کارگر افغان گاوداری عامل قتل عام خانواده تویسرکانی

کارگر افغانستانی که 5 عضو یک خانواده تویسرکانی را به قتل رسانده بود در حالی دستگیر شد که تلاش برای دستگیری همدست وی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ماجرای ناپدید شدن اعضای این خانواده روز چهارشنبه در تماس با پلیس فاش شد. پسر بزرگ خانواده که متأهل بوده و به شیراز سفر کرده بود، صبح 25 آذر با خواهرش فرزانه صحبت کرد و وی گفت که همراه پدر و مادر و دو برادرش به گاوداری‌شان که در حوالی روستای مرادآباد تویسرکان بود، رفته‌اند. اما ساعتی بعد وقتی محمد دوباره با خواهرش تماس گرفت او دیگر جواب نداد. این تماس‌های بی‌پاسخ با اعضای خانواده تا غروب ادامه پیدا کرد و وی که نگران خانواده‌اش شده بود این بار با پسرعموی پدرش و خاله خود تماس گرفت و از آنها خواست تا به گاوداری بروند و از خانواده‌اش خبری بگیرند.
رد خون در گاوداری
حوالی غروب بود که پسرخاله‌اش با وی تماس گرفت و ماجرای هولناکی را برایش افشا کرد. ماجرای یک قتل عام فجیع و خانوادگی.

مرد جوان که برای بررسی ماجرا به گاوداری رفته بود با مشاهده خودروی این خانواده مطمئن شد که آنها آنجا بوده‌اند اما هرچه آنها را صدا کرد جوابی نشنید تا اینکه با ورود به گاوداری و مشاهده آثار خون روی زمین و در و دیوار وحشت زده با پلیس تماس گرفت. دقایقی بعد مأموران پلیس در جست و جوی مزرعه و گاوداری نخست با جسد خونین فرزانه 30 ساله در چند متری مزرعه رو‌به‌رو شدند و دقایقی بعد نیز جسد علیرضا، پدر خانواده کشف شد. این در حالی بود که از مادر و دو پسرش خبری نبود.

با حضور تیم جنایی در محل حادثه و جست و جوی نقطه به نقطه محل، مأموران به چاهی عمیق و متروکه رسیدند که احتمال می‌رفت اجساد سه عضو دیگر خانواده در آن باشد. بدین ترتیب با حضور امدادگران آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر عملیات برای بررسی این موضوع آغاز شد و سرانجام دو روز پس از کشف اجساد پدر و دختر، مأموران موفق شدند اجساد مادر خانواده و دو پسرش را نیز از عمق چاه 70 متری بیرون بکشند.
فرار کارگران گاوداری
در حالی که خبر این قتل عام خانوادگی به بازپرس جنایی اعلام شده بود دستور تحقیق از همسایه‌های گاوداری صادر شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد دو کارگر افغانستانی برای این خانواده کار می‌کردند اما با توجه به اینکه ردی از آنها به دست نیامد، این فرضیه مطرح شد که جنایت از سوی آنها رخ داده باشد. بنابراین دستور شناسایی و دستگیری این دو کارگر صادر شد.
دستگیری قاتل
در حالی که شناسایی آنها به دلیل نداشتن مدارک هویتی و مجوز اقامت در کشور کار سختی بود اما کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان سرانجام موفق شدند شامگاه جمعه یکی از این افراد را در یکی از استان‌های کشور دستگیر کنند. وی بلافاصله پس از دستگیری به قتل اعضای خانواده محمد ظاهری با همدستی هم ولایتی‌اش اعتراف کرد.

بدین‌ترتیب تلاش برای دستگیری همدست وی ادامه داشته و متهم اصلی نیز برای کشف انگیزه‌اش از این جنایت به پلیس تویسرکان تحویل داده شد.
اظهارات تنها بازمانده خانواده
محمد پسر بزرگ خانواده که از شنیدن خبر قتل عام خانواده‌اش به دست کارگر افغانستانی شوکه شده بود، گفت: نمی‌دانم انگیزه وی از این جنایت چه بوده است. پدر و مادر من همیشه با او رفتار خوبی داشتند. پدرم معلم بازنشسته بود و بیشتر وقتش را به باغداری و گاوداری اختصاص داده بود. هنوز اعترافات متهم را نشنیده‌ام اما خیلی دلم می‌خواهد بدانم چرا دست به این جنایت زده است.
محمد تنها بازمانده از قتل عام وحشیانه گفت
رکنا: تنها بازمانده خانواده تویسرکانی جزئیات ماجرای قتل خانواده اش را برای رکنا تشریح کرد.راز جسد گمشده آخرین عضو خانواده چیست؟چه کسی جسد پدر خانواده را دفن کرده بود؟
 
کلمه ها تکه تکه از دهانش بیرون می آید. انگار وسط جمله حرفش را گم می کند.خبری تکان دهنده به گوشش رسیده است که تاب آوردن آن برایش سخت است:«خانواده تویسرکانی قتل عام شدند.»
 
و این خانواده که حالا نامشان سر زبان ها افتاده است، خانواده محمد بودند. اجساد خانواده اش را یکی یکی پیدا کردند و محمد در گاوداری ای که روزی صدای قهقهه خانواده اش در آن می پیچید،در میان عزای عزیزانش سرگردان است که برای کدامشان سوگواری کند؟
 
صبح روز حادثه وقتی برای آخرین بار صدای خواهرش در گوش او پیچید فکرش را هم نمی کرد این آخرین باری باشد که طعم شیرین حال و احوال با خانواده اش زیر زبانش مزه کند.
خانواده تویسرکانی در آخرین تماس خود چه گفتند؟
تلفن را برمی دارد و بعد از چندین تماس بالاخره آماده صحبت کردن است.هر بار با او تماس می گرفتم می گفت بالا سر همان چاهی است که اجساد دو نفر از اعضای خانواده اش در آن پیدا شد و حالا در اضطراب پیدا کردن جسد برادرش،توان حرف زدن نداشت.اما بالاخره دقایقی با ما گفتگو می کند.
 
موقع حادثه کجا بودید؟
من شغلم آزاد است و موقع حادثه شیراز بودم.در میان خواهر و برادرهایم فقط من متاهل هستم و فرزند ارشد خانواده هستم.
 
پدرتان چند سال بود که گاوداری داشت؟
پدرم معلم بازنشسته بود.اما از همان زمان که به عنوان معلم خدمت می کرد، مجتمع گاوداری و کشاورزی هم داشت.
 
چطور متوجه به قتل رسیدن خانواده تان شدید؟
من ارتباط خیلی نزدیکی با خانواده ام داشتم و هر روز چندین بار با آنها تماس تلفنی می گرفتم.چون نوع کار و فعالیتمان هم با هم مرتبط بود و همین باعث می شد که نیازم به تماس و ارتباط با هم بیشتر شود. صبح روز حادثه با خواهرم تلفنی حرف زدم.قرار شد یک ساعت دیگر دوباره با من تماس بگیرد اما خبری نشد.چندین بار به او زنگ زدم.اما ارتباطم با خانواده ام قطع شده بود و خواهرم دیگر با من تماس نگرفت.خیلی نگران شده بودم.24 ساعت تحمل کردم و بالاخره با دوستانی که در روستا داشتم تماس گرفتم و از آنها خواستم به مجموعه گاوداری سر بزنند و از خانواده ام سراغی بگیرند.
 
دوستانتان در گاوداری چه دیدند؟
چیزی ندیدند.فقط ماشین های خانواده ام را دیده بودند.می گفتند پرشیا و وانت نیسان در محوطه بود اما هیچ کس در گاوداری نیست.خیلی تعجب کرده بودم.سابقه نداشت گاوداری را رها کنند و خالی بماند.خبری از کارگران هم نبود و همین نگرانی و تعجب من را بیشتر می کرد.
 
چه کسی اجساد را دید؟
با خاله ام و پسرعموی پدرم تماس گرفتم و از آنها خواستم به گاوداری بروند تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.بعد از دوساعت با من تماس گرفتند و گفتند پسرخاله ام جسد خواهرم را پیدا کرده است.
 
جسد پدرتان کجا پیدا شد؟
کمی با فاصله از خواهرم دفن شده بود.
 
اعضای خانواده تان چطور به قتل رسیده بودند؟
نمی دانم چطور به قتل رسیده بودند.هنوز مشخص نیست و منتظرم نظریه پزشکی قانونی بیاید.
 
باغ شما با شهر چقدر فاصله دارد؟
با تویسرکان 23 کیلومتر فاصله دارد.
قاتل خانواده تویسرکانی کارگر خانه زاد آنها بود
محمد مظاهری در مورد قاتل خانواده اش می گوید:«کارگری که به اتهام قتل خانواده ام دستگیر شده است،چند سال است که کارگر ماست.مادرم خیلی به او محبت می کرد.خیلی وقت ها زمانی که مهمان داشتیم،اول غذای این کارگر تبعه افغان را می داد.پدر و مادرم خیلی وقت ها بیشتر از اعضای خانواده به فکر کارگران بودند.»
 
او در مورد انگیزه این کارگر افغان از قتل می گوید:«نمی دانم انگیزه او از قتل خانواده ام چه بوده است.منتظرم تحت بازجویی های تکمیلی قرار بگیرد تا ماجرا مشخص شود.»
+25
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    همیشه افاغنه داعشی در ایران مرتکب جنایت‌های هولناک شدن... متاسفانه خوب را از نمیشه تشخیص داد... بهتره مرزها کلا بسته باشن و فقط با مجوز بگذارند به ایران بیان.. تمام کشورهای دور ایران حسادت و نفرت داره خفه شون میکنه..
    2
    12
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    این خبر را من چند روز قبل در رکنا نیوز خواندم و جدا متاثر شدم و هر بار که فکر کردم این افراد بی شرف بی احساس چگونه این زن و بچه را در ان چاه عمیق انداختند و ان بیچاره چه مصیبتی را تحمل کردند تا به ته چاه برسند واقعا اعصاب انسان با یاد اوری ان حراب میشود . از طرفی معمولا افغانها پول و سایر امکانات خود را در اختیار صاحب کار قرار میدهند تا برای انها محافظت کنند و در پایان انرا میگیرند که بولایت بر گردند .اما صاحب کار ها از نداشتن اجازه کار انها بهره برداری غیر مشروع میکنند و از دادن پول انها طفره میروند و احتمالا اینگونه بی معرفتی های ما مردم سبب ساز اینگونه جنایات میگردد.البته این یک مطلبی است که من فکر میکنم و الا ماجرا شاید مطلب دیگری باشد
    2
    8
    دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    امروز یعنی سه شنبه در همین سایت رکنا نیوز خواندم که قاتلین افغانی دلیل این جنایت و کشتار خودشان را بخاطر طلبی که ماهها برای این اقای معلم کار کرده اند و این بزرگوار نامرد از پرداخت دستمزد انها امتناع میکرده و انها هم اقدام باین جنایت کرده اند ..قتل کشتار و جنایت امری است که در همه جای دنیا تقبیح شده است .ولی اقای کار فرمای بی عاطفه : ایا این درست و منطقی است که این بندگان گرفتار طالبان که بتو جانور پناه اورده و در گاو داری تو زحمت میکشند و ترا به نان و نوایی میرسانند اما تو بی رحم حساب و کتاب انها را پرداخت نکنی. اخر مرد نا حسابی معلم: این چه طرز تفکر احمقانه ای هست که تو و افراد مشابه تو دارند. اخر بی عاطفه این بدبخت ها از زن و بچه ودیار خود فرار کرده تا با کار کردن چند تومانی برای ان بدبخت های چشم انتظار افغانی ببرند اما تو نا مرد بزن و بچه خودت فکر میکنی ولی بزن و بچه های ان بدبخت ها فکری نمیکنی. کشتن تو و زن و بچه تو عادلانه نیست ولی تو معلم بی اخلاق عامل این جنایت هستی. بی معرفت نا مرد
    2
    1
    ‌سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.