یکی از دلایل خودکشی کودکان؛ کتابهای درسی مملو از تصاویر خودکشی و اعدام

صداوسیما برای شبکه مخصوص کودکان کارتونی با تصاویر ‎ اعدام درملاعام می‌سازد و برای میلیون‌ها کودک ایرانی پخش می‌کند. کتاب‌های کودکان با نمایش تصاویر صحنه‌ی اعدام به راحتی مجوز می‌گیرد و پخش می‌شود. چرا آمار بالای ‎ خودکشی کودکان با روش حلق‌آویزی متعجب‌تان می‌کند؟ / توئیتر هدیه کیمایی

عقل بچه‌ی چهارسال‌ونیمه‌ی من بیشتر از مدیران صداوسیما می‌رسه. امروز از دستم در رفت و بچه نشسته بود جلوی شبکه‌ی پویا/نهال. یه کارتون ایرانی پخش می‌شد به نام پهلوانان. چندجای کارتون حرف "اعدام" شد. قلبم تو دهنم بود و تو اون لحظه‌ها هی با بچه حرف می‌زدم که حواسش پرت بشه و نشنوه..

‏آخرسر که دیدم داره جمعیتِ آماده‌ی دیدنِ صحنه‌ی سر بریدن و فرمان همایونی رو نشون می‌ده، ضربتی تلویزیون رو خاموش کردم. بچه یک ربع گریه کرد. به سختی متقاعدش کردم که مامان جون این کارتون برای من و شما خوب نیست. می‌گفت حتما خوبه برام وگرنه چرا پویا پخشش می‌کنه؟
+50
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا

    الان میخوان عکس تو این کتابها رو ربط بدن به آخوند و نظام آموزشی ایران?. یه چیزی میگید آدم خندش میگیره این همه موبایل دست بچه هاست بازی‌های خشن بازی می‌کنن یا تو اینترنت فیلم آدم کشی میبینن رو بچه‌ها اثر نداره؟
    77
    11
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    وقتی در زندان ها را میشکنید و مشتی دزد و قاتل را بر مسند حکومت مینشانید نتیجه همین میشود. وقتی فرخ رو پارسا را اعدام میکنند و شما لال میشوید، اصغر قاتل وزیر آموزش و پرورش میشود و کتابها پر از صحنه اعدام. لیاقت شما سپاه دانش نبود، مُرده خورها بودند، نوش جان.
    10
    53
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    اینها همه حکایت از احوالات ناخوش خدای اسلام داره
    4
    12
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    megaman - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. ..... هر بازی و فیلم گروه سنی داره پدر مادر دانا به اندازه سن میگیره هر چیزیرو اما این حکومت مردم نادان بار اورده سن پایین رسیدگی نشه بهش میره دنبال خشونت و غیره . کتاب مدرسه ای هر بچه باهاش سر کار داره
    3
    11
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    asal30 - بندرعباس، ایران
    زمان ما دهه 60 ایی ها این چیزا تو کتاب های درسی مون نبود و تو اون شهر کوچکی که زندگی کردم اعدام ندیدم البته بوده ولی تو شهرمون که خیلی کوچک بود نبود ...حالا جالبه با اینکه اینجور چیزا از نزدیک ندیده بودیم ولی تو فیلم و سریال های ایرانی یا عربی همش با شمشیر داشتن سر قطع میکردند بچه بودم باور میکردم واقعیه قایم میشدم پشت پدرم . و برادرم نمیدونم چی دیده بود که می اومد ملخ دار میزد یعنی زیاد درباره اعدام شنیده بود میخواست امتحان کنه چطوریه ..فرض کن برادر من ندیده بود از جو حاکم شنیده بود و فیلمها ..این نسل جدید که اینجور کتابها رو دارند همه یا قاتل میشن یا خودکشی میکنند یا اینجور میخوان بهشون القا کنند که اگر کشتیم اعتراض نکنید از همین الان میخوان نسل جدید رو جوری بار بیارن که حق اعتراض نداشته باشند . لعنت به خمینی و خامنه ایی و همه جلادها و دیکتاتورهای دنیا.
    4
    7
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    این کتاب به اصطلاح برای آموزش هستند یا پرورش نسل جدید ادمکش و تروریست. بیچاره داعش اسمش بد در رفته!این مملکتی است که موجودی خیالی با پدری مجحول به اسم مهدی نامیده میشه که عدل علی یعنی شمشیر و گردن زدن قانون اساسی اونو تشکیل میده. مملکت مردار پرستان دزد و دروغگو. واقعا حق ملت بهتر از اینهاست(یادتون به بچه ها یاد داده بودند بگن شاه به ما کتک داد، خمینی به ما پفک داد)؟ اگر اینطوره ،پس چرا سال ۱۳۵۷گله وار دنبال اونن سیک زاده ملعون راه افتادند و چرا ۶۸،۲ درصد به حکومت مردار پرستی و ولی وقیه رای دادند و به تمام دنیا اعلام کردند که گوسفندند و به ولی وقیه نیاز دارند!
    6
    7
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    انتهای رذالت است اگر این موضوع را رد کرد نشد و یا حداقل سهمی براش قائل نشد
    1
    7
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. قاتل آن رضا پهلوی است که به برادر خودش هم رحم نکرد.یکنفر این پرونده را درآمریکا پیگیری کند تا رضاقاتل به زندان بیفتد.
    18
    2
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - آمستردام، هلند
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. وقتی تو کتابهای درسی چیزی درج می‌شه ، یعنی رسمیت پیدا میکنه. یک بچه از هیچ کس و هیچ چیز به اندازه معلمش تبعیت نمیکنه. وقتی یک معلم به جای صلح و دوستی مجبور می‌شه از اعدام و نفرت حرف بزنه و درس بده ، مطمئنا بعدش فاجعه تو جامعه رخ میده
    3
    12
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
    یه خواهش از دوستان، جواب هر کی رو خواستید بدید الا این یارو دربدر رو.
    3
    4
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::مسافران - آنکارا، ترکیه::]. من سوال شما را با شاهزاده در میان گذاشتم و ایشان فرمودند که چند دیوانه روانی دیگر هم قبلا این اتهام را مطرح کرده بودند. پیشنهاد کردند شما را تشویق کنم که خود را در آسایشگاه بستری نمایید.
    4
    13
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. نه عزیز، عکس تو این کتابها را باید ربط بدن به نظام آموزشی در کشور همسایه! .
    8
    9
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. شما خودت که بچه بودی آخوندها چه چیزی در دستت میگذاشتند که امروز به این صورت از آنها دفاع میکنی؟.
    5
    13
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.