محسن رضایی: با پیوستن ۱۵ کشور همسایه «ایران بزرگ» شکل می‌گیرد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایرانایندیپندنت فارسی :محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید اگر یک «ایران بزرگ» در شمال خلیج فارس و دریای عمان با پیوستن پانزده کشور به آن شکل بگیرد، در سیاست دنیا دخالت خواهد کرد.

خبرگزاری فارس روز چهارشنبه از قول او که روز گذشته در یک نشست دانشجویی به میزبانی دانشگاه پیام نور پاکدشت صحبت می‌کرد نوشت، غرب پس از انرژی، نگران ۱۵ کشوری است که در همسایگی ایران قرار دارند.

به عقیده این فرمانده اسبق سپاه پاسداران، اگر صنعت و کشاورزی ایران توسعه پیدا کند و به کشور بزرگی تبدیل شود، تجارت و صنعت و امنیت کشورهای همسایه به امنیت ایران گره می‌خورد و ایران بزرگ شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: ترس غرب فراتر از بمب اتم است. اگر ایران بزرگ در شمال خلیج فارس و دریای عمان بوجود بیاید، ۱۵ کشور به ایران وصل می‌شوند و در سیاست دنیا دخالت می‌کند. وظیفه ما این است که مجد و عظمت و شکوه ایران بزرگ را دوباره به‌دست بیاوریم و ما می‌توانیم این کار را بکنیم.

این اظهارات در حالی است که آمریکا و متحدان بین‌المللی و منطقه‌ای آن سیاست‌های تهران را در منطقه با هدف صدور ایدئولوژی جمهوری اسلامی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها می‌دانند و خواهان توقف آن هستند.

نگرانی غرب از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران، که تهران ادعا می‌کند صلح‌آمیز هستند، در همین راستا بوده و در سال‌های اخیر فشار‌های زیادی، از جمله تحریم‌های اقتصادی، برای توقف آن بر تهران اعمال شده است.
+11
رأی دهید
-42

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    این مردیکه دیوانه شده!!!این اراجیف از دهان احمدینژاد هم خارج نمیشود!؟!
    3
    38
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان

    تو قاچ زین رو بچسب اسب سواری پیشکشت! چند تا استان رو نمیتونید اداره کنید یک ساعت بارون میآد مردم رو سیل میبره هیچکس هم نیست به دادشون برسه، امارات و قطر و بحرین و کویت که مردمشون در بهترین شرایط دارند زندگی میکنند باید دیوانه باشند که روی ایران ویرانه حساب کنند
    3
    31
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    شتر در خواب بیند پنبه دانه - شما دست از شرارت و اعمال تروریستی خود در منطقه بردارید نیازی نیست به ایران بزرگ فکر کنید این ابله فکر میکنه در آستانه انتخابات با به پیش کشیدن غرور ایرانی میتونن مردم را دوباره دنباله رو خودشان بکنند
    3
    25
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    بزک نمیر بهار می‌‌یاد. کمبیزه با خیار می‌‌یاد.خواب امپراطوری شیعه را می‌‌بیند. اول برو یک کاری بکن. که اسراهیل هر روز سپاه شخم نزند. بعد در اینجا. من همانم. که مادرش .صیغه حمزه شیر کش بود. مسافر جیره شیره را کم کن. این نتیجه .پای منقل عاقا نشستن است
    3
    23
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    آره خوب روم بزرگ تشکیل بشه 90تا کشور رو دربر میگیره. عثمانی بزرگ تشکیل بشه 50تا کشور رو میگیره و مغولستان یا بریتانیای بزرگ تشکیل بشه کل دنیا رو دربر میگیره آلمان بزرگ تشکیل بشه کل اروپا رو میگیره. خلفای عباسی بزرگ تشکیل بشه 40تا کشور دربر میگیره. فقط مشکل اینه در خیلی از کشورها باید مشترکا حکومت کنید! جالبه در همین ایران فعلی که کوچیک هم نیست 4تا عمله آخوند و سردار دزد الاف مثل تو دارن حکومت میکنن و کل خاورمیانه رو به دره ناکجا اباد کشوندن حالا دنبال ایران بزرگ هستید! شما جمیعا عمرا یه نونوایی بزرگ رو نمیتونید اداره کنه و بعد 1سال نونوایی رو تبدیل به طویله میکنید حالا دنبال ایران بزرگ هستید! جرات داری به پاکستانیها که 60ساله کشور تشکیل دادن بگو میخواهیم ایران بزرگ درست کنیم و شما هم باید تشریف بیارید توش همچین بدون تعارف 10تا بمب اتم میفرستن وسط تهران. اونا با هند که بمب اتم هم داره 1.5 میلیارد هم جمعیت داره شوخی ندارن شما که جای خود. جون مادرتون به این جنس صنعتی ندید. پشگل بدید بکشه بگید تریاکه.
    6
    24
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    freedom of the press - تهران، ایران

    من موندم این بابا چه موادی میزنه که اینقدر توهم زاست. فخری زاده را نزدیک پایتخت ترور کردند و چندین مراکز مهم اتمی را منفجر کردند آنوقت این بابا حرف از امنیت می زنه. این بابا سخنرانی نمی کنه بلکه استند آپ کمدی اجرا می کنه.
    2
    33
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    freedom of the press - تهران، ایران

    قیافه اش را ببین مثل جوکر پاسور میمونه رنگ مشکیه
    2
    33
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    lehrte - هانوفر، آلمان
    یک کلمه از مادر عروس:تو حرف نزنی نمیگن لالی
    1
    20
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون نروژ - اسلو، نروژ

    این گوشکوب فکر کنم شبا هرچی خواب میبینه صبح میاد واسه همه میگه .اسم خودشم گذاشته پدر ایدئولوژیک جمهوری اسلامی . کرونا تا بدنت گرمه اینم ببر با خودت . دستت درد نکنه.
    1
    23
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    اینا علائم خرفتی وتوهمی است که رهبر چلمکشان هم دچارش است شما جدی نگیرید این چلمکهای متوهم کشاده دهان نمیتوانند از مرزها حفاظت کنند و همیشه توی فضا هستند حتما مواد مخدر روانگردان استفاده میکنن آدمیکه در صداو سیما بگه که اگه امریکا به ما حمله کرد ما خواهیم توانست سرباز امریکائی را اسیر کنیم و امریکا باید میلیاردها دلار بابت اسرا بما بپردازد واین کلی کمک به اقتصاد ماست ،حالا فکرش را بکنید که همچین عتقیه ای میخواست رئیس جمهور بشه برای همین میگم که زیاد جدی نگیرید اراجیف این قاتل پسر کش را.
    1
    15
    ‌پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.