پورن‌هاب قابلیت انتشار ویدیو را برای کاربرانش لغو کرد

بی بی سی :پورن‌هاب، از پربیننده‌ترین وبسایت‌های پورن جهان،‌ بعد از اینکه متهم به انتشار ویدیوهای غیرقانونی شد قوانینش را تغییر داده است.

یک تحقیق نیویورک‌ تایمز این سایت را متهم کرده که "پر است" از ویدیو‌های مربوط به تجاوز و کودک‌آزاری.

پورن‌هاب می‌گوید از این به بعد کاربران برای اینکه بتوانند ویدیو به اشتراک بگذارند باید تایید هویت شوند. این سایت می‌گوید قابلیت دانلود را هم حذف کرده است تا مانع از بازگشت محتوای حذف شده شود.

این شرکت می‌گوید قابلیت تایید هویت کاربران در سال جدید میلادی راه‌اندازی می‌شود. تا آن موقع قابلیت به اشتراک گذاشتن ویدیوها برای همه کاربران به جز افراد حرفه‌ای در این صنعت حذف شده است.

پیشتر موسسات اعتباری ویزا و مسترکارت گزارش داده بودند که تحقیقات خودشان را درباره این ادعاها آغاز کرده‌اند.

تحقیقات نیویورک‌ تایمز نشان می‌دهد که اگر این دو موسسه اعتباری خدماتشان را به این وبسایت قطع کنند، مایندگیک، صاحب وبسایت پورن‌هاب، ضرر مالی هنگفتی متحمل می‌شود.

استفاده از وبسایت پورن‌هاب رایگان است اما در صورت اشتراک ویدیوهای انحصاری و با کیفیت بالاتر در دسترس خواهند بود.

این شرکت همچنین بیانیه‌ای صادر کرده و وعده داده که "گام‌های بزرگ دیگری برای حمایت از جامعه" بر خواهد داشت.
اتهام‌ها چیست؟
تحقیقات نیکلاس کریستوف، ستون‌نویس نشریه نیویورک‌ تایمز، می‌گوید جستجو در این سایت برای پیداکردن زیر ۱۸ ساله‌ها و سن خاصی از کودکان هزاران نتیجه داشته است.

بعضی‌ها هم به کریستوف گفته‌اند زمانی که کودک بوده‌اند در این ویدیوها آزار دیده‌اند.

او نوشته:‌ "از آنجایی که نمی‌توان مطمئن شد که فرد جوانی که در ویدیو است ۱۴ ساله است یا ۱۸ ساله، نه پورن‌هاب و نه هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند بااطمینان بگوید که چقدر از این محتوا غیرقانونی است."
چه چیزی تغییر می‌کند؟
پورن‌هاب در بیانیه‌ای نوشته: "از این لحظه به بعد، فقط شرکای تولیدکننده محتوا می‌توانند ویدیو روی سایت پورن‌هاب منتشر کنند."

کاربران دیگر فقط بعد از اینکه این سایت روند تایید هویت اجباری خود را راه‌اندازی کرد قابلیت انتشار محتوا را خواهند داشت. این سایت همین‌طور قابلیت دانلود را برای بسیاری از کاربرانش لغو کرده است.

پورن‌هاب می‌گوید با استفاده از تکنولوژی جدید "قابلیت بازگشت محتوای پاک‌شده از این وبسایت به شدت کم خواهد شد."

این سایت در ماه‌های گذشته تدابیر امنیتی را افزایش داده و قرار است در سال ۲۰۲۱ در گزارش‌هایی شفافیت‌سازی کند.

اوایل سال جاری میلادی بی‌بی‌سی ماجرای رز کالمبا را گزارش کرد که در ۱۴ سالگی مورد تجاوز قرار گرفت و بعد به سختی توانست ویدیوی این تجاوز را از سایت پورن‌هاب پاک‌ کند.

پورن‌هاب در پاسخ گفته بود در آن زمان،‌ سال ۲۰۰۹، مالکان متعددی داشته و حالا "قوانین و سیاست‌گذاری‌های بسیار سختگیرانه این صنعت" را به کار بسته تا با انتشار محتوای غیرقانونی مقابله کند.
+4
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.