چرا گوش‌هایتان زنگ می‌زند؟

دویچه وله :زنگ زدن گوش‌ها تحت عنوان وزوز گوش، می‌تواند بزرگسالان جوان یا پیر را تحت تأثیر قرار دهد و همچنین دائمی یا متناوب و بسیار آزاردهنده باشد.

به گزارش مجله کانادایی Best Health Mag علاوه بر عواملی مانند کار با تجهیزات پر سر و صدا، شنیدن موسیقی با صدای بلند و یا تجمع موم در گوش، دلایل کمتر شناخته شده‌ای نیز برای وزوز گوش مطرح است: وزوز گوش یکی از علائم ضربه مغزی است، به خصوص اگر فقط در یک گوش حس شود. علائم دیگر ضربه مغزی شامل سرگیجه، حالت تهوع و سردرد است.به کانال اینستاگرام دویچه وله فارسی بپیوندید

انواع مختلفی از داروها به خصوص در دوزهای بالا باعث وزوز گوش می‌شوند. این داروها شامل آنتی‌بیوتیک‌های خاص از قبیل آزیترومایسین و کلاریترومایسین، ضد‌افسردگی‌ها و حتی مصرف بیش از حد آسپرین است. خوشبختانه با قطع مصرف این داروها، وزوز گوش از بین می‌رود.

اختلال ارثی به نام اتوسکلروز باعث رشد غیرطبیعی استخوان گوش میانی گشته و می‌تواند منجر به کاهش شنوایی و وزوز گوش شود. این عارضه از اواسط ۳۰ سالگی شروع می‌شود اما خوشبختانه با جراحی قابل درمان است. اگر می‌دانید که سابقه خانوادگی اتوسکلروز دارید، می‌توانید زودهنگام آن را برطرف کنید.

صدای زنگ در گوش می‌تواند نشانه‌ای از فشار غیر طبیعی مایع در گوش داخلی (بیماری منیر)، تومور غیر سرطانی (نوروم آکوستیک)، فشار خون بالا، دیابت یا حتی آلرژی نیز باشد.

در نهایت، استرس می‌تواند تشدید‌کننده وزوز گوش باشد. کافئین نیز تأثیر مشابهی دارد. در بسیاری موارد برای وزوز گوش هیچ درمانی وجود ندارد. با این حال برخی پزشکان مصرف نیاسین (ویتامین ب ۳) را برای کاهش وزوز توصیه می‌کنند.

برخی راهکارهای خانگی نیز برای کاهش این عارضه موثرند، از جمله کاهش یا اجتناب از مصرف کافئین، کاهش مصرف نمک، اجتناب از سیگار. برخی از افراد مبتلا، دارای کمبود عنصر روی هستند بنابراین با مصرف مکمل روی تحت نظر پزشک بهبود می‌یابند.
+4
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.