جنجال در تونس بر سر کشیدن دندان‌ یک شیر در برنامه تلویزیونی

العربیه :حادثه کشیدن دندان‌های شیر به منظور شرکت دادن آن در برنامه تلویزیونی «فکاهی در تونس»، جنجال گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی این کشور به راه انداخت.

مجریان این برنامه فکاهی که در ماه رمضان برای خنداندن بینندگان تدارک شده است، برای اینکه شیر به حاضران در برنامه آسیب نرساند، پیش از آن دندان‌هایش را کشیده و او را بدون دندان به صحن برنامه آوردند، اما این کار آنها نه تنها دیگران را به خنده درنیاورد بلکه با خشم گسترده مردم تونس به ویژه گروه‌های مدافع حقوق حیوانات در تونس مواجه شد به طوری که هزارها نفر برای بازخواست مدیران و و مجریان این برنامه که به گفته آنان برای خنداندن بینندگان خود دست به آزار و اذیت حیوانات زده‌اند، فراخوان دادند.

«سیرک» عنوان اصلی برنامه دوربین مخفی یک کانال تلویزیونی خصوصی در تونس است که از ابتدای ماه رمضان روزانه پخش می‌شود و هدف از این برنامه غافلگیر کردن تعدادی از بازیگران، متخصصان رسانه و سیاستمداران است که با دعوت از آنها برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «قفسه اتهام»، در این برنامه شرکت کنندگان ناگهان خود را در مقابل دو شیر بدون دندان روبرو شدند.

این برنامه پس از آنکه شیر شرکت کننده را بدون دندان بر صحن ظاهر کرد، با انتقادات شدید تونسی‌ها مواجه شده و موجی از عصبانیت و خشم علیه مجریان برنامه برانگیخت.

فعالان و حامیان حقوق حیوانات در اعتراض خود نوشتند، آنچه برای شیر اتفاق افتاده یک اقدام وحشیانه و جرم نابخشودنی است که مرتکبان آن باید مجازات شوند.
کشیدن دندان شیر جنایتی وحشیانه است
فتحی القمری یکی از فعالان مدنی و از مدافعان حقوق حیوانات در پستی در وبلاگ خود نوشت: «آنچه در برنامه «دوربین مخفی» از کشیدن دندان‌های شیر برای خنداندن بینندگان اتفاق افتاد، در واقع یک جنایت شنیع، وحشیانه است که در اوج نادانی توسط این کانال تلویزیونی انجام شده است، این یک جنایت است که دندان‌های شیر را بکشند تا از آن برای برنامه دوربین مخفی و خنداندن عده‌ای استفاده کنند.»

فعالان تونسی برای جمع‌آوری امضا جهت شکایت علیه کانال تلویزیونی و عاملان کشیدن دندان این حیوان به مقامات عالی وزارت «ارتباطات سمعی و بصری» در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت فراخوان دادند تا مجازات‌هایی برای ناظران بر این کانال اعمال شود.

از سوی دیگر «محمد وسیم البکوش» مسئول و صاحب این برنامه تلویزیونی در پاسخ به این اعتراضات گسترده، در پستی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «رام کننده شیر یعنی کسی که شیر را به برنامه آورد پیش از شرکت در برنامه، نیش‌های بلند شیر را کشیده بود، این کار برای رفع خطر او برای دیگر حیوانات در باغ وحش به ویژه دو شیر ماده‌ای که با او هستند، انجام شده است.»

پالبکوش گفت، برنامه دوربین مخفی هیچ ارتباطی با کشیدن دندان‌های این شیر ندارد.
+18
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    شجاع الدینی محسن 1 - کرمان، ایران
    گرچه ربطی‌ به موضوع نداره، اما لعنت بر آخوند
    1
    12
    یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.