هلال‌احمر ایران: یک خیرِ برای ما واکسن کرونا می‌خرد

العربیه :رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران از اقدام برای خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا خبر داد و اعلام کرد که یکی از خیرین کمک می‌کند که از خارج از ایران مقداری واکسن خریداری و به ایران ارسال شود که البته مقدارش نسبت به کل واکسنی که سازمان هلال‌احمر دریافت می‌کند، زیاد نیست.

در حالیکه کاربران ایرانی توئیتر تاکنون دو بار، هشتگ «واکسن بخرید» را به ترند اول در ایرران تبدیل کردند، رئیس سازمان هلال‌احمر از کمک گرفتن از یک «خیر» برای خرید آن خبر داد. بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا یکشنبه 27 دسامبر 2020 کریم همتی تاکید کرد که بر اساس خواست وزیر بهداشت که گفته بود سازمان هلال‌احمر نیز باید در خرید واکسن کرونا مشارکت کند برای خرید آن اقدام خواهند کرد.

به گفته او «قیمت و نوع واکسن» را با سازمان غذا و دارو چک می‌کنند و برای هر یک از واکسن‌هایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو باشند، اقدام خواهند کرد.

همتی در ادامه بیان کرد: «یکی از خیرین هم دارد به ما کمک می‌کند که از خارج از کشور مقداری واکسن خریداری کند که برای ما ارسال شود که البته مقدارش نسبت به کل واکسنی که می‌خواهیم دریافت کنیم، زیاد نیست».

به گفته او، در مرحله اول، میزان واکسن کرونایی که سازمان هلال‌احمر می‌خواهد خریداری کند، یک میلیون دوز است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران تاکید کرد که با توجه شرایط حاکم بر کل دنیا تقاضا برای واکسن زیاد است و منابع تولیدی آن کم است.

او چندی پیش نیز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در بهترین حالت ورود واکسن‌های کرونا از خارج از ایران، ممکن است تا پایان دی ماه طول بکشد و منبعی که قرار است هلال‌احمر از آن واکسن کرونا را تهیه کند، چین است.
+6
رأی دهید
-44

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان

    شما ها اینقدر وقیح و نادان هستید که همینها هم که این خیر محترم برای ملت ایران خریده و ارسال میکنه اول به جنتی, مصباح و اعضای شورا ی خفتگان و هزار فامیل تزریق کنید. بقیه اش را هم به اوراق, یمن, سوریه و لبنان.
    3
    40
    یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان

    برای یک کشور هشتاد میلیونی یک میلیون دوز فقط؟ اونم از چین؟ آلمان هم هشتاد میلیونی است و برای کشورش 130 میلیون دوز خریده. چون همه را آدم حساب میکنه.
    2
    44
    یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    هیچ خیری در میان نیست از جیب ملت ایران فقط برای خودشان و وابستگان سوری و لبنانی خریداری میکنند .
    0
    9
    یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    این قبیله دزدان حتی نام «سازمان غذا و دارو» Food and Drug Administration که در امریکا باختصار FDA نامیده می شود، و در اصل نام یک مؤسسه دولتی امریکایی است را کش رفته اند .
    2
    3
    دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.