بازرسان مواد غذایی آلمان فروش یک نوع کلوچه ایرانی را متوقف کردند

دویچه وله :شرکت بزرگ صادرات و واردات مهیار در شهر کلن اعلام کرده که برای "حمایت پیشگیرانه از مصرف‌کننده" فروش "کلوچه نادری" را متوقف می‌کند. دلیل این امر احتمال سرطان‌زا بودن یک سری از این کلوچه‌‌ها با شماره سریال مشخص است.

به گزارش نشریه "مرکور" روز پنج‌شنبه ۲۰ دی‌ماه (۱۰ دسامبر)،  یک تاجر بزرگ ایرانی در آلمان فروش کلوچه نادری را با نظر بازرسان مواد غذایی این کشور متوقف کرده است.

کنترل مواد غذایی در آلمان از بسیاری کشورها سختگیرانه‌تر است. به همین دلیل این یک پدیده عادی است که هر چند وقت یکبار فروش یک کالا به دلیل نداشتن استانداردهای لازم متوقف و این کالا از جمع‌آوری شود.

در آخرین مورد شرکت واردات و صادرات مهیار به ریاست مراد صرافیان در شهر کلن اعلام کرده که برای «حمایت پیشگیرانه از مصرف‌کننده» فروش یک سری از کلوچه‌های نادری در بسته‌‌های ۲۱۰ گرمی با تاریخ انقضای ۱۶ آوریل ۲۰۲۱ را متوقف می‌کند.

دلیل این اقدام این است که به نظر بازرسان مواد غذایی آلمان خوردن این نوع کلوچه به دلیل وجود آلاینده‌هایی با اثرات ژنتیکی و سرطان‌زایی می‌تواند برای سلامتی خطر ایجاد کند. منظور از آلودگی این است که یک ماده خوراکی آغشته به مواد خارجی باشد که می‌تواند تکه‌های فلز یا پلاستیک یا آفت‌کش‌های گیاهان باشد. سموم دفع آفات می‌تواند تغییرات ژنتیکی را باعث شود که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای بدن انسان می‌شوند.

خوردن این گونه خوراکی‌ها در میان مدت و درازمدت خطر ابتلا به سرطان را به صورت محسوسی بالا می‌برد.

خطر دیگر موجود در این کلوچه‌ها این است که وجود بادام زمینی در آن روی بسته هشدار داده نشده است. بادام زمینی بسیار آلرژی‌زاست و می‌تواند برای کسانی که آلرژی دارند اثرات جانبی خطرناکی ساعتی پس از خوردن به وجود آورد.

این کلوچه‌ها در سه استان برلین، نوردراین وست‌فالن و راینلند فالز پخش شده‌اند.

شرکت واردات و صادرات م.صرافیان ۴۰ سال پیش در آلمان کارش را شروع کرده است. در وبسایت این شرکت نوشته شده: «با افزایش مهاجرت ایرانیان به آلمان در دهه ۹۰ میلادی، تقاضا برای مواد غذایی و خوراکی‌های تولید ایران بیشتر شد. برای برآورده کردن این نیاز و نیز دادن حس در وطن بودن به هم‌وطنانمان پخش فرآورده‌های غذایی را با خوراکی‌های سنتی گسترش دادیم.
+62
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    محصولات نادری و یا سایر محصولات مشابه در اکثر کشور های اروپایی توزیع میشود . اما دقت نظر مسئولان المانی بر روی مواد غذایی امری است مسلم و کنترل کلیه مواد در این کشور بدلیل قانونمدار بودن ان است. راحت تر بگویم کشور باید صاحب داشته باشد و فرق میکند که شما در کشوری زندگی کنید که داروهای انها را بنام داروی امام موسی کاظم بخورد ملت بدهند و کسی هم جرات نداشته باشد بگوید بالای چشم شما ابروست. لذا بهمین دلیل و دلایل دیگری باید گفت المان کشور متمدن و مترقی است و زندگی در ان دارای ارزش و اعتبار است
    8
    64
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    وقف کنن به مساجد اروپا!
    8
    78
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    megaman - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    تو بازار ایران هر کثافتی فروش میره . مواد غذایی ایرانی کیفیتش زیر صفر هیچ کسی هم نیست رسیدگی کنه. خدا نجاتمون بده کشاورز بودیم محصول خودمون میخوردیم عمرمون بیشتر بود!
    0
    27
    جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. مک دونالد آمریکای و چیپس که آدم و عالم میدونن سرطان زا هست تو آلمان فروش میره و کسی جرات نمی‌کنه چیزی بگه ولی پسته خرما و حالا کلوچه ایرانی سرطان زا هست؟ جوک خوبی گفتی عموو
    16
    7
    شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    داخل جعبه کلوچه مهمه ،نه ظاهرش. شما یک جعبه سیمان که رطوبت خورده سفت شده ،ظاهرش رو رنگ بگن بهترین رنگ. اما داخلش سفت شده .این دقیقا حکایت ما ایرانیهاست ظاهر دکتر مهندس استاد اروپایی امریکایی اما باطن منجمد
    0
    2
    شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.