آیا ترامپ در روز‌های آخر ریاست جمهوری وارد جنگی علیه ایران میشود

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»،  عصام نعمان در القدس العربی نوشت: مادامی که ترامپ در قدرت است، همه چیز خطرناک است. بدترین خطر آن است که ترامپ قبل از پایان دوره اش، دستور هدف گرفتن نیروگاه فردو ایران را بدهد. چرا؟ به این دلیل که دفتر تحقیقات فدرال و آژانس امنیت سایبری ایالات متحده اعلام کرده اند ادارات و موسسات فدرالی آمریکا در معرض حمله سایبری قرار گرفته اند و دفتر تحقیقات فدرال در حال انجام تحقیقاتی در مورد طرف‌های مسئول این حمله هستند.
 
در ادامه این مطلب آمده است: اما در این میان، پمپئو منتظر نتایج تحقیقات نماند و علنا اعلام کرد روسیه پشت این حملات سایبری است که امنیت آمریکا را هدف گرفته است، همانطور که در سالای ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ تلاش کرد در انتخابات آمریکا دخالت کند.
 
نکته جالب توجه آنکه پمپئو نه تنها روس‌ها را متهم کرد، بلکه از جو بایدن هم خواست به توافق هسته‌ای با ایران بازنگردد، همانطور که ایران تهدیدی برای منافع آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه دانسته و از انتصاب برخی مشاوران سابق اوباما در مراکز اصلی اداره دولت آمریکا انتقاد کرد. اما آنچه به فکر بیشتری نیاز دارد، همزمانی اعلام کشف حمله سایبری امنیتی به آمریکا، با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات هسته‌ای ایران در فردو است، که در عمق و دل کوه بنا شده تا از حملات هوایی احتمالی در امان بماند.
 
دولت ترامپ مانند اسرائیل ایران را متهم به غنی سازی ۴.۵ درصدی می‌کند، که البته از نسبت ۲۰ درصدی که پیش از امضای توافق به آن رسیده بود، بسیار کمتر است. ایران اخیرا غنی سازی خود در دو نیروگاه نطنز و فردو را با استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته آغاز کرده، آنچه که اسرائیل را به سمت این ادعا سوق داد که تهران اورانیوم لازم برای تولید بمب اتمی را دارد.
 
در سایه همزمانی این اتفاقات، پیش بینی می‌شود که ترامپ پس از نابودی فرصتش برای تمدید ریاست جمهوری، مرتکب حماقتی علیه ایران شود، تا احساسات طرفداران خود در داخل آمریکا را تحریک کرده و به خیابان بکشاند، به این ترتیب سوژه داغی دارد تا بتواند در انتخابات سال ۲۰۲۴ از آن استفاده کرده و امنیت اسرائیل را هم تقویت کند.
 
در این میان برای ترامپ دشوار است که در آخرین روز‌های ریاست جمهوری اش آمریکا را وارد جنگی علیه یک قدرت منطقه‌ای نظیر ایران کند که قادر است پایگاه‌های نظامی آمریکا در غرب اسیا را هدف گرفته و زیان‌های شدیدی را متوجه اسرائیل کند، چنین تصمیمی دشوار است، اما محال نیست. یعنی نباید ارتکاب حماقتی از سوی ترامپ علیه ایران را بعید بدانیم، چرا که ایالات متحده فعلا خود را گرفتار رئیس جمهور احمق، سبکسر و نادانی می‌داند که به خروج از قواعد و اصول عادت دارد و از حرص شدید خود برای قدرت چشم پوشی نمی‌کند و هیچ مانع سیاسی و اخلاقی متعارفی نمی‌تواند در دنیای معاصر مانع از اقدامات غافلگیر کننده وی باشد.
+38
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    با توجه باینکه با اوردن( چند ناو هواپیما بر اتمی،وهواپیما بی ۵۲،صدها موشک کروز برای نفوذ در بتون نیروگاه اتمی فردو، زیر دریایی اتمی،وجود اسرائیل در منطقه)بمنطقه فقط برای ترساندن ج.ا نیست؟!؟چنانچه حمله نظامی بایران بکند ، روابط بایدن با ج.ا را هم در اینده دچار مشکل خواهد کرده،همه این اعمال در جهت حفظ امنیت اسرائیل قابل توجیه است
    1
    29
    ‌چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    انا بیطرف - فسا، ایران
    این دیگه داره ابروی امریکا را هم میبره --خدا نکنه هیچ کجا جنگی صورت بگیره. تو جنگ هیچ کس پیروز نمیشه و نتیجه فقط شکست هست برای هر 2 طرف--این ادم. منطق نداره و در اصل فقط یه عمامه و عبا کم داره تا بشه رییس حوزه قم
    26
    21
    ‌چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    ایران قدرت منطقه ای؟! چه دلش خوشه! خیال کرده شلیک به مردم خودش و انداختن هواپیمای مسافربری نشانه قدرته! راست میگید آفتابه تولید کنید.
    13
    43
    ‌چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    من یکی یادمه از ۲۰ سال پیش هر هفته میگفتن امروز حمله میکنن. امروز حمله میکنن. زمان بوش یادتون شاید نیاد. اما من یادمه هر هفته خبر حمله بود. اون موقعا اخبار یکم رسمیت داشت. بگیر ببند مثل امروز نبود. مثلا اکثر روزنامه های ایران شعبه های خارجی تو اروپا و امریکا هم داشتن. حالا فکرشو بکنین تو چنین وضعی هر هفته میگفتن امریکا حمله میکنه. اما تا الان حمله نکرده. امریکا اگه حمله کرد مطمئن باشین یه اتمی وسط تهران میزنه اول.
    7
    16
    ‌چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    کثافتکاری و خرابکاری میکنه قبل رفتنش ولی فکر نمیکنم بزارند به ایران مله کنه
    2
    16
    ‌چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    ترامپ مال این حسابات نیست با ایران بجنگه. ترامپ مثل بچه های لوس و ترسو فقط بزن و دررو بلده. ترامپ اگه غیرت داشت قاسم سلیمانی را در جنگ میکشت نه تو تاریکیه شب اونم از فاصله چند کیلومتری.
    24
    6
    ‌چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. بد تر از حامیان مستقیم ریش مقدس مثل همین مسافر خودمان. کسانی‌ هستند. که کوشش . سپاه را از آخوند جدا کنند. مثل این می‌‌ماند.که بگوهیم. SS آلمان ربطی‌ به هیتلر نداشت. بلکه سربازان شجاع وطن آلمان بودند.این همه جنایت از سپاه. همین آبان گذشته. رفتن با تانک سر بچه وکودک . قتل عام. اشتافن برگ. ژنرال آلمانی‌ .که کوشش با چند نفر دیگر. بر ضد هیتلر کودتا . و با از بین بردن هیتلر . آلمان را از ذلت نجات دهد.و سرش بر دار رفت. سردار شما .تنها هنرش بوسیدن نعلین آقا بود.روشی‌ که ترامپ برای سردار شما همان است. که سپاه و سردار شما. ۴۰ سال است. بر مردم ایران تحمیل کرده. با توجه به اینکه. سردار شما همان امکاناتی را داشت. که ترامپ داشت. بچه و زن و کودک ایرانی‌. در آبان ماه.فقط مشت خالی‌ خود. اینقدر از این ملیجک .آرش کمانگیر نکن. نبود. نه است. نه خواهد بود. در تاریخ آینده ایران
    1
    9
    ‌پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. سردار شما در عرض این ۴۰ سال گذشته.به اندازه کافی‌ فرصت داشت.در کنار ملت باشد. حتا اگر تیرباران می‌‌شد. مانند ژنرال آلمانی‌ اشتافن برگ. که هنگام تیر باران کردن. لبخند بر لب.و گفتن زنده باد. آلمان مقدس بدون هیتلر. ضمنا ژنرال آلمانی‌ هم یک چشم داشت. این یک چشمی کجا . یک چشمی ما کجا؟ هر که .که یک چشم داشته باشد و ژنرال. که یک چشمی آلمانی‌ نمی‌‌شود. مقایسه بوی جوی مولیان. و پهن شتر است.
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. اولا ممنون که مثل بعضی ها در این سایت فورا برچسپ مزدور و خائن را به من نزدی. دوما به نظر من هیتلر یک جنایتکار و نسل کش بود. هیتلر تمام وجودش کینه و نفرت از یهودیان بود. هیتلر کاری به حکومت یهودیان نداشت بلکه از ریشه و فرهنگ یهودیان نفرت داشت. انصافا من این کینه را هیچوقت در چشمان قاسم سلیمانی نمیدیدم. او کاری به یهودیها نداشت. کاری هم به افکار سلیمانی ندارم، فقط اینو میدونم که واقعا یک سرمایه نظامی برای ایران بود. مطمئنا اگه حکومت ایران هم عوض میشد اون جایگاهش را از دست نمیداد. چون شغلش سیاست نبود بلکه دفاع از خاک ایران بود. حالا حاکم این خاک میخواست شاه باشه یا خامنه ای. اون یک نابغه بود. ولی متاسفانه یک سری ایرانی به خاطر خودشیرینی در برابر غریبه ها اونو هیچ و پوچ میدونند. بزرگترین اشتباه سلیمانی این بود که پا به خاک عراق گذاشت. نجسترین خاک جهان هم همین عراقه چون همه فتنه ها از این خاک بلند میشه.
    2
    2
    ‌پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Pahbod666 - لندن، انگلستان
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. تو از کجا میدونی شغلش سیاست نبود و کینه ای نداشت؟ یک سپاهی بوده که فکر و هدف اولش صدور افکار و‌انقلاب شیعه به منطقه بوده کوچکترین نشونه ای که ازش ندیدیم ایران و وطن پرستی بود.خانواده و دخترش رو ندیدی که چه طرز فکری داره و رفته با توله های حزب الله لبنان عقد کرده؟ اینها اصلا به ایران اعتقادی ندارند،فقط امت اسلام (شیعه ) براشون مطرحه تمام تلاششون از بین بردن تعریف و فرهنگ ایران و جایگزین کردن فرهنگ اسلام شیعه بجاش هست.مصاحبه اش موجوده و در موقع تظاهرات عراق گفته ما تجربه جمع کردن این اعتراضات رو داریم نکنه بکش بکش های تظاهرات ایران رو یادت رفته.اینها خوب تونستن بعضیها رو احساساتی کنن و اینجور تبلیغ کنند که ایشون با بقیه حکومت فرق داشته و سرباز وطن بوده و..خوب فریبتون دادن.
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.