سی‌ان‌ان: ترامپ در سالگرد ترور قاسم سلیمانی زودتر از موعد از فلوریدا به کاخ سفید باز می‌گردد

به گزارش عصرایران، چند منبع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گفته‌اند ترامپ از بیم احتمال اقدامات تلافی جویانه ایران در آستانه سالگرد ترور شهید قاسم سلیمانی امسال زودتر از موعد از تفرجگاه خود در پالم‌بیچ فلوریدا به واشنگتن باز می‌گردد.
 
ترامپ که برای گذراندن ایام کریسمس به عمارت تفریحی خود (مارالاگو) در فلوریدا رفته است، امروز (پنج‌شنبه) در ساعت 11 صبح (به وقت محلی) به واشنگتن دی‌سی بازخواهد گشت.
 
3 منبع مطلع به شرط عدم افشای نامشان به سی‌ان‌ان گفتند ترامپ 2 دلیل عمده برای بازگشت زودهنگام از تعطیلات سال نو در فلوریدا دارد.
 
نخست اینکه او می‌خواهد در واشنگتن باشد تا جلسه روز 6 ژانویه سنای آمریکا (6 روز دیگر) را که قرار است نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 و شمارش آرای کالج‌های الکترال در آن جلسه به صورت رسمی از سوی رییس سنا (معاون رییس جمهوری) اعلام شود، تحت تاثیر قرار دهد.
 
ترامپ از "مایک پنس" معاون خود که ریاست مجلس سنا را بر عهده دارد خواسته است تا نتایج آرای کالج‌های الکترال را که حاکی از پیروزی رقیب دموکرات او "جو بایدن" است، در جلسه روز ششم ژانویه سنا به بهانه آنچه که تقلبات انتخاباتی گسترده می‌خواند، اعلام نکند.
 
او همچنین طی روزهای گذشته با برخی متنفذان حزب جمهوریخواه در تماس بوده تا آنها را برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات در جلسه هفته آتی سنای آمریکا تشویق کند.
 
دیروز (چهارشنبه) "جاش هاولی" سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری در سنا نخستین سناتور جمهوریخواهی بود که اعلام کرد در جلسه روز ششم ژانویه سنا خواستار به تعویق افتادن اعلام نتایج کالج های الکترال به بهانه بررسی بیشتر شائبه تقلب انتخاباتی خواهد شد. اتفاقی که در راستای خواسته ترامپ است.
 
ترامپ همچنین از فلوریدا توییت‌هایی نوشته و از هواداران خود دعوت کرده در روز ششم ژانویه در مقابل مجلس سنا در واشنگتن دی‌سی تظاهرات کرده و نتایج انتخابات را به چالش بکشند.
 
مورد دیگر که بنا به گفته مطلعان در بازگشت زودهنگام ترامپ از تعطیلات کریسمس به واشنگتن موثر است، سالگرد عملیات ترور شهید قاسم سلیمانی است.
 
بنا به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ در فلوریدا گفته است در آستانه سالگرد ترور قاسم سلیمانی از احتمال اقدامات تلافی‌جویانه ایران علیه اهداف آمریکایی طی روزهای آتی در منطقه نگران است.
 
ترامپ در 3 ژانویه 2020 و در زمان صدور دستور ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی هم در عمارت مارالاگو بود.
 
ایالات متحده آمریکا طی روزهای گذشته برخی ادوات نظامی را به منطقه گسیل داشته و فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) هم در اظهارنظری گفته است گسیل داشتن ادوات نظامی جدید به منطقه از جمله اعزام 2 فروند بمب‌افکن "بی 52 " برای حفاظت از منافع آمریکا و ارسال پیام هشدار به کسانی است که ممکن است در فکر ضربه زدن به اهداف آمریکایی در منطقه باشند.
+38
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    همایون نروژ - اسلو، نروژ

    دیگه خیلی گنده ش میکنن این خبرگزاریها . سلیمانی یه تروریست بود و خیلی قشنگ تیکه تیکه شد . مثل بقیه ی تروریستا . ترامپ اینقدر دیگه عقلشو از دست نداده به خاطره این چیزای جزئی عیدشو خراب کنه . تنها دلیلش همون شرکت در روز ششم ژانویه هست و همه اینو میدونن که رژیم خامنه ای جرات ندارن حتی یه تیر ساچمه ای شلیک کنن چه برسد به انتقام .
    10
    51
    ‌پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان

    ترامپ با دست خودش تا آخر عمر خودشو دربدر و افسرده کرد. حتی دوستاش هم دیگه جرات نمیکنند بهش نزدیک بشن چون میترسن در صورت انتقام ایران اونها هم مورد حمله قرار گیرند. بزرگترین اشتباه ترامپ نوع کشتنه قاسم سلیمانی بود. ناجوانمردانه از روی کینه اونو کشت. اگه قاسم سلیمانی در جنگ و درگیری کشته میشد مساله اینقدر حساس نمیشد. امیدوارم این مساله یه جوری حل بشه.
    44
    8
    ‌پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. آره پاسدارا باید برای انتقام نوبتی بیان...... ایشالا به زودی حکومت..... به نام آخوند و پاسدار به سر میرسه و این حجم از کثافت و رذالت از زمین پاک میشه. ....به قبر و روح قاسم بوزینه کتلت
    8
    16
    ‌پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. اول ببین که همین حاج قاسم مورد علاقه شما و حکومت متبوعش از عهده تولید یک آفتابه بر میان، بعد صحبت از انتقام کن. در خیال خودت خیلی این حکومت رو قدرتمند فرض کردی.
    5
    16
    ‌پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. من هیچ قدرتی را بالاتر از قدرت خدا نمیبینم! حکومت ایران هم از نظر من اصلا قدرتمند نیست. اتفاقا اونی که ایرانو قدرتمند فرض کرده و ازش میترسه شمائید وگرنه با اسم مستعار نمیومدین اینجا فحش بدین.
    12
    6
    ‌پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. به امید روزی که نه در ایران بلکه در تمام جهان این حجم از کثافت و رذالت پاک بشه.
    6
    5
    ‌پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. اولا من کجا فحاشی کردم؟ ثانیا بنظرام اسم سرکار مستعار نیست و وقتی بدنیا آمدید تصمیم گرفتند اسمتون رو آرین بذارند و بوی هم لابد اسم فامیلتون هست.
    2
    5
    جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. در ضمن دوست من، خدا اگر قدرت داشت و عالم به غیب بود شیطان را خلق نمیکرد که بعدا براش مزاحمت ایجاد کنه.
    2
    5
    جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. همچین امیدی و امکانی وجود نداره. این دنیا محل تفکیک ارواح خبیث از ارواح پاک هست. در مسخره ترین حالت انسانها خودشون باعث انقراض خودشون خواهند شد. چون بجای اینکه یک برنامه جهانی برای زندگی نرم برای همه و کنترل اوضاع از نظز جمعیت و مصرف و حقوق هم باشن هرکی میخواد از دیگری بیشتر داشته باشه و به دیگران زور بگه و لذا تعادلی برقرار نمیشه و جنگ ظالم و مظلوم ادامه پیدا میکنه. انسان واقعا موجود خریه و خر موجود انسانیه. لذا باید تمام کتابها و نوشته ها جای این دو موجود رو تعویض کنن.
    2
    6
    جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. اسم من مستعار است ولی هارت و پورت نمیکنم. شما چیکار به شیطان دارین؟ خودتون آدم خوب و درستی باشین شیطان کاری به شما نداره. ضمنا قدرت خدارو در خود خودتون ببینید. البته اگه فرصت فکر کردن دارین.
    3
    2
    جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. اولا، من هارت و پورت نکردم، ثانیا، با شیطان کار دارم چون وقتی پرسشی همچون سوال بالا را مطرح می‌کنم خدا باورانی مثل شما را به تفکر وا میدارم. مراحل فکری که شما امروز ازشون عبور میکنی را من سالها پیش طی کردم، تفکری مثل آنچه شما مطرح میکنی که خدا را در خودم بجویم منجر به این میشود که پفیوزی به نام گدا علی به جایی برسد که گمان کند خودش خداست. من نه شیطانم و نه خدا، پرورده دست طبیعت هستم که باور دارم پایمال کردن حق دیگری منجر به پایمال شدن حق خودم میگردد، پس امیال زشتم را مهار می‌کنم. به شما هم پیشنهادم اینست که اگر کمی دقیقتر فکر کنی و تعصب کور را کنار بگذاری، چشمانت به حقایق بسیاری باز خواهد شد و این جنگ با باور‌های نیم بند که با منطق خودت هم جور در در نمی آید را به پایان خواهی برد.
    4
    2
    جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.