خلبان هفت‌ساله اوگاندایی ۳ بار به عنوان کمک خلبان پرواز کرد

العربیه :یک کودک هفت ساله اهل اوگاندا که با نام «کاپیتان گراهام» از او یاد می‌شود، تعجب همه فعالان صنعت هوانوردی را برانگیخته و بارها به عنوان کمک خلبان با هواپیمای سسنا 172 پرواز کرد.

یک تلویزیون محلی اوگاندا با «گراهام شیما» یا همان «کاپیتان گراهام» مصاحبه کرده و اعلام کرد که وزیر حمل و نقل آلمان و سفیر این کشور در اوگاندا خواستار دیدار با این خلبان آینده‌دار شده‌اند.

این دانش‌آموز خردسال که به شدت به ریاضیات و علوم علاقه دارد، تا کنون 3 بار به عنوان خلبان دانشجو و کمک خلبان با هواپیمای سسنا 172 پرواز کرده است.

گراهام به رسانه‌های کشورش گفته که دوست دارد خلبان و فضانورد شود و روزی به مریخ برود. کاپیتان گراهام که تصاویری از او با لباس خلبانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ایلان ماسک موسس شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس را الگوی خود معرفی کرد.

او گفت: «ایلان ماسک را دوست دارم، زیرا که می‌خواهم از او بیاموزم. دوست درباره فضا از او یاد بگیرم، با او دیدار کنم و روزی هم با او به فضا بروم.»

شرکت اسپیس ایکس که ایلان ماسک مالک آن است، در ماه‌های اخیر چندین فضانورد را به ایستگاه بین‌المللی فضایی برد و وعده داده روزی انسان را به مریخ ببرد.

علاقه خلبان خردسال اوگاندایی هم داستان جالبی دارد. او زمانی که تنها سه سال داشت و در حال بازی بیرون خانه بود، شاهد عبور یک هلی‌کوپتر در ارتفاع پایین از بالای منزل مادربزرگش بود. ارتفاع این هلی‌کوپتر به حدی پایین بود که سقف خانه مادربزرگ گراهام شیما فرو ریخت.

شمیم موانایشا مادر گراهام که در یک آژانس مسافرتی کار می‌کند گفت که این حادثه تعجب گراهام خردسال را برانگیخت و او را با سوالات زیادی درباره شیوه عملکرد هواپیماها مواجه کرد که مادر ناچار به تشریح و پاسخ دادن به آنها شد.

مادر گراهام سال گذشته با یک مرکز آموزش پرواز در اوگاندا تماس گرفت و پسرش را برای یک دوره آموزشی ثبت نام کرد. او در این دوره با قطعات هواپیما و دیگر اصطلاحات مربوط به پرواز آشنا شد. پس از 5 ماه و گذراندن دوره‌های تئوری، زمان انجام دوره‌های عملی فرار رسید و او توانست به عنوان یک دانشجوی خلبانی با یک فروند سسنا 172 پرواز کند. مادرش می‌گوید که او در این پرواز مثل یک پرنده بود.

کاپیتان گراهام بین ژانویه و مارس 2020 توانست 3 بار به عنوان کمک خلبان پرواز کند ولی با فراگیر شدن کرونا، روند آموزشی این خلبان خردسال فعلا متوقف شد.

از آن زمان تا کنون او در خانه به مطالعه درباره تئوری‌های پرواز و مشاهده فیلم‌های مربوط به صنعت هوانوردی و فضانوردی می‌پردازد
+18
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.