غواصی که نهنگ او را زنده بلعیده بود به طرز معجزه آسا نجات پیدا کرد

یک مرد که یک صبح جمعه سعی داشت خرچنگ صید کند، خود صید یک نهنگ گوژپشت شد. نهنگ در مواجهه ای بسیار نادر مرد غواص را زنده زنده بلعید.
 
مایکل پکارد می گوید در آب های شهر پراوینستاون ایالت ماساچوستِ آمریکا در حال غواصی برای صید خرچنگ بود که یکباره خود را در دهان یک نهنگ یافت.
 
پکارد به یکی از رسانه های محلی گفت: «یک دفعه حس کردم به شدت عقب کشیده شدم و چیزی که بعدش فهمیدم این بود که همه جا کاملاً تاریک بود. می توانستم حس کنم که دارم جا به جا می شوم و فشاری که نهنگ با ماهیچه های درون دهانش وارد می کرد را هم می توانستم احساس کنم.»
 
او می گوید اولش فکر کرد که درون بدن یک نهنگ سفید بزرگ است اما بعدش متوجه شد که هیچ جراحت آشکاری برنداشته. طبق تخمین های پکارد، او ۳۰ تا ۴۰ ثانیه درون بدن نهنگ بود.
 
پکارد می گوید در آن لحظات با خودش فکر کرد که امکان ندارد بتواند از آنجا بیرون بیاید و کارش تمام است و دیگر مرده است.
 
او در مصاحبه ی دیگری گفت: «بعدش یک دفعه نهنگ به سطح آب رفت و دهانش را با فشار تخلیه و شروع به تکان دادن سرش کرد. من به هوا پرتاب شدم و در آب فرود آمدم. من آزاد شده بودم و روی آب شناور مانده بودم. باورم نمی شود… من اینجا هستم و می توانم ماجرایش را تعریف کنم.»
 
همکار پکارد روی آب آمدن نهنگ و تف کردن او به بیرون را دیده بود و توانست پکارد را از آب بیرون بکشد. پکارد در این حادثه تنها چند کبودی برداشت.
 
جوکی روبینز، مدیر بخش مطالعات حوزه ی نهنگ های گوژپشت در مرکز مطالعات دریایی می گوید این اتفاق احتمالاً تصادفاً رخ داده بود.
 
نهنگ های گوژپشت حیوانات تهاجمی ای نیستند و انسان ها را نمی خورند. آن ها معمولاً از کریل ها، نوعی سخت پوست میگو مانند، و ماهی های کوچک تغذیه می کنند.
 
رابینز می گوید حدس او این است که نهنگ احتمالاً مشغول خوردن شن ماهی ها بوده و اشتباهاً پکارد را بلعیده، احتمالاً به این خاطر که آن ها وقتی دهان خود را برای خوردن غذا باز می کنند دیدشان مختل می شود.
+102
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان

    اگه آخوند بود حتمن ادعای پیامبری میکرد میگفت تاریخ تکرار میشه و منم همون یونس پیامبرم که توسط کوسه بلعیده شد. "جوکی" روبینز هم حتمن در این مورد یه حدس بزینسی مناسب حال بهتر براش میزد. هه هه هه .
    9
    110
    جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان

    ای جانِ دلِ مادر برای این نهنگ با فهم و شعور در حالیکه که انسان خودشیفته نهنگ را ظالمانه شکار میکند ....
    2
    49
    جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    صدای خسته - بروج، بلژیک
    بیچاره وقتی فهمیده بلعیده شده ، ر... به خودش، نهنگه پسش زده 😁
    1
    9
    جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Roger Waters - میامی، ایالات متحده امریکا
    [::مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان::]. شما هم ساده ای خانم محترم،دلیل اینکه نهنگ اون رو پس داده این هست که سیستم گوارش این نهنگ های بزرگ بر عکس جثه بزرگشون فقط موجودات ریز و پلاکت های دریا رو میتونه قبول کنه و به عبارتی انگار اشتباها یک تنه درخت رو قورت داده بوده باشه و برای همین پس زده نه اینکه دلش برای این مرد سوخته باشه و بگه این گناه داره نخورمش..اگر کوسه یا نهنگ نوع قاتل بود،میخوردشکه هیچ یک دسر هم رویش صرف میکرد.
    3
    10
    جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان
    من هم کاملا متوجه هستم دوست گرامی ، منظور من تکیه بر ظلم بشری و کشتار حیوانات هست که متاسفانه شما درک نکردید
    0
    3
    شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.