واکنش‌ها به کشته شدن یک زن در کابل به دلیل به دنیا آوردن دختر

العربیه: خبری کشته شدن یک زن در کابل افغانستان به دلیل به دنیا آوردن یک دختر، با واکنش‌های شدید روبه‌رو شده است.
 
وزارت امور داخله افغانستان جمعه 18 دسامبر اعلام کرد، یک مرد در کابل همسرش را به دلیل به دنیا آوردن یک دختر کشت.
 
طارق آرین سخنگوی این وزارت در توییتی نوشت: «مردی در کابل همسرش را به دلیل ولادت دختر، کشت. این عملکرد اوج جهالت و نادانی است. نیاز است تا به‌منظور افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها از طریق نهادهای مربوطه تلاش مضاعف صورت گیرد».
 
پس از آن این خبر با واکنش‌های شدید روبه‌رو شد. انارکلی هنریار عضو مجلس نمایندگان افغانستان در توییتی نوشت: «اوج جهالت، آگاهی مسله مهم است باید از طرف نهادهای مربوطه صورت گیرد و مجازات فرد متذکره می‌تواند پند به دیگران باشد».
 
عارف رحمانی عضو دیگر مجلس نمایندگان افغانستان در توییتی در واکنش به این رویداد، این عمل را «حیوانیت و جهل محض!» خواند.
 
محمد حسین حمید کاربر افغان نوشت: «این نشان می‌دهد که جامعه ما هنوز خیلی به اصلاحات ضرورت دارد تا همه بدانند که زن و مرد مکمل همدیگر اند. و مهمتر از آن هموار کردن بستر مناسب شغلی برای خانم‌ها است چرا که متأسفانه بسیاری مردهای افغانستان فکر می‌کنند که اولاد دختر تاوان است و آخرش هم مال مردم! از نظر من دختر خودش باعث خوشبختی خانواده و وجودش باعث خیر و برکت در خانواده است».
 
شایان ذکر است که کمیسیون مستقل حقوق‌بشر افغانستان و نهادهای مدافع حقوق زنان همواره از افزایش خشونت علیه زنان در این کشور شدیداً ابراز نگرانی کرده اند. کمیسیون مستقل حقوق‌بشر افغانستان به تاریخ 26 نوامبر 2020 اعلام کرد، طی 10 ماه سال جاری 3477 مورد خشونت علیه زنان در این کشور توسط این کمیسیون ثبت شده است.
+30
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۳
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    دوستان عزیز خوش دارم به افاغنه بچشم بد نگاه نکنید. اینها از جماعت عمری افغانستان میباشند. در بین شیعیان، فرزندان دختر همانند پسران کاکل زری عزیز هستند.
    48
    16
    شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Jeghjeghe - کپنهاک، دانمارک

    زبان آدم قاصر از گفتنه و دست آدم نای نوشتن نداره, دین اسلام یعنی جهت و نادانی!!!!!!
    4
    44
    شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    [::یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک::]. اینقدر فحش به عمری نده.اینجور پیش رود. از راه میان بور .شما را مستقیم به جهنم می‌‌فرستند. اخر شما چه مسلمانی هستی‌. که فک و فامیل خود را نمی‌‌شناسی‌.اخر نادان. مگر خواهر شمر .ام ال بنین معروف. زن حضرت علی‌ ما نبود. و مادر حضرت عباس. چقدر شمر به عباس. گفت. اینقدر طرف این قبلیه قریش .نگیر. دوران خلافت این‌ها تمام شده و از رده خارج. به حرف داهی جان شمر گوش بده. بیا طرف خودم. خوب عباس گوش نداد. نتیجه را دیدیم. اون امام دوم که اصلا کار نداشت. گفت به یزید. بزنین توی سر همدیگر. یزید جان دختر بده. مگر دختر یزید .زن امام حسن نبود. اینقدر هم فحش .به ابوسفیان. عمر. عثمان نده. هی‌ نگو آنجا ابوسفیان را عقرب گزید. همه این بچه‌ها حـ... هستند. عزیز این ۳ نفر پدر خانم رسول بودند. یعنی‌ زبانم لال، حضرت، حرمسرا حـ... باز کرده بود؟شما و مسافر .اگر فحش. به خودتان. که ۱۵۰۰ سال است. دنبال "ک..." چون تا عرب افتاده. که جنگ و دعوا با هم. چه کسی‌ خلیفه باشد،پای سکس که وسط می‌‌آمد. هیچ مشکلی به پاس دادن .خواهر. مادر .زن .به همدیگر نداشتند.
    2
    25
    شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران

    من انقدر از اینکه تنها فرزندم ، دخترشده خوشحالم که همیشه خدای بزرگ رو شکر می کنم. حتی دوست دارم همه پسرشون شه و فرزند دختر برای من باشه!!
    1
    21
    شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. اخیراً برخی از جاهلان مغرض، شمر بن ذی الجوشن قاتل حضرت اباعبد الله الحسین ع را برادر حضرت ام‌البنین، همسر دوم حضرت امیرالمؤمنین و مادر حضرت اباالفضل العباس س دانسته‌اند. قصد ایشان از این دروغ پراکنی‌ها، خانوادگی جلوه دادن قیام بزرگ آن حضرت بوده است.اما منشأ این افتراء کلماتی است که تاریخ نگاران از قول شمر بن ذی الجوشن در شب عاشوراء نقل می‌کنند. در آن شب، شمر همراه امان نامه‌ای به نزدیک خیمه حضرت اباالفضل العباس آمد و ایشان را با این عبارت صدا زد:«ای فرزند خواهر من! شما را امان دادم؛ خود را به کشتن ندهید و چنگ بر طاعت امیرمومنان یزید بزنید». اگر شمر بن ذی الجوشن، دایی عباس بن علی بوده باشد، باید شمر را برادر أم البنین بدانیم و حال آنکه اینگونه نیست. پدر أم البنین، حزام بن خالدربیعة و پدر شمر، جوشن بن شرحبیل بن الأعور بوده است. درست است که شمر بن ذی الجوشن و أم البنین هر دو از قبیله بنی کﻠﺎب هستند، اما هرگز برادر و خواهر نبودهﺍند.
    18
    1
    شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kamilo - مونترآل، کانادا
    دختر یا پسر بودن نوزاد فقط و فقط مربوط به شوهر است .
    8
    9
    شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kamilo - مونترآل، کانادا
    دختر یا پسر بودن نوزاد فقط و فقط مربوط به شوهر است .
    8
    10
    شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان
    تمام ادیان در قرن۲۱ دیجیتالی جائی ندارد ، این نوع اندیشه وحشیگری ها از نبودن سواد و اعتقادات دینی است که همیشه توسط روحانیون آموخته می‌شود.
    1
    6
    شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان
    [::یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک::]. مطمئن هستم که شما همیشه در مراسم” عمر کوشون “که در خیلی مناطق مرکزی ایران بویژه اصفهان طرفدار دارد در صف اول قرار دارید . دین جهالت می آورد .
    1
    13
    شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    [::Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان::]. شک نداشته باش. من هم یک ابولولو هستم.
    3
    2
    یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.