هشدار بریتانیا؛ یگانه سناریو برای جلوگیری از موج سوم کرونا

العربیه :پس از کشف گونه جدید کرونا در بریتانیا که باعث منزوی شدن نسبی این کشور از پیرامون خود شده و با آغاز کمپین‌های واکسیناسیون، پژوهش به عمل آمده از سوی دانشکده بهداشت و پزشکی مناطق استوایی در لندن، نشان داد که بریتانیا باید هفته‌ای دو میلیون نفر را واکسینه کند تا از موج سوم شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

در این پژوهش آمده است: «تنها سناریویی که ما برای کاهش فشار بر یگان‌های مراقبت‌های ویژه در زمان اوج به زیر سطح ابتلا در موج اول تشخیص می‌دهیم، اعمال قوانین سطح چهارم در سراسر بریتانیا و تعطیل کردن مدارس در ماه ژانویه و واکیسناسیون دو میلیون نفر در هفته است.»
افزایش نرخ مرگ و میر
در ادامه این مطالعه آمده است: «در صورت عدم ارائه واکسن به طور مشخص، تعداد افرادی که در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت ویژه پذیرش می‌شوند و همچنین نرخ مرگ و میر در سال 2021 بیش از آن خواهد بود که اعداد و ارقام مربوط به سال 2020 ثبت شد.

قابل توجه است که بر اساس برآورد رویترز، بریتانیا بیش از 71000 مورد مرگ به علت ویروس کرونا و بیش از 2.3 میلیون مبتلا را تا عصر دوشنبه 28 دسامبرثبت کرده است.

بوریس جانسون نخست وزیر و مشاوران علمی او پیشتر توضیح داده بودند که یک گونه جدید ویروس کرونا که تا 70 درصد بیش از گونه اصلی، سرعت انتقال دارد، به سرعت در حال گسترش در بریتانیا است، اما به نظر نمی‌رسد که کشنده‌تر بوده یا بیماری‌های جدی‌تر را به دنبال داشته باشد.

دولت بریتانیا پنجشنبه گذشته عنوان ساخت که 600 هزار نفر در این کشور از زمان آغاز واکسیناسیون، نخستین دوز واکسن فایزر- بیونتک خود علیه کووید 19 را دریافت کرده‌اند.
+4
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.