چرا اسرائیل در کمتر از یک ماه چهار بار ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، المیادین در مطلبی به قلم عبد الجلیل الزبیدی نوشت: در طول کمتر از یک ماه، مسئولان اسرائیلی چهار بار تهدید کرده اند که اگر مذاکرات ایالات متحده با ایران در وین منجر به کنترل قدرت ایران نشود، به این کشور حمله می کنند و در حالی که نتانیاهو برخلاف عادت خود در این باره سکوت کرده، یوسی کوهن، وزیر اطلاعات او جنگی روانی را برای تاثیرگذاری بر موضع آمریکا نسبت به ایران آغاز نموده است.
 
 در ادامه این مطلب آمده است: در تازه ترین تهدیدات، کوهن تصریح کرده که اگر واشنگتن با تهران توافقی را امضا کند که به مهار برنامه های هسته ای و ظرفیتهای موشکی آن نینجامد، اسرائیل به تنهایی وارد عمل می شود. در واقع اسرائیل آرزو می کند که توافقی حاصل نشود و ایران همچنان زیر فشار تحریمهای آمریکا باقی بماند و مادامی که این اتفاق محقق نشود، اسرائیل خواهان یک توافق جدید یا توافق تعدیل شده است، به نحوی که شامل برنامه های موشکی ایران و نفوذ منطقه ای تهران شود. طی این هفته، دیداری بین یوسی کوهن و جو بایدن انجام شد که در آن، بایدن به مهمان اسرائیلی خود گفت که  مذاکرات به طول می انجامد، بدین معنا که اسرائیلی ها باید با شرایط جدید کنار بیایند، چرا که امور در نهایت به سمت صلح با تهران پیش می رود. ضمن انکه کاخ سفید به اسرائیل اطمینان داد برای مقابله با حملات موشکی، به اسرائیل تسهیلات تکنولوژیک بیشتری می دهد.
 
همزمان با افزایش تهدیدات و نگرانی ها در بین اسرائیلی های در رفت و آمد به کاخ سفید، تحلیلگران بر این عقیده اند که فضای مذاکرات وین مثبت بوده و شرایط به سمت توافق پیش می رود، چرا که هیئت آمریکایی ظاهرا حاضر به دادن امتیازهایی به طرف ایرانی شده است.
 
فریاد کوهن آیا شکافی بین دیدگاه آمریکا و اسرائیل در مورد ایران وجود دارد؟ این سوال مشروع و منطقی است زیرا  یوسی کوهن در حال فریاد زدن و هشدار دادن در مورد خطر ایران است در حالی که رابرت مالی رئیس هیئت آمریکایی، از پشت محافظ شیشه ای در وین در حال خوش و بش با همتای ایرانی خود دیده می شود.
 
نمی گوییم اسرائیل نمی داند! بله، صهیونیستها به خوبی از وقایعی که سیاستگذاران آمریکایی در مورد قدرتهای بزرگی مثل چین، کره شمالی، ایران و روسیه به آن دست یافته اند، آگاهند و می دانند اینها قدرتهایی با نفوذ هستند که تمام ابزارهای قدرت اقتصادی، سیاسی و امنیتی آمریکا در برابر آن شکست خورده اند.
 
حقیقتی که در طول پنج سال اخیر به مرحله ظهور رسیده، آن است که ایران یک قدرت در منطقه تبدیل شده و واشنگتن به این کشور بعنوان یک قدرت طبیعی در حال رشد و بزرگ نگاه می کند. اسرائیلی ها می دانند که خط مشی آمریکا در برخورد با ایران، در دوره ریاست اوباما نرمتر شد، تا اینکه ترامپ روی کار آمد و بیش از 400 قانون و تحریم علیه موسسات و شخصیتهای ایرانی وضع نمود.
 
شکاف بین موضع اسرائیل و آمریکا در قبال ایران در حقیقت، اختلاف اصلی در شیوه فهم و درک بین دو نسل است. در اسرائیل، یک نسل جدید از سیاستمدارانی است که به خط مشیی عادت دارند که در دهه هشتاد و نود حاکم بود، یعنی زمانی که اسرائیل شکایت خود را به حضور آمریکا می بُرد و ایالات متحده به حاکم عربی یا مسئولان اروپایی برای دادن پاسخ مثبت به خواسته هایش، فشار وارد می کرد. اما نسل جدید آمریکا پذیرفته است که ایالات متحده دیگر توان فریاد زدن سر رهبر کره شمالی یا ایستادگی در مقابل ایران را ندارد، علاوه بر اینکه دولتهای بزرگ دیگری نیز مسیر آمریکا برای رهبری جهان را سد کرده اند.
 
همچنین، این نسل آمریکایی به خوبی می داند که قدرت ایران، بخاطر نیروگاههای هسته ای و ظرفیتهای موشکی اش نیست، بلکه قدرت این کشور به دلیل عوامل درونی و حقایق جغرافیایی سیاسی و عقیدتی آن است که باعث پایداری و ثباتش در برابر جنگها و توطئه ها شده است. ایرانی که هنگام جنگ تحمیلی هشت ساله از سلاحهای پیشرفته برخوردار نبود، اما توانست مقاومت کند و امروز، صدها نوع موشک قدرتمند دارد.
 
نسل جدید در رگه های سیاست ایالات متحده، از مهارت تعامل سیاسی براساس واقعیت و تراکم فهم متغیرهایی که در جهان و بویژه در غرب آسیا اتفاق می افتد، برخوردار است. بر همین اساس، بایدن کابینه خود در قسمت سیاست خارجه را از بین جوانانی انتخاب کرد که در دانشگاه آموخته اند واقعیت، خود را بر حقایق قدرت و تاثیر تحمیل می کند.
 
نسل جدید آمریکا دیگر اعتقادی به این مساله ندارد که منافع این کشور در مشرق عربی و غرب آسیا، تنها حول محور قدرت اسرائیل می گردد، بلکه این نسل بر این تصورند که کنترل تحرکات رهبران اسرائیل امروز به یک ضرورت تبدیل شده است، چرا که اصطلاح «جنگ ایران و اسرائیل» دیگر در مطالعات و گزینه های آمریکا مطرح نیست.
 
این جنگ، در صورت وقوع، به معنای افزایش خسارتهای اقتصادی آمریکای کرونا زده تا سه برابر است و می تواند زیان هایی را متوجه اقتصاد جهانی کند که به زیانهای ناشی از تداول اصطلاح «جنگ آمریکا و چین» نزدیک باشد.
+62
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    کمان ۴۴ - سیدنی، استرالیا

    مردم یک نکته ای رو دقت کنید. هر وقت خبری شنیدید مبنی بر اینکه اسرائیل مثلا به سوریه حمله کرده، بدونید که یا انفجاری توی اسرائیل رخ داده یا چند نفر ازشون .....شدن منتها متاسفانه فیلمهاش از هر ۱۰ تا ۱ عدد بیرون میاد. مردم، بدانید که تخریب پل در مکزیک که همین چند روز پیش رخ داد، ظاهرش تخریب پل در مکزیک بود اما باطنش تخریب عمود اصلی باطن معبد سلیمان علی نبینا و آله و علیه السلام که برای ساختش در باطن خییییلی زحمت کشیده بودن. مردم دلیل اصلی شکست و کناره گیری نتانی یهوو قبل از به درک واصل شدنش بحق ولایت امیرالمومنین علی بن ابوطالب علیهما السلام، بر باد رفتن تمام پشتوانه قدرتش بود. مردم بدانید که اگر این بارندگی های مداوم بر اقلیم جمهوری اسلامی ایران آغاز شده، دلیلش تخریب باطن ( بنیاد باران ) است که با پول بنیاد صدوق و حمایت مغان زرتشتی از محمد خاتمی معدوم، اقلیم ایران را به گروگان گرفته بودند. هر کس مخالف جمهوری اسلامی ایران هست منفی بده تا جونش از توی دماغ و دهانش در بیاد. هو یا علی مدد....
    107
    22
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    Ariaron - دوسلدورف ، آلمان
    چه جالب پس اینجوری بود ما نمیدونستیم ! ملاها جنگ اصلی رو بردن چون جوونا اینجوری فکر میکنن عجب استدلال متغنی 😏میشه نام نویسنده این تحلیل رو بدونیم؟
    32
    29
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    کمان ۴۴ - سیدنی، استرالیا

    مردم بدانید که اگر حسن روحانی معدوم، میاد و قبل از برجام میگه : برجام امضاء شود تا مشکل آب خوردن مردم هم حل بشود، حرفش بدون پشتوانه نبوده، او را نادان ندانید. اگر می‌آید و می‌گوید که ابر در آسمان به کویر نگاه می‌کند و وقتی می‌بیند خشک است نمیبارد، به ریشش بخندید اما فکر نکنید بدون حساب و کتاب حرف می‌زند. اگر می‌آید و هشدار می‌دهد دقیقا مجددا قبل از برجام این سری در مورد وضعیت کم آبی، بدانید روی حساب و کتاب و پشتوانه بوده. مردم، اینها اقلیم و آب خوردن مردم ایران را هم به گروگان گرفته بودند. مردم ، به جان حکومت انداختن کشاورزان اصفهان و تصمیم قطعی بر خشک کردن دریاچه ارومیه و ایجاد طرحهای ضد اقلیمی، از جمله بازوهای این جماعت خبیث بود. مردم، اینا تئوری توطئه نیست عین واقعیت است. مردم ، حسن فریدون که به نام روحانی تغییر اسم داد و زنش ( صاحبة ) که او هم به روحانی تغییر اسم داد، با حمایت ترکیبی از تمام قدرت در اختیار طائفه ملعون هاشمی رفسنجانی، نه فقط قدرت ظاهری بلکه در اصل قدرت باطنی به مسند نشستند. مردم بدانید اونها همگی نابود می‌شوند. هو یا علی مدد....
    88
    13
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    ebimicro - سینت نیکلاس، بلژیک

    تحلیلی بسیار آب، دوغ خیاری بود. شایدم ایرانیان یوکی میخواد دل‌قوز۴۴(کمان ۴۴) وامثالهم رو هم بدست بیاره که همچین چرندیاتی رو باز نشر میکنه. ایران، قدرت بزرگ؟؟؟ کره شمالی؟؟؟؟!! آمریکای کرونا زده؟؟؟!! نه اینکه ایران اصلاً کرونا نیومده و مسولین فکرشون فقط مشغول پیشرفتهای تکنولوژیکی و موشکیه. منو ببین وقتمو سر چی دارم تلف می‌کنم.
    27
    64
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Diamondave - واشینگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    ما ، ملت ایران زمین انسان هاى شادى هستیم که عاشق رقص و اوازه ، میترسیم جلو اخوندا پاشیم برا اینکه میدونیم میکشنمون ، امیدوارم دست امریکا و اسراییل رو سر این اخونداى خونخوار دراز باشه و به زودى تک تک اخوندا رو شکار کنه ، ملتمون رو ازاد کنن که بتونن مثل مردم همه جاى دنیا یه زندگى راحت داشته باشن . امیدوارم قبل از اینکه کسى این کار رو بکنه خودمون بکنیم ، ١٠٪؜ مزدور داریم ، ٩٠٪؜ مردمى که دیگه نمیتونن این رژیم دیکتاتورى اخوندى رو تحمل کنن . ملت بیدار شید بیایید دست به دست هم بدیم و اخونداى دزد و از مملکتمون بندازیم بیرون . ارزو دارم ٩٠٪؜ به زودى زود دست به دست هم بدیم
    13
    46
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    امیر پاور - ترونتو، کانادا

    من اصلا اخباری که مربوط به این کشورک جعلی باشه نمی خونم، ولی فقط تیتر خبر که سوالی بود رو خوندم ،چرا ..۴ بار می خواست به ایران حمله کنه خوندم .به خدا قسم غلط اضافه کردن این رژیم عرض ۱۴دکیلومتری همانا و حمله با تمام توان محور همانا .در ضمن فعلا توضیح بده انفجار بزرگ قارچی شکل در کارخانجات تولید موتور موشک ،انفجار در حیفا و نشت آمونیاک رو بعد بیا اینجا اراجیف بباف، فعلا ۸ نقطه اسرائیل مورد اصابت تیر فرزندان گم نام قرار گرفته شما هم هیچ غلطی نتونستین انجام بدین ،حالا ایران رو تهدید نظامی میکنید؟؟؟؟ ...
    38
    12
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    waahed - منامه، بحرین
    مطلب خواندن نداشت ولی جواب سوال عنوان این مطلب این است - آنها به خلاف دیگر کشورها که بدون تهدید بمباران میکردند اینجا فقط تهدید میکنند . چون می ترسند تلاویو و حیفا با خاک یکسان شود
    2
    9
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Janhamin - تهران، ایران
    سوزش و خارش ...اسرائیل رو فقط و فقط موشک های ایرانی میتونه برطرف کنه. به خوب دکتری مراجعه فرمودند....
    13
    14
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    [::Janhamin - تهران، ایران::]. [::امیر پاور - ترونتو، کانادا::]. پس اون عمه بنده بود. که در عرض ۳ سال گذاشته ۶۰۰۰ پاسدار شخم زده ؟ این که دیگر آمار ما کافران نیست. از خودتان است. ماهی‌ ۱۰۰ تا شهید گمنام که خاک می‌‌کنید. از کجا می‌‌آیند؟ همه در حرم .در حین پاک کردن.پایشان روی صابون لیز خورد؟ سرت خودت کلاه می‌‌گذاری ؟ یا پیچ مغز کمی شل شده و دیگر قادر به فکر نکردن نیستی‌، از بس پسگردنی خورده؟ ۴۰ سال است دارید زر می‌‌زنید. پس بزن.منتظر چه هستید.؟ ۸ میلیون مرید ریش آقا.۴۰ سال است.میخواهید نابود کنید. هر کدام که روزی یک بار بگید.می‌ کند.سالی‌ ۳ میلیارد. ۱۲۰ میلیارد بار تا کنون .می‌ خواستید نابود کنید. آن نماز به کمرتان بزند. پس کی‌؟ شما فقط زورتان به چادر زری خانم می‌‌رسد. تهدید تو خالی‌ بوی گند باد شکم تولید می‌‌کند. وتحقیر شما.اگر عرضه ندارید صاعقه پرتاب. دست از رعد و برق الکی بر دارید. مضحکه
    5
    14
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Janhamin - تهران، ایران
    @ zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان @. شرمندتم جیگر. گویا عمه بزرگوار شما اسیب های فراوانی از جمله اسیب جسمی و روحی دیده اند. خوب چرا به پایگاه بسیج مراجعه نکردید یا به پاسداران ولایت مدار مراجعه نکردید ؟ خوب از این طریق انتقام عمه شما بدست غیورمردانی از جنس سلیمانی گرفته میشد . شما که عرضه انتقام گرفتن ندارید .‌خوب عیبی نداره. دلاوران سپاهی زحمت شما رو خواهد کشید و پوز اسرائیل و امریکا رو به خاک می مالند. 🇮🇷✌🤣🤣🤣
    5
    3
    جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    جرات این کار رو نداره .دشمنان ایران خوشحال نشن که اکه داشت تا حالا صد بار بود حمله کرده بود .شتر در خواب بیند .............
    1
    0
    شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.