عضو حماس: احمدی‌نژاد مرا به سلیمانی ارجاع داد و او ۲۲ میلیون دلار به ما داد

ایران اینترنشنال : محمود الزهار، یکی از اعضای ارشد گروه فلسطینی حماس، به شبکه تلویزیونی العالم گفت در سال ۲۰۰۶ که به تهران سفر کرده بود، کیف‌هایی حاوی ۲۲ میلیون دلار از قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه،‌ دریافت کرد.
 
الزهار در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه هفتم دی‌ماه از شبکه تلویزیونی العالم پخش شد گفت اولین و آخرین دیدارش با قاسم سلیمانی در سال ۲۰۰۶ و پس از به عهده گرفتن سمت «وزارت خارجه فلسطین» بود.
 
او گفت پس از آغاز به کارش، به ایران سفر کرد تا با مقام‌های جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند.
 
الزهار به تلویزیون العالم، شبکه برون‌مرزی جمهوری اسلامی، گفت: «دیدارم با محمود احمدی‌نژاد مثبت بود. درخواست‌هایی از او داشتیم. احمدی‌نژاد من را به قاسم سلیمانی ارجاع داد. در آن دیدار به سلیمانی گفتم که فلسطین در محاصره است و مشکل اصلی ما حقوق کارمندان و کمک‌هایی است که باید به مردم داده شود.»
 
این عضو ارشد حماس در ادامه گفت: «سریع تصمیم‌گیری شد. من روز بعد باید سفر می‌کردم. در فرودگاه ۲۲ میلیون دلار در چند کیف دیدم. توافق ما با سلیمانی بیش از این مقدار بود اما چون ۹ نفر بیشتر نبودیم نمی‌توانستیم بیش از این مبلغ حمل کنیم. گنجایش هر کیف ۴۰ کیلوگرم بود.»
 
الزهار که به مناسبت نخستین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی با العالم گفت‌وگو می‌کرد، سلیمانی را فردی «صادق و عملگرا که مسئولیت‌های بزرگی داشت» توصیف کرده است.
 
محمود الزهار که از بنیان‌گذاران گروه حماس به شمار می‌رود، از سال ۲۰۰۶ به مدت یک سال وزیر خارجه کابینه اسماعیل هنیه در نوار غزه بود.
 
کمک‌های مالی و تدارکاتی جمهوری اسلامی به گروه‌های مسلح در فلسطین پیشینه‌ای طولانی دارد و انتقال چمدانی پول از ایران به نوار غزه بارها خبرساز شده است.
 
از جمله خبرگزاری چینی شینهوا خرداد ۹۸ گزارش داد که ایران در مراسمی که پیش از «روز قدس» در غزه برگزار شد، مبلغ ۶۵۱ هزار دلار بین خانواده‌های فلسطینی غزه توزیع کرده است.
 
در سال‌های اخیر گزارش‌هایی درباره کم شدن میزان این کمک‌ها منتشر شده بود اما پارسال سامی ابو عیده، مسئول «کمیته شهدا» در غزه، خبر داد که این کمک‌ها به روال قبل بازگشته و هر سه ماه یک بار در اختیار ۹ هزار خانواده در غزه و کرانه باختری قرار می‌گیرد.
 
به گفته ابو عیده، جمهوری اسلامی تنها در نوامبر ۲۰۱۸ مبلغ دو میلیون دلار در اختیار فلسطینیان گذاشت که به گفته او «در مقایسه با سال‌های قبل مبلغ کوچکی محسوب می‌شد».
 
آمریکا، اسرائیل و شماری از کشورها حماس را گروهی تروریستی اعلام کرده‌اند. بریتانیا و استرالیا نیز شاخه نظامی حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده‌اند. اتحادیه اروپا نیز حدود شش سال پیش نام این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد اما تحریم‌ها علیه آن را لغو نکرد.
+49
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    خود شما که این خبر رو پخش می‌کنید ( ایران اینترناشینال) پول کارمند‌ها تو نو کی میده؟ پول شما رو عربستان میده ایران هم مثل شما پول به رفیقش میده همه به هم دیگه پول میدان.
    151
    13
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    ما که از اول گفتیم این ها ایرانی نیستند
    0
    71
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    kakolzari - لندن، انگلستان

    اون ممه رو لولو کتلت کرد
    0
    58
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    shahruz-kh - فرانکفورت، آلمان

    تحریمها بیشتر از مردم ایران به اینا ضرر زد
    0
    62
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    از دوران مموتی که توسط سپاه روی کار اومد این غلطهاشون خیلی زیاد شد.
    0
    53
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. یک زنگ بزن و بگو دفعه دیگر با چمدان کوچک نیاند. گونی بیارند. جا بیشتر می‌‌گیرد. ما بدمان نمی‌‌یاد...... را هم در گونی بگذارند و ببرند. اینقدر که شما این‌ها دوست دارید. چرا نه.
    1
    43
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    ایرانی دبش - تهران، ایران

    مال کی رو داده خودش رو یا حق ایرانی رو
    0
    40
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران

    الان یونجه اشون کمتر شده.
    0
    42
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    یک لبنانی به یکی از دوستان من که مشکل مالی پیدا کرده بود میگه بیا من تو رو معرفی کنم عضو حزب الله لبنان بشو ماهی هزار دلار بهت میدن هیچ کاری هم نمیخواد بکنی تمام اعضای حزب الله ماهیانه این پول رو میگیرند
    0
    12
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Pahbod666 - لندن، انگلستان
    کجان اونهایی که نشسته بودن میگفتن سلیمانی سرباز وطن بود و با بقیه فرق میکرد؟
    0
    15
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد
    از ثروت مملکت میدن به کیا که ما تو مملکت چقدر نیازمند داریم, اره دیگه وقتی که این لعنتیها ایرانی نباش میخان دلشون برای ایرانی بسوزه ,لعنت ه هر چه اخونده
    0
    15
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    به گفت حسن خرص الله قاسم کتلت به شهرندانی که در حین جنگ ۳۳ روزه(حتی قبل ازآن)به تمام کسانیکه خانه انها خراب شده یا اسیب دیده بود یک سال اجاره خونه اونها را داد این منهای پولی بود که برای بازسازی خانه یا خسارت به اتمبیل یا کاری به انها وارد شده بود. چرا که به همه علاوه بر کرایه خانه، خسارت کاری، خسارت وارده به سوایل نقلیه هم داده میشد و این در زمانی بود که خرابیهای جنگ ایران و عراق و شهرهای اسیب دیده هنوز کامل باز سازی نشده اند، مردم زلزله زده هنوز بعد از این همه سال در چادر زندگی میکنند .این ۲۲ میلیون دلار در مقابل انچه این کتلت ملعون برای لبنان و یمن و عراق و کرد هیچ بود!.ملت ایران باید دست اون کس که هل فایر(یا اتش جهنم ) را به جان قاسم کتلت انداخت ببوسند!
    0
    6
    ‌سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.