اعدام روح‌الله زم و پرسشی از دفتر آیت‌الله سیستانی!

سایت زیتون : علی کشتگر : اعدام روح‌الله زم قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی از موضع ضعف و ورشکستگی اخلاقی و سیاسی است.
 
روح‌الله زم فرزند یک خانواده مذهبی طرفدار جمهوری اسلامی بود که به‌خاطر عشق به خمینی، فرزندشان را که تولدش مصادف با روی کار آمدن جمهوری اسلامی بود، روح الله نام گذاشتند.
 
رویگردانی روح‌الله از حکومت، نماد این حقیقت است که جمهوری اسلامی حتی در همراه کردن جوانان پرورش‌یافته در خانواده های طرفدار رژیم نیز ناکام مانده است. این که صدا وسیمای جمهوری اسلامی در معرفی او نام «نیما» را برای وی برگزید بسیار معنادار است.
 
روح‌الله زم، مدتی پس از خروج از ایران با تاسیس آمدنیوز که اخبار و گزارش های جعلی و واقعی را درهم می‌آمیخت و در برخی موارد از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی رقیب در جمهوری اسلامی تغذیه خبری می‌شد، معروف شد.
 
مهم‌ترین گزارش‌های واقعی آمدنیوز افشای فسادهای مالی صادق لاریجانی و حساب‌های بانکی وی و دیگری مساله کودک‌آزاری قاری قرآن وابسته به بیت رهبری، سعید طوسی، بود.
 
روح‌الله زم نماد سرگردانی، عصیان‌زدگی و خستگی نسل‌های پرورش‌یافته در جمهوری اسلامی بود. او برخلاف ادعای رژیم، جاسوس نبود و اساسا در این زمینه کاری از یک جوان ایرانی پناهنده‌شده به فرانسه ساخته نیست. او صرفا یک روزنامه‌نگار جنجالی و غیرمتعهد به اصالت خبر بود.
 
اطلاعات سپاه از طریق افراد نفوذی خود در عراق توانست با استفاده از پوشش بیت آیت‌الله سیستانی به وی بباوراند که سیستانی می‌خواهد برای کمک به آمدنیوز با وی ملاقات کند.
 
چهارده ماه پیش او را با این ترفند به عراق کشاندند و در آنجا اسیر کردند. دفتر آیت الله سیستانی با وجود نقش غیرمستقیم در کشاندن او به عراق، در این باره هیچ اعتراضی به اطلاعات سپاه نکرد و هیچ اقدامی هم برای نجات روح الله زم انجام نداد. امروز باید از آن دفتر و شخص آیت‌الله سیستانی پرسید که چرا در این مسأله هیچ اقدامی از سوی ایشان صورت نگرفت؟
 
محاکمه روح‌الله زم در پشت درهای بسته، آن‌هم پس از شکنجه و وادارکردن او به اعترافات اجباری و سرانجام صدور حکم اعدام وی توسط قاضی صلواتی که تا کنون بیش از صد حکم اعدام صادر کرده و تایید سریع آن توسط دیوان عالی قضایی، نشان داد که «سند امنیت قضایی» منتشر شده توسط رئیس قوه قضائیه تا چه حد بی اعتبار و قلابی است.
 
دستگاه بیدادگر جمهوری اسلامی روح‌الله زم را از مسبٌبین اعتراضات دی‌ماه در ایران معرفی می‌کند که گویا اگر او و آمدنیوز در کار نبودند چنین اعتراضاتی اتفاق نمی‌افتاد. در رد این ادعا باید پرسید که اگر او می‌توانست چنین نقشی در اعتراضات مردم ایفا کند چرا در آبان‌ماه که او در زندان سپاه بود دامنه اعتراضات مردم بسیار بزرگتر از قبل بوده به طوری که رهبر جمهوری اسلامی برای مهار آن اعتراضات -که می‌رفت به یک قیام عمومی تبدیل شود- فرمان کشتار معترضان صادر کرد و به روایتی ۱۵۰۰ معترض کشته شد و نزدیک به ده‌هزار دستگیر شدند. و پرسش دیگر آنکه مگر پاسخ دامن‌زدن به اعتراض، اعدام است؟
 
دستگیری، شکنجه و نهایتا اعدام روح‌الله زم درعین حال شاید برای همه ما گویای این حقیقت تلخ باشد که هنوز در مساله دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی و محکوم‌کردن اعدام، نگاهی تبعیض‌آمیز داریم. چرا که چه در دوران اسارت وی و چه امروز که او به دست جمهوری اسلامی اعدام شده ما شاهد واکنشی گسترده از جانب صدها کنشگری که در موارد دیگر با انتشار بیانیه ها و مقالات به میدان می‌ایند نبوده و نیستیم. شاید هم علت این کم‌توجهی آن باشد که به قول هوشنگ گلشیری آن قدر مصیبت بر سرمان آوار شده که نمی‌دانیم به کدام‌یک توجه کنیم.
+101
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه

    تا زمانیکه به این امامزاده ها دخیل میبندید، امیدى به رهایى نیست. آبشخور همه این پارازیتها یکى است و آنهم دین است.
    6
    100
    یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان

    مقصر اصلیه اعدام روح الله زم هیچکس نبود به غیر از شخص روح الله زم خودش! چون هم از نظر امنیتی خیلی شلخته بوده و اجازه داده هر کس و ناکسی بهش نزدیک بشه، و هم از نظر تفکری خیلی آدم ساده لوحی بوده که راحت به عراق رفته. سیستانی در تمام دنیا نماینده داره و حتما میتونسته از طریق نمایندگانش باهاش ارتباط برقرار کنه. من هنوز باور نمیکنم که اعدام شده باشه ولی اگر اعدام هم شده خدا رحمتش کنه. حقش نبود اعدام بشه. آدم ساده ای بود.
    10
    30
    یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فضول بک - سوئد، سوئد

    ۲-اخوند خامنه ای جلاد می خواهد ترس و وحشت در جامعه ایجاد کند ولی نمی داند ان طرف سکه وحشت مقاومت و مبارزه است. این عمل ضد بشری بار دیگر نشان داد که رژیم پایان خود را هم با خشونت تمام خواهد کرد . اقای روالله زم (هرعقایدی که داشت) با فدای جان خود نشان داد به انچه می گفت پایبند است و قتل اوباعث افشای رسوایی و شرمساری کسانی است که خواسته یا ناخواسه به تور حکومت فاشیست اسلامی افتادنند و هر کسی که از خودشان نیست را از رژیم می دانند . انها غیر از سکوت شرم امروز چه دلیلی بر کار خود دارند . ای آزاد خواهان در راه میهن اختلافات را کنار بگذارید و فکر چاره کنید. ‏چون جمهوری اسلامی (بگفته زنده یاد نوید افکاری)۸۲ میلیون طناب دار تهیه کرده و دنبال گردن آزاده خواهان میگردد. من به خانواده گرامی روح الله زم و تمام خانواده ازادی خواهد با هر مرامی که دارند تسلیت میگویم . با سپاس
    5
    28
    یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فضول بک - سوئد، سوئد
    دوستان گرامی درود به شما. ۱- و شرم و ننگ ابدی به این جنایتکاران اهریمنی حکومت فاشیستی اسلامی . اخوند خامنه ای بار اول و اخر نیست که انسانهای بیگناه را می رباید به افکار مردم ایران و دنیا دهن کجی می کند و انها را به قتل می رساند. اعدام ترم قضایی است که در فرایند دادگاه عادل و آزاد صادر میشود. آدم ربایی و شکنجه و قتل أقای زم را نمی توان اعدام خواند٫ایشان به قتل رسانده شدند. حتی اردوغان اینگونه بی رحمی را با بانیان‌گذار و رهبر گروه مسلح مخالف پ ک ک اقای عبدالله اوجالان نکرد ( ایشان از زمان دستگیری‌اش در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ تاکنون در ترکیه در زندان به سر می‌برد). حال باید از دولت های اتحادیه اروپا و همه حامیان جمهوری اسلامی وکسانیکه می بینند ولی سکوت میکنند پرسید تا کی از این اهریمن جنایتکاران فاشیست پشتیبانی خواهید کرد. حکومت فاشیستی اسلامی کشور و مردم عزیز ایران را با خشونت ذاتی خود از روز نخست سرکوب کرده است . سیاست النصر بالرعب (پیروزی با حاکم کردن وحشت﴾ پایه اصلی رژیم ۴۲ سال با موفقیت کارکرده است
    4
    22
    یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    من سیستانی را مردی عاقل فکر میکردم اما با این عمل وحشیانه سیستانی هم از طویله رهبری است این مردک کوچکترین ارزشی برایم ندارد
    6
    40
    یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    lehrte - هانوفر، آلمان

    اخوندا همشون سر ته یه کرباسن....حالا چه سیستانی باشه یا خاتمی همشون مفتخورن
    4
    101
    یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    من نمیدونم این گوسفندها که می خوام از خواب بیدار شم یه پیر سگ باید براشون تصمیم بگیرید کجا تونو ن تو را با آب بشویید
    3
    26
    یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    مثل اینه که آدم از دست کفتار به لاشخور پناه ببره
    3
    37
    یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    تمام آخوندها از یک جنس هستند و ممکن است گوشت همدیگر را بخورند ولی استخوان همدیگر را دور نمیریزند چون همگی معتکف دکان مفتخوری اسلام هستند و هیچ دکانداری محل کسب خودش را آتش نمیزند. تا وقتی این ملت نگاهش به اسلام و امام حسین و اینگونه مزخرفات هست محال ببینید که وضع فرهنگی و اجتماعی اش بهبود بیابد
    1
    11
    دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    golden remix - استکهلم، سوئد
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. آیا تا حالا سایت یا هر زهرمار اجتماعی را صاحب شده ای که طرفدار و یا تعقیب کننده قابل توجهی داشته باشی ؟ هر وقت صاحب شدی ان موقع درک خواهی کرد روح الله زم را. چرا که از این جا و آنجا باهات برای همکاری تماس خواهند گرفت از اسپم گرفته تا برند های معتبر !
    3
    3
    دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    [::golden remix - استکهلم، سوئد::]. این همه خبرنگار و سیاستمدار و رئیس جمهور، زهرمار اجتماعی دارند، پس چرا اینقدر هالومنشانه گیر نمیافتند؟ دورورش پر بوده از آدمهایی مثل شما دیگه. ادمیناشو ببین که صحبت میکنند انگار تازه همه از تیمارستان آزاد شدند.
    4
    8
    دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    golden remix - استکهلم، سوئد
    [::Aryanboy - فرانکفورت، آلمان::]. همه هالو هستند وفقط تو باهوش و نابغه هستی؟ از کجات در آوردی که هالومنشانه گیر افتاده ؟ هر کسی که حکومت ایران کشته و سر بزیر کرده بدان که خطر جدی برای حکومت بوده، مگه بختیار را تو فرانسه به قتل نرساندند ؟ این همه گروگان که گرفتند چی؟ که اکثرشون پروفسور بودند و به دعوت دانشگاه های به اصطلاح معتبر به ایران دعوت شده بودند! صحبت ریس جمهور کردی دیدی که این حکومت سر اوباما هم کلاه گذشت لابد ان هم هالوبود با اطرافیان هالوتر ازتو !؟
    1
    3
    دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.