رضا پهلوی: ساسان نیک‌نفس جان خود را برای رهایی ایران داد

شاهزاده رضا پهلوی روز چهارشنبه ۱۹ خرداد پیامی در مورد ساسان نیک‌نفس، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ که در روزهای اخیر بر اثر وخامت حال درگذشت، منتشر کرد.

آخرین ولیعهد ایران در این پیام نوشت: «‏سوگوار ساسان نیک‌نفس هستیم، ولی نام و یادش باید الهام‌بخش ما در راه و هدفی باشد که او جانش را برایش داد: رهایی ایران و جوانان دلیرمان از بند ضحاک زمان.»

ساسان نیک‌نفس که مشکلات جسمانی مختلفی از جمله بیمارهای کبدی، دیابت و اعصاب و روان داشت، از سوی قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۵ سال زندان قطعی محکوم شده بود و پیشتر گزارش‌های متعددی از نامناسب بودن شرایط جسمی و روحی او برای ادامه حبس در زندان منتشر شده بود.
دو روز پیش، دو نهاد حقوق بشری با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه‌ای، «پافشاری غیرقانونی مسئولین قضایی و عدم رسیدگی به پرونده پزشکی» این زندانی را باعث مرگ وی دانسته و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه را مسئول این مرگ اعلام کرده‌اند.

روز دوشنبه ۱۷ خرداد، علی شریف‌زاده، وکیل ساسان نیک‌نفس در مصاحبه با رادیو فردا گفت که تاکنون هیچ‌یک از مسئولان قضایی و مسئولان زندان‌ها درباره وضعیت موکلش توضیحی به او نداده‌اند.

ساسان نیک‌نفس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به ۸ سال زندان محکوم شده بود که براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال از این حکم قابل اجرا بود.

وکیل ساسان نیک‌نفس به رادیو فردا گفت: «ایشان خیلی فعال نبود. یکی دو عکس در اینستاگرام برای حمایت از ولیعهد و پادشاهی گذاشته بود. ولی با یک گروهی دستگیر شد که ۸ نفر دیگر هم بودند و مجموعاً ۱۰۳ سال آقای صلواتی به آنها حکم داد که می‌گفتند جزو گروه بابک خرمدین و سلطنت‌طلب هستند.»
+113
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    اونجای آدم دروغگو تو که راست میگی رضا دماغ؟ اگر راست میگی یه مقدار از اون پول هایی که بابات دزدید آورد ملک املاک خرید تو آمریکا بده به ایرانی های که داخل ایران هستن یا اون پول رو سرمایه گذاری کن تو مناطق محروم ایران. 30 میلیارد بابات دزدید از اموال ملت ایران و آورده امریکا
    144
    27
    ‌چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. توی ...اینهمه فساد خامنه ای و دارودسته سپاه رو نمی بینی بند کردی به شاه؟!!شاه و پدرش اگر نبودن که تو داشتی تو صحرا شتر می چروندی؟اونا بودن که تمدن رو به ایران معاصر اوردن و امثال توی عقب افتاده مسخره بازی توده و چریک و کلاش بازی دهه شصت میلادی با تیریپ مبارزه رو گرفتی و گند زدی به هرچی شعور انسانی!تاریخ نوع هوشمند بشر سراغ نداره مردمی تا این حد گیج که دنده عقب بگیرن جای شاه و بعدش دموکراسی، یه مشت آخوند پیزوری و لاتهای چاقو کش رو بکنن امام همام!برو رد کارت تا بیشتر افلیجت نکردم
    21
    78
    ‌چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    arya_japan - توکیو، ژاپن

    درود بر تو و شیر مادرت حلالت
    13
    62
    ‌چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Yashar-azar - لندن، انگلستان

    تو را سننه.
    49
    9
    ‌چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. ای بی شرم مزدور بی خانواده. مطمئنم مثل سوسک خواهی مرد. گرچه من حتی دلم نمیاد سوسک رو بکشم.
    16
    53
    ‌چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    (یکی مرد احمق که جوییده رزم - گمان کرده اینجا نشسته به بزم) ( چرندی که مغزش ترشح کند - نویسد بی آنکه توجه کند)( که آن شایعه را کسی گفته بود - که ابلیس با او شبی خفته بود)( همه شایعات چهل سال پیش - پراکند آن شیخ روانپریش)( که مُلک یلان را تصاحب کند - فسنجانمان را پر از رُب کند!) ( فسنجان که رُبش کمی بیش شد - تو گویی که در حلق من ج«»ش شد!)
    5
    14
    ‌چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. دمت گرم حاجی. من کامنتتو دوباره میذارم.اونجای آدم دروغگو تو که راست میگی رضا دماغ؟ اگر راست میگی یه مقدار از اون پول هایی که بابات دزدید آورد ملک املاک خرید تو آمریکا بده به ایرانی های که داخل ایران هستن یا اون پول رو سرمایه گذاری کن تو مناطق محروم ایران. 30 میلیارد بابات دزدید از اموال ملت ایران و آورده امریکا
    24
    5
    ‌چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    رزم جو مثل اینکه تو هم از ان ...های هستید که با نام عاقا زاده در داخل و خارج از ایران میچرید . مگر جناب رضا پهلوی در این پیامش در مورد کسانیکه در داخل ایران اختلاس میکنن و یا در مورد بچه های مسئولین جنایتکار نظام اخوندی که در خارج از کشور با پول مردم ایران زندگی مرفه ای را میگذرانن چیزی نوشته, تو چرا مثل ...هر بار پاچه محمد رضا شاه و پدر و پسرش را میگیری ؟
    7
    19
    ‌چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا
    جواب ایندوتا سبکمغزرو هم نده نه دینشون معلومه نه آیینشون روزی بیست وپنج ساعت از خروسخون صبح تا بوق سگ اینجان کی نون و آبشونو میده؟ازکجا میارن میخورن؟بنظرنمیاد لولهنگشون خیلی آب بتونه برداره فوق فوقش قالپاق دزد یازورگیرهستن هاهاهااگه هم نه که یحتمل تو یه بیغوله نموری تو اروپا باشن یا تو کمپ پناهندگی هاهاها
    19
    6
    ‌چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
    آقا رضا شما بخواب بقیه بیدارن 😆
    20
    15
    ‌پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.