گفته بود که روز بعد یا نهایتا دو روز بعد از یونان با خانواده اش تماس خواهد گرفت.

اما خانواده منیره از او بی خبر مانده بودند و لحظه های بی خبری را در دلهره و اضطراب سپری می کردند.تا اینکه از طریق همان فرد قاچاق بر،متوجه شدند قایقی که منیره در آن بود غرق شده است.
غرق شدن قایق دختر پناهجوی ایرانی
موتور قایقی که منیره حیدری مسافر آن بود دچار مشکل شد.یک کشتی دیگر در حالی که هوا تاریک و طوفانی بود،برای کمک به قایق در حال نزدیک شدن بود اما با قایق برخورد کرد و موجب واژگون شدن آن شد.

قایق پناهجوها 55 مسافر داشت که 18 نفر آنها هنوز پیدا نشدند.تعدادی از آنها نجات یافتند و اجساد عده ای یگر کشف شده است.

منیره حیدری جزو مسافران مفقود شده است که اثری از جسد او هم در دست نیست.او لیسانس مدیریت و بازاریابی داشت و یک برادر سی ساله دارد.
+130
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    در روایت آمده است که - سن فرانسیسکو، ایالات متحده امریکا

    کاش روز حسابی میبود. تا اقلا مظلومانی مثل این دختر در جایی حرفش شنیده میشد. یا جلادانی چون سید علی پاسخگو میشدند. همه به زندان و مجازات اعتقاد دارند برای همین تا میتوانند خلاف نمیکنند که سرانجامشان به آنجا ختم نشود. عده ای هم فکر میکنند میشود سیستم را فریب داد عده ای هم نا آگاه و از بد روزگار. یک اعتقاد ساده به زندان برای باورمندان به زندان خویشتنداری می آورد ولی اعتقاد به خدای نزدیک تر از رگ گردن و بهشت و جهنم ابدی سید علی را از هیچ جنایتی متوقف نمیکند. به همین سادگی میتوان فهمید که آیا امثال این اشخاص به خدا و قیامت اعتقاد دارند یا نه. من و شما را از دوربین های خدا میترسانند که در خلوت خود خود ارضایی نکنیم که هیچ ضرری هم به کسی نمی زند ولی خودشان در ملا عام دروغ میگویند فریب میدهند تهمت می زنند توطئه میکنند تجاوز میکنند آدم میکشند در موارد زیادی طبق دین و در مواردی هم با اینکه میدانند خلاف گفته های همان دین خرافاتی شان هست با توجیه برای حفظ منافع خود. خیلی ساده ست همه به زندان و مجازات اعتقاد دارند و این اساس پیشگیری از بزه کاری هست ولی دروغی به اسم آخرت ملا را از گناه باز نمیدارد
    23
    141
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    لعنت به باعث و بانیش. متاسفانه اولین فاجعه نیست که عزیزان را از دست میدیم
    16
    163
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    پویا ۸۷۹۰ - طهران، ایران

    خدا بیامرزش و به خانواده اش صبر بده..خیلی غمناک و دردناک است که جوانان وطن اینطوری پر پر میشن .دوستان اروپایی، به جای فحش و دشنام دادن اینجا،روی هوا،شما هم یک حرکت درست و دور از خشونت بزنید .پیوسته ،باید شما هم کاری بکنید .که اعتراضات شما سطر اول خبر ها شود .نه فقط ما جوانان در ایران را شیر کنید و تشویق. شما ها خیلی راحت تر میتوانید صدای اعتراض ملت ایران شوید .پس شروع کنید .
    30
    127
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    kakolzari - لندن، انگلستان
    شک ندارم بیشرف ها از قصد زدند تا قایق واژگون بشه
    30
    17
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    berahneh - پاریس، فرانسه
    [::پویا ۸۷۹۰ - طهران، ایران::]. اروپا فعلا تحمع ممنوعه دوست عزیز، شهری مثل پاریس یه کم محدودیتها رو‌کم کرده فقط به خاطر توریستی بودن شهر و بس، این دو ماه تابستون تموم شه دوباره محدودیتها از سر گرفته میشه، این کرونا حالا‌حالاها ول کن نیست، اینجا به مردم خودشون هم اجاز برگزاری مراسمات رو نمیدن! حالا بیان به یک عده شهروند خارجی اجازه برگزاری تظاهرات بدن که جون بقیه هم به خطر بیا‌فته! هرگز همچین کاری نمی‌کنن، در غیر این صورت احتیاجی نبود کسی چیزی بگه، مثل سال ۸۸ همه هر روز می‌رفتیم تجمع می‌کردیم. امیدوارم که این بار اخرین نفسهای این حکومت نکبت و پر از آوارگی باشه.
    13
    27
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند

    متاسفانه، آینده‌ای براش مانند ده ها هزار جوان ایرانی متصور نبود، و بدنبال راه گریزی، و سرنوشتش از آزادی مرگ بود، روحش شاد و یادش گرامی، بخواب دختر نازنین ایران، در آرامش باش، به خانواده داغدارش تسلیت میگم، واقعاً غم انگیزه
    7
    35
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    پویا ۸۷۹۰ - طهران، ایران
    [::berahneh - پاریس، فرانسه::]. پاریس ،اروپا نیست ..نه عزیزم تجمعات به تعداد مشخص آزاد است و احتیاج به گرفتن مجوز دارد ،ولی متاسفانه چون شما ایرانی های مقیم خارج چشم دیدن همدیگر را ندارید ،پس اپوزیسون واحد هم برای برنامه ریزی ندارید .شما اول به مشکلات خودتان برسید بعد برای ما کف خیابان تز فکری بدبد .در ثانی الان تقریبا همه در اروپا در مقابل ویروس واکسینه شدند ،و حتی کنسرت ها و جشن ها با داشتن گواهی واکسن و یا تست ،برگزار می‌شود. نه عزیزم شما از این می‌ترسید جایی عکس و فیلمی از شما منتشر شود ،دیگه نتوانید تشریف بیارید ایران ،به پز و افاده دادن تان برسید
    21
    22
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    پویا ۸۷۹۰ - طهران، ایران
    [::berahneh - پاریس، فرانسه::]. [::berahneh - پاریس، فرانسه::]. اما همین الان بهت بگن بیا با چند تا خانم برو دیسکو ،با کله میری ..برو ،قبول کنیم اشتباه داریم ،ما مردم لب و دهان هستیم و همیشه مقصر یکی دیگه است
    17
    14
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    پویا ۸۷۹۰ - طهران، ایران
    [::berahneh - پاریس، فرانسه::]. [::berahneh - پاریس، فرانسه::]. [::berahneh - پاریس، فرانسه::]. به ما هم اجازه راهپیمایی در ایران نمی‌دهند، ولی می‌رویم و شما ها هم کف و سوت می‌زنید در اینجا ،اما برای خودتان ،قانونمند می‌شوید..؟!!تجمع چند نفری جلو سفارت مجوز نمیخواد هموطن وطن پرست
    15
    18
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Afshin51 - مادرید، اسپانیا
    تصور لحظات دردناکی که از ناامیدی بعنوان تنها راه تصمیم به مهاجرت گرفتی و از مادر و خانواده جدا شدی و با چشمان اشکبار و قلبی خونین در کشور غریب به هر ناکسی برای نجاتت رو انداختی تا لحظه ای که با رنج و درد و ناباوری شاهد فرو رفتنت در آب و احساس خفگی و خاموشی و تاریکی مطلق و تسلیم به مرگ ناگزیر شدی …تصور این لحظات دردناک برای تو و هزاران ایرانی مانند تو چیزیست که تحملش از درک و قدرت هر ذهن باشرف و باوجدانی ممکن نیست .تنها میتوان با تنفر فریاد زد که لعنت بر خمینی و خامنه ای و کلیت نظام اسلامی ایران که موجب و مسبب این فجایع هستند.
    10
    12
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    والدین مقصرن،،اینا دنبالروی می کنن،ازبچگی ،وقتی بزرگ شدن دیگه مغزشون اتوماتیک،مثل رباط هستن تحت کنترل ،از خودپرسیدن از بین رفته،، به تقلید هم از صف قیمه تاصف خارج
    5
    4
    ‌سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.