ایران: هزینه خرید واکسن کرونا از منابع ایران در عراق پرداخت می‌شود

دویچه وله :رضا اردکانیان، وزیر نیرو پس از دیدار با مقامات عراقی گفت برای برداشت از منابع مالی ایران در عراق به منظور پرداخت هزینه خرید واکسن کرونا از اروپا موافقت شده است. عراق همچنین بخشی از بدهی خود به ایران را نیز پرداخت کرد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو روز سه‌شنبه ۹ آذر (۲۹ دسامبر) در مصاحبه با ایرنا گفت، وزارت بهداشت در صدد خرید دوز مورد نیاز واکسن کرونا از شرکت اروپایی است و هزینه آن از محل منابع مالی ایران در عراق پرداخت خواهد شد.

مقامات ایران قبلا اعلام کرده بودند در خرید واکسن کرونا از خارج با مشکل پرداخت هزینه آن مواجه شده‌اند.

آنها گفته بودند تا کنون موفق به استفاده از دارایی‌های ارزی بلوکه شده ایران نیستند و صندوق بین‌المللی پول به خاطر "فشار و تهدید آمریکا" حتی تقاضای وام بشردوستانه ایران را در هیئت مدیره مطرح نکرده است.

مقامات آمریکا اما بارها گفتند به هیچ وجه کالاهای دارویی و بهداشتی را تحریم نکرده‌اند و دلیل اصلی ناتوانی ایران در تهیه این اقلام امتناع ایران از امضای توافقنامه FATF است.

رضا اردکانیان در بغداد با وزیران برق، تجارت و مقامات بانک مرکزی و بانک تجارت عراق و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دیدار کرد.

وزیر نیرو پس از این دیدارها خبر داد که وزارت برق عراق و مقامات این کشور موفق شدند بخش قابل توجهی از مطالبات شرکت‌های ایرانی توانیر و شرکت ملی گاز را که بیش از پنج میلیارد دلار اعلام شده، پرداخت کنند.
+2
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    kasa-123 - وین، اتریش
    فقط از دهنشون دورغ میاد بیرون.فقط دورغ.اون از امامشون که زیر درخت سیب نشست و گفت ما یه دولت مثل همین دولت فرانسه میخوایم بنا کنیم.این هم از اینها.فقط یه نفر حتی یه نفر در اینها نمیتونی پیدا کنی که فساد مالی یا اخلاقی نداشته باشه.واقعا باعث شرمساری و خجالت هست که چنین‌ اشخاصی بر ما حکومت میکنن.کاری کردن با ما که دیگه کلمه ای به نام وطن یا وطن پرستی برامون معنا نداره.هر بلایی میخوانن سرمون میارن و تنها کاری که یاد گرفتیم اینه که حرف بزنیم و فکر هم میکنیم خیلی میفهمیم .یا خیلی میدونیم.واقعا باید خجالت بکشیم.
    0
    11
    ‌چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    kasa-123 - وین، اتریش
    یه نفر حتی یه نفر مرد منظورم مرد واقعی هست تو اون مجلس نبود که بلند شه بگه آقای خامنه ای شما چیکاره هستی.اخه تهه پیازی سر پیازی که تو کاری که بهت مربوط نیست دخالت میکنی.و پارازیت میندازی البته منظورم از مجلس طویله دانی جمهوری اسلامی آخوندی بود.
    0
    8
    ‌چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Pahbod666 - لندن، انگلستان
    سرمایه و ثروت مردم و کشور رو چمدون چمدون و میلیون ،میلیون دلار توسط سلیمانی و دیگران شیاف حسن خرس الله لبنان و حماس و فلسطین کردند و میکنن ،همه دنیا رو با ایران دشمن کردند و حالا برای خرید واکسن باید از طریق عراق جنگ و آشوب زده زده اقدام کنند.
    0
    10
    ‌چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    eternity - اوکلاهما، ایالات متحده امریکا
    فقط تو همین مساله واکسن ببینید هزاران تفسیرو خبر داره از اون کشور دروغ و فریب میاد بیرون. یه روز میگن یه خیر میخاد واکسن خریداری میکنه.- یه روزپول نداریم نمیخریم- یه روز میگن میخاییم از عراق در قبال طلب جو وارد کنیم الان واکسن وارد میکنیم . یه روز میگن امریکا ب همون نمیقروشه- یه روز میگن امریکا میفروشه اما برامون نقشه داره ک وابسته بشیم یه روز میگن واکسن ایرانی تا چند ماه دیگه تولید میکنیم یه روز میگن واکین چینی یه روز روسی یه روز اروپایی و وو و ----.بر پدر و مادرتون لعنت ابدی ک نطفه تون رو ب جای رحم در تارهای عنکبوت دورغگویی بستن.- این فقط یه مثال بود و در مجموع هیچ امیدی در هیچ سطحی به ایرانی بهتر وجود نخواهد داشت. دروغ در لایه لایه های اون مملکت ریشه دوانده از سیاست- فرهنگ. مدهب. اموزش و پروش و خانواده ودیگه چیزی از سیستم باقی نمونده ک قابل اصلاح باشه شاید هزاران سال دیگر معجزه ای شود. شاید
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.